דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החזרי מס 

מאת    [ 19/10/2009 ]

מילים במאמר: 567   [ נצפה 2409 פעמים ]

תמיד שמעת על קרוב, בן משפחה או חבר שקיבל החזרים של אלפי שקלים בגין תשלום מס עודף ושאלת את עצמך איך זה ייתכן? אולי גם אני זכאי? איך יודעים מי זכאי?

תנאי ראשון לזכאות להחזר מס הוא כמובן תשלום של מס.
רק אזרח שנוכה לו מס עודף מהמשכורת יכול לקבל החזר מס. ישנם אזרחים רבים המשלמים מס בשיעור גבוה כפועל יוצא ממשכורתם הגבוהה, אם לא גבו מהם מס עודף לא יגיע להם החזר מס למרות המס הגבוה שמנוכה מהם כל חודש. מנגד ישנם אנשים השייכים לאוכלוסיות הזכאיות להקלה בתשלום מס, אך משכורתם נמוכה והם אינם מגיעים לחבות של מס ואינם משלמים מס ולכן הם אינם זכאים להחזרי מס
כדי לוודא שנוכה לך מס מהמשכורת כל שעלייך לעשות הוא לבדוק בתלוש משכורת בחלק של ניכויים אם מופיע תשלום המועבר למס הכנסה. רק במקרה כזה נוכה לך מס מהמשכורת!
במידה ונוכה לך מס מהמשכורת סיכוי גדול (קרוב ל90% מהשכירים משלמים מס עודף) שמגיע לך החזר מס. חוקי מס הכנסה המורכבים יוצרים מצבים רבים בהם מנוכה מס גבוה יותר מהמס בו חייבים ורק פניה למס הכנסה תגרום להחזר הכסף העודף ששולם.

אחת הסיבות העקריות לזכאות להחזרי מס היא עבודה לא רצופה במהך שנת המס. תשלום מס הכנסה הינו תשלום שנתי כאשר בפועל כל חודש מנוכה מס יחסי. חישוב המס המנוכה כל חודש נעשה לפי המשכורת החודשית מתוך הנחה שהמשכורת תהיה זהה לאורך השנה. במקרה שהשכיר לא עבד חלק מהשנה המשכורת השנתית נמוכה יותר מהצפוי וממילא המס שנוכה בחודשים שהנישום עבד הוא גבוה יותר מהממוצע השנתי. במקרה כזה רק פניה למס הכנסה והגשת דו"ח על הכנסות הנישום תגרום לקבלת החזר על המס העודף ששולם.

סיבה נוספת היא נקודות זיכוי שלא חושבו - נקודות זיכוי מזכה את המשתכרים בהקטנה של סכום המס על הכנסה החייבת ומטרתה להקל בתשלום המס. כל תושב ישראל זכאי ל2.25 נקודות זיכוי (ובכך נוצר מצב בו תושב ישראל לעולם לא משלם מס מהשקל הראשון שהוא מרוויח) אך כיוון שהממשלה רוצה לעזור לשכבות החלשות ולעודד אוכלוסיות שונות לצאת לעבוד, ניתנות נקודות זיכוי נוספות לאוכלוסיות אלו כגון: נשים,עולים חדשים, חיילים משוחררים, משפחות חד הוריות ועוד. לנקודת זיכוי יש ערך כספי אשר מתעדכן אחת לשנה.
כאשר רוצים לחשב כמה מס צריך לשלם יש להסתכל במדרגות המס של אותה שנה ולערוך חישוב של סך כל המס שאדם צריך לשלם ולאחר מכן מפחיתים מהסכום הזה את מספר נקודות הזיכוי שלו כפול השווי הכספי של נקודת זיכוי באותה שנה.
לדוגמא: שכיר אשר לו 2.25 נקודות זיכוי ואחוז המס השולי אותו הוא צריך לשלם עומד על 35% כיוון שגובה המשכורת השנתית שלו בשנת 2007 היא 180,000 ש"ח. ניקח את שווי נקודת זיכוי בשנת 2007 (2,136) כפול 2.25 נקודות זיכוי שעומדות לרשותו 2,136*2.25=4,806 את הסכום הזה ינכו לו מהמס השנתי שעליו לשלם.

כאשר מגיע לנישום נקודות זיכוי אשר לא התחשבו בהם בתשלום המס נוצר מצב בו נוכה מס רב יותר מנדרש ומגיע לנישום החזרי מס.

תהליך הגשת הדו"ח למס הכנסה יכולה להיות מעט מסובך לאדם פשוט אשר אינו מתמצא בנבכי הבירוקרטיה של מס הכנסה אך הגשת הדו"ח באמצעות אנשי מקצוע למס הכנסה מזרזת את התהליך וגורמת לטיפול מקצועי ואומדן מדויק של החזר המס הצפוי, תוך שימוש בתוכנות המתאימות ובידע הנדרש וחוסכת ללקוח את הזמן ואי הנוחות שבמפגש עם רשויות המס.

יש לדעת:
? החזרי מס אפשר לבקש עד שש שנים אחורה.
? שכיר נשוי המגיש בקשה להחזר מס חייב להגיש גם את כל המסמכים של בן הזוג.
? מס הכנסה מכניס את הכסף ישירות לחשבונך ומחויב לעשות זאת תוך שלושה חודשים מיום קבלת הדו"ח.
? לסכום המגיע ממס הכנסה נוסף ריבית שנתית בשיעור של 4% .



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב