דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעה בנדל''ן מניב 

מאת    [ 22/10/2009 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2647 פעמים ]

השקעה בנדל"ן מניב הינה השקעה בנכס נדל"ני, אשר מניב לבעליו תשואה שוטפת על ההון העצמי שהשקיע ברכישתו. סוגי הנדל"ן להשקעה יכולים להיות רבים ומגוונים. הצורה הנפוצה היא כמובן דירה למגורים המשמשת עבור רוכשיה להשכרה, או אפילו בניין דירות. בנוסף לכך, אפיקי ההשקעה הפוטנציאליים הקיימים עבור משקיעים בכל קנה מידה יכללו גם נדל"ן לשימושים מסחריים: בניין משרדים, בניין תעשייתי המושכר לשימושי מסחר או מלאכה, מחסנים, או אפילו מגרש לשימוש ייחודי כגון מגרש חניה.

בנדל"ן כמו בכל תחום אחר, צריך להבין ולהתמקצע. איתור ובחירת נכס נדל"ן מניב להשקעה אינו משימה פשוטה אך היא גם אינה משימה בלתי אפשרית. למעשה, השקעה בנדל"ן מניב, יכולה להתאים עבור אחוז ניכר מהאוכלוסיה ובהתאם ניתן לראות תרבויות רבות, אשר בעלות על נכסים מעבר לדירת המגורים של המשפחה, היא נפוצה מאוד.

ישנם מספר כללים עקרוניים המומלצים עבור כל מי שרוצה לבחון את אפיק ההשקעה בנדל"ן מניב. אחד הבסיסיים שבהם הוא קביעת רמת ההון העצמי הזמין להשקעה, לפני תחילת החיפוש. מגבלת ההון העצמי הראשוני תקבע במקרים רבים את היקף העסקה אותו יכול המשקיע בנדל"ן לבצע. זאת בשל העובדה הפשוטה שבנק או גורם מלווה אליו נרצה לפנות כדי להשלים את המימון הנדרש, יהיה מוכן להלוות רק חלק מהסכום.

נתון המימון שיוכל המשקיע לקבל מן הבנק, הינו הגורם החסר הנדרש להערכה ע"י כל משקיע, בחישוב שווי הנכס אותו יוכל לרכוש. לאופי הנכס תהיה מידת השפעה על מוכנות הבנק נותן המשכנתא להשתתף במימון הרכישה, אולם כמובן שגם ליכולת ההחזר של המשקיע ורמת בטוחות שיציג יסייעו בכך. כלל אצבע ראשוני לכניסה להשקעה מניבה, הינו רכישה של נכס, עם תזרים שוטף חיובי משכירות. כלומר, מצב שבו השכירות המתקבלת מהנכס, גבוהה מההוצאה בגין המימון של המשכנתא שנלקחה עבור רכישתו.

השקעה בנדל"ן מניב יכולה להתאים עבור רבים. עדיין, חשוב לזכור כי יש להתייחס לעוד גורמים רבים מאוד לפני שמחליטים אפילו להתחיל לחפש. האם אופי ההשקעה מתאים לנו? האם נלקחה בחשבון העובדה שהשקעה בנדל"ן מניב דורשת התעסקות קבועה לאורך השנים - השכרה, תחזוקה, שיפוץ תקופתי, ריבים עם שוכרים ועוד. לזה צריך להוסיף הבנה שגם מימוש הוא משהו שצריך לקחת בחשבון. קשיים במימוש, או פרק זמן ארוך של כמה חודשים ולעיתים אף שנים, הם משהו שצריך להתכונן עבורו. היבטי מיסוי מהכנסה שוטפת משכירות ובעת המימוש הן סוגיה עקרונית שעשויה לשנות את כל תמונת ההשקעה בהשוואה לאלטרנטיבות אחרות.

היתרונות בהשקעה בנדל"ן מניב הם רבים, אך משקיע שאינו בקיא בתחום, שמע לאחרונה על הנושא קצת מחברים או קרובי משפחה ומחליט להתנסות, יעשה לעצמו טובה גדולה אם יתייחס לעניין ההשקעה ברצינות הראויה לה, כדי למצוא השקעה נכונה ומתאימה לו. שתי הדרכים העיקריות הינן לימוד עצמי והתמקצעות, או קבלת עזרה ממומחים בתחום. גם כאן, כמו בתחומים רבים אחרים - השכל הישר, יביא לרוב לשביל הביניים כדי למצוא את הדרך המתאימה עבור כל אחד להשקעה מתאימה.
חדשות נדל"ן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב