דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פילאטיס בהריון ראשון 

מאת    [ 23/10/2009 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 2767 פעמים ]

השלב הראשון הוא באמת ההחלטה שאני לוקחת אחריות על הגוף שלי ולא משאירה רק לטבע ולרפואה לעשות את שלהם, ויש הרבה מה שאפשר לעשות על מנת לתרום ללידה לעבור בשלום במינימום נזקים שעלולים להיווצר הן לשרירי רצפת אגן או בהתערבות כירורגית בניתוח קיסרי או ואקום.
ברגע שהחלטת שאת לוקחת חלק פעיל בתהליך אפשר להתחיל להתקדם.

נשימה:
לנשימה תפקיד מרכזי בשיעור פילאטיס בהריון ובלידה עצמה , כולם מכירים את השלב שבו התינוק רוצה לצאת ומתחילים צירים חזקים ואז ההריונית מתחילה לשאוף ולנשוף באופן כאוטי ומהיר,תרגול נכון של עבודת נשימה יקל את הלידה בשלבים הסופיים של הלידה כאשר הרחם דוחף את העובר החוצה . חשוב לדעת לשמור את בית החזה פתוח ואת חגורת הכתפיים רחבה באופן שגם מאפשר לריאות לקבל כמות רבה של אוויר וחמצן וגם לסרעפת לנוע בחופשיות כלפי מעלה.
נסי לתרגל בבית מספר נשימות על ידי לקיחת אוויר דרך האף תוך כוון האוויר לצלעות הצידיות והוצאת האוויר דרך הפה באיטיות תוך ריקון מלא של אוויר מהצלעות למשך מספר מחזורי נשימה, בצעי זאת מספר מספר פעמים ביום כדי לחוש אפקטיביות וחיוניות בגוף -
כמובן שבשיעור פילאטיס לנשים בהריון מבצעים זאת לאורך שיעור שלם.

רצפת אגן:
אזור רצפת האגן הוא האזור הרגיש ביותר בזמן הלידה,רוב הלחץ התוך בטני מתנקז לקרקעית האגן ויש צורך להיות מודעים לשרירים הללו ודעת כיצד לעובד איתם. בלידה עצמה חשוב מאוד ללמוד להרפות שרירים אלו על מנת לא להתנגד לתנועה של העובר לכיוון זה,רבים המקרים בהם ההריונית מבצעת פעולת נגד כמו במצב של עצירות כאשר אנו עוצרים את הנשימה ולוחצים באופן אגרסיבי את הבטן לכיוון קרקעית האגן,וזה דווקא פחות מומלץ ויותר מזיק בשלב זה של הלידה. לכן חשוב להכיר שרירים אלו ואת דרך פעולתם.
נסי להוסיף לתרגול הנשימה עבודה של רצפת אגן כך שבאת הנשיפה את אוספת את השרירים הטבעתיים במן תחושה של התאפקות לפיפי ובשאיפה את משחררת אותם. תרגול יומיומי לכמה דקות של שאיפות ונשיפות יחדד את המודעות לאזור רצפת האגן וימנע ממך לבצע את אותה פעולה אופיינית בעת עצירות. הרעיון הוא לאפשר מקסימום נשימה חופשית לאורך כל הלידה.

תנועתיות אזור האגן:
העובר עובר מתחילת ההריון ועד סופו מסע מפוזיציה של הראש לכיוון הסרעפת ובית החזה ועד להתהפכות הראש לכיוון האגן עם הפנים לעצם הזנב(למעט מקרים של לידת עכוז או לידת עורף הפוך).
חלק מהעבודה שאת יכולה לעשות היא לתרגל תנועתיות של האגן ותנוחות גוף שונות שיאפשרו לעובר למצוא את המיקום הנכון לקראת הלידה וכן במטרה להקל עלייך את כאבי הגב המצטברים לאורך תקופת ההריון.
רכשי כדור פיזיו ותרגלי בבית סיבובי אגן במעגלים ושמניות בכיוונים שונים כאשר את מדמה את האגן לכלי מלא מים שאת רוצה להניע אותם מצד לצד.

אבל האמת היא שקשה לתרגל בבית בלי ליווי מקצועי מהצד שתומך,מייעץ כשצריך,ומעשיר את רפרטואר התרגילים שנמצאים ברשותך. כיום יש לא מעט מרכזים שנותנים מענה בדיוק בשביל הפעילות הפיזית מסוג זה. אם זה התעמלות מסוג יוגה לנשים בהריון או פילאטיס להריון וכן כל קורס הכנה ללידה. אני בהחלט ממליץ לעשות בדיקה באזור מגורך אם יש כזה מרכז,ואם קיים בהחלט שווה לבדוק אם הוא מספיק מקצועי ויכול לענות על צרייך .

אז שיהיה בהצלחה והעיקר הבריאות.
מרכז פילאטיס להריון
ותנועה רמת גן בניהולו של חן גיברשטיין.
התעמלות המשלבת יוגה לנשים בהריון
ופילאטיס לנשים בהריון
כהכנה ללידה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב