דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בבנק אל תהיה דייג , תהיה צייד 

מאת    [ 03/10/2006 ]

מילים במאמר: 609   [ נצפה 7380 פעמים ]

על הקשר עם הבנק


כבעל עסק אתה זקוק לשרותיו הטובים של הבנק. במאמר זה אביא בפניך את הנקודות החשובות לך כבעל מקצוע ועצמאי מול הבנק והבנקאי שלך.
כתבתי מול הבנק אבל למעשה אתה צריך ללכת עם הבנק.אתה בוודאי יודע שלבנק תפקיד חשוב מאד בעסק שלך הן במתן אשראי בשעת הצורך, דרך בניית המסגרת,מתן פתרונות בימי מצוקה של תזרים שלילי ועד השקעה נבונה של כספך.
בפרק זה אתן לך עצות עשה ואל תעשה בעת עבודתך מול הבנק על מנת לעשות זאת בצורה הטובה ביותר ולהרוויח יותר ולהינזק פחות.

1.בדוק לאיזו מחלקה אתה משויך בבנק,השתייכות למחלקת בנקאות אישית או בנקאות עסקית תעניק לך הטבות לעומת בעל חשבון פרטי רגיל.הטבות אלה יתורגמו ליחס אישי יותר,ריביות גבוהות יותר על פיקדונות,מסגרות אשראי גדולות יותר וכדומה.

2.צור קשר טוב עם פקיד הבנק שאיתו אתה משוחח.כאשר הקשר נעים וידידותי אתה עשוי להנות מיחס מועדף ועזרה מהירה בשעת הצורך בואך לבקש הלוואה לצורך רכישת ציוד או מכונית או בקבלת אשראי לצורך ביצוע עסקה גדולה.

3.דאג למסגרת אשראי מתאימה לעסק שלך על מנת לא לשלם ריביות מיותרות.אם החריגה בחשבון הבנק שלך נעה בין 0 ל50 אלף - בקש מסגרת אשראי עד 50 אלף ?.מסגרת כזו תעניק לך שקט מצד הבנקאי (סביר להניח שאם המסגרת שלך היתה עד 20 אלף - או שלא היתה לך בכלל מסגרת היית מקבל מידי פעם שיחת טלפון לברור),ומלבד השקט תשלם ריביות רגילות ולא ריביות חריגות שהן משמעותית גבוהות יותר ויקרות יותר.

4.גבית תשלומים מלקוחות היא גם ענינו של הבנק.כאשר מסגרת האשראי שלך גבולית או כאשר חשבונך לא במצב טוב חשוב לבנק לדעת שאתה אמור לקבל כספים.שתף את הפקיד שלך במידע הזה והפקד את ההמחאות הדחויות למשמרת.המחאות אלה גם אם מועד פרעונן רחוק יתנו לבנק את "השקט" לו הוא זקוק בכל הקשור ליכולותיך לפרוע את חובותיך לבנק ולאחרים.

5.למד לבקש פרוט עלויות בכל עסקה עם הבנק.צריך לזכור שהבנק רוצה וצריך להרוויח ולכן הוא גובה עמלות רבות .לפני כל ביצוע עסקה וודא שאתה יודע מה העמלות שתשלם.חובת הבנק לדווח לך על עמלות אלה ואם לא עשה כן תוכל לבקש את החזר הכסף.

6.בקר בבנק מתחרה.אם אתה מרגיש שהבנק לוחץ אותך אל תהסס לבקר בבנק מתחרה ,לשבת עם הפקיד המתאים ולבדוק אפשרויות.יתכן מאד ובבנק ממול יאותו להעניק לך אשראי נוח יותר.בתקופות קשות זה עשוי להיות נבון מאד להשתמש שרותם של 2 בנקים שונים על מנת להוריד את הלחץ של הבנקאי שלך.

7.עקוב אחרי חשבון הבנק שלך דרך האינטרנט ,דרך שרות המענה האישי בטלפון ועקוב אחרי התנועות השונות בחשבון.מעקב קרוב עם האמצעים הקיימים היום יעזרו לך להיות עם יד על הדופק ולמנוע הפתעות מיותרות.עם זאת אסור שקשר זה ימנע ממך לשמור על קשר טוב וחם עם הסניף .חשוב מאד לדאוג כאשר אתה משוחח עם הבנק לבקש לשוחח עם אחד הפקידים המוכרים לך על מנת להבטיח לעצמך לקבל את השרות הטוב ביותר והייעוץ הטוב ביותר.

8.בצע בקרת אשראי וערוך רשימה של המחאות האמורות להיפרע בעתיד ושל אלה האמורות להיכנס לחשבונך.בצורה זו תוכל לדעת לאיזה תאריך תוכל לרשום את ההמחאות על מנת שלא יוצר מצב בו יצאו מחשבונך סכומים גדולים מידי בעוד כניסת הכסף לחשבון תגיע מאוחר יותר.

9.השתמש בכרטיס אשראי בעסק שלך.כרטיס האשראי מוכר ככסף מזומן אצל הספקים ומחשבונך הוא יורד רק בחודש הבא.הימים הללו עשויים לתת לך "אויר" חשוב בימי לחץ.מעבר לזה תוכל לפרוס קניות גדולות למספר תשלומים ויתכן שגם לא תאלץ לשלם על אלה ריבית.

10.אמינות היא מוצר בנקאי חשוב.על מנת לקבל את המרב מהבנק עליך להבנות לעצמך תדמית אמינה.תדמית זו נבנית בעמל רב לאורך זמן.עמוד בהבטחות שלך לבנק,התייחס לבקשות הבנק,למכתבי הבנק ולפניות הצוות המקצועי.

צא ולמד את עולם הפיננסים והבנקים ותראה שתצא נשכר מהם.אמן את עצמך לנפץ את הפרדיגמות שהיו לך עד עתה ביחסיך עם הבנק כי אפשר לקבל שם יותר.....הרבה יותר.
הזמן את ההרצאה של צביקה ברגמן כסף לא גדל על העצים ותלמד לאן נעלם הכסף שלך.

בברכת עסקים טובים
צביקה ברגמן
www.sodot.co.il
צביקה ברגמן איש עסקים ,מאמן ומחברים של יותר מעשרה ספרים בתחום העסקים , שוק ההון והאימון אישי.
מוכר מתוכניות הטלויזיה הרבות בהן הופיע .
את הספרים שלו ניתן לרכוש בכל חנויות הספרים ובאתר
www.sodot.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב