דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיפור הטאי צ'י שלי 

מאת    [ 23/10/2009 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 3777 פעמים ]

סיפור הטאי צ'י שלי

בעברי עסקתי רבות באומנויות לחימה, ניניג'יצו בעיקר, וכן בטאיקוונדו. חשוב לציין כי מאוד נהניתי להפעיל את הגוף, לתרגל בעוצמה מול יריב, ולהרגיש חזק. ככל שעבר הזמן התפתחתי והתבגרתי, גיליתי שהלוחמה מפסיקה לעניין אותי וכי הרבה יותר חשוב לי הבין את דקויות האומנות. דבר נוסף אשר התפתח מאליו הוא שתרגול ההכנה לשעורים, כגון שעורי גמישות, נשימה ומדיטציה החל לתפוס יותר ויותר משמעות. מהר מאוד מצאתי את עצמי לומד ומתרגל יוגה, מדיטציה וצי' קונג. בעיקר משכה אותי היוגה ההודית ותרגולי הנשימה ההודיים "פראניאמה" וכן מדיטציות הצ'קרות.

כמו הרבה צעירים, נסעתי לטיול בהודו לאחר הצבא (בשנת 1992), וגם בהודו תרגלתי יוגה בכל מקום שיכולתי. לאחר חזרתי לארץ נרשמתי ללימודי דיקור סיני ואף התמקצעתי במקצועות המגע כשיאצו, תאילנדי ועיסויים שונים. במהלך 10 השנים הבאות עשיתי גיחות נוספות למזרח , להודו, סין, יפן ותאילנד , על מנת ללמוד מקרוב את האומנויות שאר למדתי בארץ, ובמקביל המשכתי לתרגל ואף ללמד יוגה וצי' קונג.

בשנת 2002 נסעתי שוב להודו ללמוד יוגה "במרכז שיווננדה יוגה במדינת קראלה".
עד היום אני זוכר את נקודת המפנה שלי. בזמן תרגול עמידת ראש במרכז ליוגה, ראיתי לפני מתרגלת נוספת בתנוחת עמידת הראש שקרסולה היה חשוף ובו ראיתי דוגמת קעקוע אשר משכה את עיני וריתקה אותי. לאחר השיעור ניגשתי ושאלתי אותה לפשר הקעקוע והיא אמרה מילה יחידה אשר שינתה לי הכל, טאו!. מייד התחברו לי המון נקודות בחיים , חיפוש עצמי, משמעות בתרגול ונזכרתי בכל שעורי הצי' קונג בהם השתתפתי ובחומר שקראתי לגבי "הטאו – אחד". פתאום אחזה אותי התרגשות ורצון עז מאוד ללמוד צי' קונג –עכשיו! . כמובן שעברה לי מחשבה, אני באמצע הודו, יבשת היוגה , איפה אמצע מורה לצי' קונג, אני צריך לנסוע לסין!. בסיום הקורס בשיוונדה חזרתי לדלהי ושוב ו נתקלתי באנשים אשר סיפרו לי דברים נהדרים על הכפר ההודי טיבטי "דרמסאלה" בצפון הודו. החלטתי לנסוע לשם למנוחה. להפתעתי הרבה הדבר הראשון שראיתי כאשר ירדתי מהאוטובוס הייתה מודעה קטנה בה נאמר כי מורה מלמד טי צי' וצי' קונג. והקורס מתחיל עכשיו. מה הסיכוי לכך, חשבתי, וללא היסוס הלכתי להיפגש עם המורה. התברר כי למורה קוראים "פנדה" והוא סיני קנדי, נצר לשלשלת מורי טאי צי' ו צי' קונג ארוכה. מאוד מצא חן בעיני השילוב שהוא עשה לתרגול האומנות עם החיפוש והשיפור העצמי הרוחני. מכאן החל "הרומן" שלי עם המורה שלי פנדה. במשך שנה וחצי חייתי בקרבתו ולמדתי ממנו יומיום טאי צי' וצי' קונג ואת השילוב הרוחני שלהם. פנדה התגלה כמורה דרך נהדר, גם לטכניקה בשעורים אך גם כחבר לשיחות אין סופיות אל תוך הלילה. כיום אני חיי בצפון הארץ אך חוזר שוב ושוב לתרגל עם פנדה בהודו.

במהלך השנים למדתי במכללת ווינגיט קורס מורים לטאי צי' ואף הוסמכתי ללמד. בתרגול שלי ובשעורים שלי אני מנסה לשלב כמה שיותר את האומנות עם החיים ולהראות כיצד הטאי צי'  והצי' קונג יכולים לשמש כאומניות רוחנית מעשית , כלי לטרנספורמציה אמיתי ולשיפור איכות החיים.

  כתב: דניאל סמלסון, מטפל בדיקור סיני ומנהל מרכז הכשרה לטיפולי מגע "החיוך הפנימי" - המרכז לאומנויות הריפוי ומודעות עצמית.
אתר הבית  www.inner-smile.co.il       
דניאל סמלסון 052-5477567
דניאל סמלסון "החיוך הפנימי"
http://www.inner-smile.co.il
innersmile10@gmail.com
0525477567



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב