דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דעה: המטריקס כמשל 

מאת    [ 23/10/2009 ]

מילים במאמר: 764   [ נצפה 1593 פעמים ]

כאשר התבשרנו על מסעות התענוגות של אהוד ברק, דליה איציק ועוד נספחים חשובים שללא נוכחותם הסלון האוירי בפאריס מן הסתם לא היה מתקיים, לא יכולתי שלא להיזכר בציד המכשפות שחוותה נעמי בלומנטל. לא רק שנפנפו אותה מהכנסת, אלא שצריכה היתה להמתקת דינים כדי שלא תיאסר כאחת הפושעות. ומה היה חטאה? שערכה כנס במלון מפואר לאוהדיה ועל חשבונה. במקום להתאסף בשוק הכרמל, או במקום דומה, היא כינסה את ידידיה היכן שבחרה ושילמה הכל מכיסה.

היא לא תחבה את ידיה לקופה של האזרחים וגרפה משם עשרות אלפי שקלים, כפי שעשתה למשל דליה איציק, שהיה נאה ויאה לה לשים את ראשה הענוג אך ורק על כריות המשי של מלון 'לה בריסטול', שמארח בדרך כלל שייחים סעודים, וגם במלון זה היא היתה
הנסיכה והעדשה ולא היתה מוכנה לקחת כל סוויטה. לדליה איציק -רק הטוב ביותר. 75,000 שקלים לארבע לילות, כשבאתר הכנסת דווח כי עלות השהייה הסתכמה רק ב-26,000 שקלים...היא יכולה לעגל פינות פה ושם, הרי היא איננה אסתרינה טרטמן.

טוב, אז ידברו על זה יום יומיים וזהו. מה שמותר לדליה ה'כמעט נשיאה', אסור לנעמי ה'מורדת', שהתנגדה בכל כוחה לעקירת גוש קטיף.

בכלל דליה שיפצה את ביתה על חשבון משלם המיסים, ובין היתר הובאה אליה אמבטיה מפוארת עם אריחים וברזים מיוחדים, שהרי לדבריה אורחים רמי מעלה פוקדים את ביתה ויש לארחם כראוי, היא רק לא ציינה כמה נשיאים השתכשכו בסופו של דבר בג'קוזי שלה.

ושר הבטחון גם הוא שילם יותר מ-20,000 שקלים ללילה עבור הכרית שעליה הניח את ראשו, ו-313,000 שקלים על חדרים ששולם עליהם, אולם נותרו ריקים! מה אכפת לו אם זה איננו בא מכיסו?
לו היה צריך לשלם אפילו עשירית, הוא היה מבכר להישאר בבית, אבל כשמשלם המיסים משלם, כולם חוגגים.

לפני כעשר שנים הוצג במקומותינו הסרט 'מטריקס'. על פניו סרט מדע בדיוני, אבל למעשה סרט פסיכולוגי המבקש לדעת, אם מה שאנו רואים סביבנו היא המציאות, או שמא יש מציאות אחרת שאיננו מודעים לה? בסרט אנו מתוודעים לעולם עתידני שכדור הארץ יתנהל בו ע"י שליטים בעלי תבונת - יתר. הם השליטים, משתמשים בבני האדם כסוללות חיות וכדי להשאיר את בני האדם בעולם שלהם, שלא יתמרדו, שלא ידרשו, שאפילו לא יבינו שהם מנוצלים, שהם משרתים, שימשיכו בשגרה הרוגעת ולא יתנו עיניהם 'בגדולים' מהם,למטרה זו נבנה משחק וירטואלי אדיר, אותו משחקים בני האדם בעת שהשליטים משתמשים בהם כמקור כוח. והמשחק הוא בעצם - התנהלות החיים האמיתית, המטריקס.

יש והמציאות עולה על כל דמיון ואם ניקח דרך משל את חיינו כאן, כביכול במדינה דמוקרטית בה מתנהל הליך של בחירות והרי הוסבר לנו כי ביד האזרח טמון כח רב, הוא זה המעלה ומוריד שליטים, האמנם? האמת המוחלטת היא שזה איננו אמיתי, זהו מצג שווא. המדינה נשלטת בידי קבוצות כח, שתפשו את מקומם בכל מוקדי הכח האפשריים, בבית המשפט ובמשטרה ובשירות הציבורי והן כולן שולטות ביד רמה ועל פי השקפת עולמן ופועלות אך ורק למען עצמן ועל חשבון הכלל, כאשר כל חבר בקבוצה נהנה מזכויות יתר ומי שאינו נמנה על אחת מקבוצות הכח, איננו במשחק. הוא אך סוללה שכל תפקידה לספק לשליטים את האנרגיה הדרושה.


מי שנמנה על חברי הקבוצה לעולם לא יממן מכיסו הפרטי את נסיעותיו לחו"ל, את ארוחותיו במסעדות פאר, את בתי המלון בהם הוא נופש, בארנקו תמיד מספר טלפון של לפחות קצין משטרה בכיר ביותר, ובכל בעיה יש כתובת, ומיד יש פתרון. חבר הקבוצה יכול לשכור את עורכי הדין הנחשבים ביותר ובאפשרותו להתייעץ באופן ישיר עם שופט זה או אחר. לחברים קו מהיר אל כל אחד מהעיתונאים, העונים לשם כתבלבי חצר היכולים לבנות או להרוס אדם זה או אחר במחי שחור על גבי עיתון. לחברים יש חברות בדירקטוריונים של חברות ציבוריות וממשלתיות ואפשרות להשפיע על תוצאות של מכרזים, הם יכולים לקחת הלוואות בנקאיות או ממשלתיות במיליונים מהציבור וכאשר נבצר מהם להחזיר, הם מיד דורשים את פריסת החוב לעוד שנים רבות, ראה משפחת עופר בימים אלה.

ואתה... אם אינך שייך לחוגים הנ"ל, הרי שאתה חי בתוך בועה הדומה דמיון מדהים למשחק 'המטריקס'. אתה נוטל כדורים כחולים שמטרתם להסתיר את האמת ומאחר שאינך מודע לה כלל, אתה מבכר את חייך אלה, וכלל לא עולה על דעתך להחליף את צבע הכדורים לאדום, המבהירים לך את מצבך האמיתי. אתה מבסוט מהחיים, למרות שכולם מצפצפים עליך - בתי המשפט, והמשטרה ומערכת הבריאות והעירייה, כל המנגנונים הלקויים והרקובים. ואם תצטרך לבית משפט, יסחבוך שנים, ותלונה במשטרה תסתיים באין עניין לציבור ובחוסר טיפול, ואם חס וחלילה תצטרך לתרופות חשובות, הן לא תיכללנה בסל הבריאות, ולניתוח מציל חיים תצטרך להמתין חודשים ולתור בבית חולים כנ"ל, בעיריות אין עם מי לדבר ולאחר לחיצה אין סופית על לחצנים שונים ושיחות עם מזכירות אוטומטיות, אתה מתייאש ומוותר.

בעצם שום דבר לא הוקם באמת לשירותך ולרווחתך האזרח הקטן, אתה רק פיון במשחק, וכאשר תצטרך לעזרה אמיתית, תיתקל באטימות לב, באכזריות, באי אכפתיות ותאבד בסופו של דבר את כח החיות ותוחלף בסוללות חיות אחרות שימשיכו להיטען כל חייהם למען אותם שליטים.

אסתר שניאורסון גרי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב