דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התפקיד הגדול של הכרטיס הקטן - כרטיס הביקור שלנו ככלי שיווקי 

מאת    [ 04/10/2006 ]

מילים במאמר: 1283   [ נצפה 3170 פעמים ]

יותר מדרך אחת לחלק את כרטיסי הביקור
כולנו יודעים שכרטיס ביקור הוא מוצר הכרחי בעסק שלנו. הכרטיס מהווה את הדרך הנוחה והיעילה ביותר לספק לכל מי שאנו מעוניינים, ולכל מי שמעוניין בנו, את כל הדרכים ליצירת קשר. למעשה, על ידי חלוקה מאסיבית של כרטיס הביקור שלנו, אנו יכולים ליצור רשת קשרים עסקיים ענפה. כדאי שגם אנו נדאג לקבל מאנשים אחרים את כרטיסי הביקור שלהם, כדי שגם אנו נוכל ליצור עימם קשר בבוא העת.
חשוב תמיד שבכיס שלנו, בתיק או בארנק, יהיו לנו כמה כרטיסים למקרה ש... והרי ברור שכשאנחנו יוצאים מפגישה עם לקוח פוטנציאלי, עם ספק חדש או עם שותף חדש, אנו משאירים אצלם את כרטיס הביקור שלנו.
אך ישנן דרכים רבות נוספות להשתמש בכרטיס הביקור.

להלן דוגמאות להזדמנויות לחלוקת כרטיסי ביקור:
- פגישות רישות עסקי.
אם אנו משתתפים בפגישות כאלה (ואם לא - אז יאללא - לרוץ ולהשתתף! על כך - במאמר אחר...), חשוב מאוד לחלק לכל המשתתפים כרטיסי ביקור - ויותר מאחד, כדי שהם יוכלו למסור הלאה את הכרטיס שלנו כשעולה הצורך בכך. אל תתביישו לבקש מהם הפניות! ניתן להניח על השולחן, ליד כל כסא, את החומר השיווקי שלנו ובנוסף - מספר כרטיסי ביקור.
- כנסים מקצועיים.
בהתכנסות, בהפסקות - כאשר נשוחח עם משתתפים נוספים בכנס, חשוב להשאיר אצלם כרטיס ביקור. ואם אנו מרצים, או מופיעים בדרך אחרת בכנס מקצועי - מומלץ מאוד להפיץ בין הקהל את כרטיס הביקור שלנו. איך? הכרטיס יכול להמתין על כסאות הקהל, אפשר לחלק אותו בתחילת הכנס - כשאנשים נרשמים בכניסה. כדאי, בכל אחת מהדרכים, לצרף לכרטיס הביקור גם מוצר שיווקי המפרט לעומק את מהות העסק שלנו.
- חברים.
כן כן, אתם קוראים נכון - יש לנו חברים טובים? כאלה שמאוד מאוד אכפת להם מאיתנו? חשוב לתת להם כרטיסי ביקור שלנו - למקרה שיפגשו מישהו הזקוק לשירותינו.
- בני משפחה.
על משקל חברים. אירועים משפחתיים, חגים, על האש... יש המון הזדמנויות להיפגש, אז לא לשכוח את הכרטיס שלכם בבקשה.
- במשלוחים.
אנחנו שולחים בדואר או עם שליח הצעת מחיר / קטלוג / ברושור / ברכה או הזמנה לאירוע? כדאי לצרף לפחות שני כרטיסי ביקור למעטפה. למה לפחות שניים? כי יכול להיות שאדם נוסף בסביבתו של המכותב יתעניין במה שיש לנו להציע. יכול להיות שהכרטיסים הנוספים יגיעו ללקוחות פוטנציאליים נוספים - וזה, כמובן, משמח מאוד!
- בתי עסק.
במקומות רבים - מרפאות, חנויות, מכולת שכונתית ועוד - מאפשרים לתלות על לוח המודעות כרטיסי ביקור לפרסום. הגעתם לבית עסק כזה? תלו כרטיס ביקור במיקום הכי בולט שתמצאו, במיוחד אם בית העסק קשור לתחום העיסוק שלכם.

אז מה "לשים" על כרטיס הביקור?
- פרטים מזהים.
לוגו + סמל (כן, אלו שני דברים שונים. גם בנושא זה תקבלו מאמר בהמשך... לא לדאוג...) ושם העסק. במידה ויש לעסק סלוגן יש למקמו קרוב ללוגו.
- מי אני ומה אני.
שם בעל הכרטיס ותפקיד (מומלץ מאוד ליצור כרטיסי ביקור עבור כל עובדי העסק שבאים במגע עם גורמים חיצוניים - ספקים או לקוחות).
- מען בית העסק.
ישנם הנוטים לוותר על פרט זה, אך הוא חשוב מאוד - הוא נותן תחושה של קביעות ורצינות - יש כתובת אליה ניתן לפנות.
- צורות ההתקשרות.
טלפון, פקס, נייד, אימייל וכתובת אתר אינטרנט. אם אין אתר - מומלץ מאוד לבנות אתר, כדי שלעסק שלך תהיה נוכחות באינטרנט, או במלים אחרות - "אם אתה לא שם, אתה לא קיים"...
- מה אני עושה.
אם העסק שלך מספק מגוון רחב של שירותים שונים - כדאי לציין זאת על גבי הכרטיס בנקודות מתומצתות ביותר. לדוגמא:
אמנים היוצרים מגוון רחב של פריטי אמנות.
מפעלים המייצרים מוצרים למגזרים שונים / מחומרים שונים ועוד.
בתי ספר למגוון תחומי לימוד / מקצועות.
מכוני קוסמטיקה המספקים מספר סוגי טיפולים.
מטפלים המשתמשים במספר שיטות טיפול.
והרשימה עוד ארוכה. כל אחד מכם יודע מן הסתם אם השירות שהוא מספק מחולק למספר נושאים או קטגוריות. כדאי לתת אינפורמציה זו.

איך אני נראה?
כרטיס הביקור הוא למעשה "הפנים" של העסק שלך - ולפיכך גם שלך.
- זהות.
במידה ויש לך מספר עזרי שיווק שונים לעסק, חשוב מאוד שיהיה להם מכנה גרפי משותף. גם כרטיס הביקור צריך לקבל את המאפיינים הגרפיים המשותפים לעזרי השיווק שלך, כך יוכל מי שמכיר את הקטלוג שלך, לדוגמא, לקשר אליו את כרטיס הביקור - ואותך.
- מידות.
הגודל הסטנדרטי לכרטיס ביקור הינו 9X5 ס"מ.
ניתן לעצב כרטיס ביקור בגודל קצת יותר מיוחד, ברוחב של 6 ס"מ, או מרובע - 6X6 ס"מ. גדלים אלו עדיין נכנסים לארנקים ולכרטסות.
- טכסט וצבע.
חשוב מאוד שהכרטיס יהיה ברור וקריא - גדלי הטכסטים צריכים להיות מינימום 9 פונקט. הצבעים צריכים להיות מותאמים לנושא העיסוק שלך. לדוגמא, יהיה נכון לעצב כרטיס ביקור של מטפל הוליסטי בצבעים רכים, בעיקר כחולים, סגולים וורודים - צבעים מרגיעים שגם יש להם משמעות בתהליך הריפוי. לעומת זאת, שימוש בצבעים אלו בכרטיס ביקור של די.ג'יי במועדונים יהיה קצת בעייתי...
היום, בעידן הדיגיטלי - ניתן להדפיס כרטיסי ביקור צבעוניים במחירים נמוכים ביותר. כבר אין צורך להסתפק בנייר משי ובהדפסה בצבע אחד (שחור...) ובהחלט כדאי לנצל את הקידמה הטכנולוגית וליצור כרטיסי ביקור צבעוניים ומרהיבים בהדפסה דיגיטלית.
היות והעלויות מאוד נמוכות, ניתן גם להדפיס על שני צדי הכרטיס - וכך ליצור כרטיס שמעביר את כל האינפורמציה החשובה לנו )ועדיין - לא לשכוח לתמצת!) בצורה לא עמוסה ונקייה.
- תכנון.
הלוגו והסמל צריכים להיות מאוד ברורים, כך שבמבט ראשוני ניתן לזהות אותם.
שם בעל הכרטיס צריך להיות מופרד מפרטי ההתקשרות ואף בגודל אות גדול יותר.
אם יש מספיק מקום, מומלץ להוסיף איור או תמונה שממחישים את תחום העיסוק שלנו או את הייחודיות שלנו, הערך המוסף.

כמה כרטיסי ביקור צריך?
הרבה!!!
צריך להדפיס כמות גדולה, לחלק כמה שיותר וכשעומד להגמר (לא לחכות לרגע האחרון!) - מייד להדפיס עוד.
אתם לא בטוחים בנוגע לכמות? תתחילו עם מינימום של 300 כרטיסי ביקור ותראו באיזה קצב אתם מחלקים אותם. אם אחרי חצי שנה נשארו לכם עוד כרטיסים - אתם לא עושים את העבודה! כרטיס הביקור שלכם הוא כמו סוכן מכירות. הוא צריך לפגוש כמה שיותר אנשים, על מנת למכור כמה שיותר שירותים ומוצרים שלכם.
במידה וקצב החלוקה שלכם איטי, תבדקו איך אתם יכולים להגדיל את החשיפה של כרטיסי הביקור שלכם - ותבצעו זאת.

להכין כרטיס ביקור לבד או... ביחד?...
היות וכרטיס הביקור הינו כלי שיווקי חשוב ביותר, שאינו נופל בחשיבותו מקטלוג או ממודעה (למרות שהוא הרבה יותר קטן...) והוא בעל פוטנציאל חשיפה רחב מאוד, אני ממליצה לפנות למעצב/ת גרפי מקצועי על מנת לקבל את התוצאה המדוייקת ביותר עבורכם.
איך בוחרים את המעצב הנכון? מבקשים לראות תיק עבודות, שכולל גם דוגמאות לכרטיסי ביקור וגם דוגמאות לעבודות נוספות - קטלוגים, מודעות וכו'. למה? כי כאשר נראה את מגוון העבודות של המעצב, נוכל לדעת יותר על היכולת המקצועית שלו - האם הוא רואה נכון את התמונה השלמה - הן את תחום העיסוק שלנו, הן אותנו כאנשים אינדיבידואלים והן את קהלי היעד שלנו. כדאי לשמוע את הסבריו על העבודות שיצר, ואם אינו מסביר, לבקש זאת ממנו. אם המעצב שנבחר טוב בעיצוב מגוון רב של מוצרי שיווק, אנו יכולים להיות שלמים ובטוחים שגם את כרטיס הביקור שלנו הוא יעצב באופן הנכון לנו.
מעבר לתיק העבודות, חשוב לקיים פגישה עם המעצב ולשוחח עימו על מהות העסק, מטרותינו ורצונותינו, לתת לו להבין מי אנחנו וגם לשמוע את מה שהוא אומר - האם הוא משדר בטחון עצמי? האם הוא מבין את מהות הדברים?
פרט חשוב נוסף - אם המעצב יצר עבורנו כרטיס ביקור מוצלח ובהמשך אנו נזדקק לעזרי שיווק נוספים (קטלוג, ברושור, מודעה, אריזות ועוד), כדאי שנחזור אליו. הוא כבר מכיר אותנו, מבין את מהות העסק שלנו והוא ייצור עבורנו עזרי שיווק בעלי מכנה משותף. הוא יעזור לנו למתג את עצמנו.

אז איך נדע שכרטיס הביקור שלנו "נכון" לנו?
דבר ראשון - נרגיש! כן כן. להתבונן ולזהות את הרגש שהכרטיס מעלה בנו - הכרטיס מסקרן? מושך? הוא נעים לנו? אם הכרטיס מעורר בנו תחושות חיוביות אלו - זה נהדר!
כדאי גם להתייעץ עם מכרים, להראות להם דוגמא ולשאול אותם אם זה נראה להם מתאים לנו, לתחום העיסוק שלנו, לאנשים שאנחנו, האם הם היו מתעניינים בכרטיס זה לו ראו אותו בהזדמנויות שונות?
ולסיכום
כרטיס ביקור הוא כלי עבודה חשוב וחיוני. השתמשו בו בתבונה, ראו בו את סוכן המכירות שלכם והרחיבו את עסקיכם.

בהצלחה!
רחל נצר, בעלת סטודיו נוה לתקשורת שיווקית. מעצבת גרפית במקצועי, ניסיון מעל ל-16 שנים בתחום.
סטודיו נוה מספק מגוון רחב של פתרונות בתחום התקשורת השיווקית, לליווי העסק שלכם להצלחה!



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב