דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האתרים הטובים ביותר לחופשה באיסלנד 

מאת    [ 18/10/2009 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 4068 פעמים ]

איסלנד, האי בצפון האוקיינוס האטלנטי הוא יעד תיירותי פופולרי בקרב מטיילים אירופים ואמריקאים שמחפשים לצאת מהשיגרה ולהתחבר לטבע. למעלה מחצי מיליון תיירים מבקרים כל שנה באי שאוכלוסייתו מונה כ-310,00 תושבים בלבד. בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגלים את איסלנד ומתאהבים במדינה המיוחדת הזו. איסלנד מציעה מבחר גדול וייחודי של נופים לא שיגרתיים באחד המקומות הצעירים ביותר בעולם מבחינה גאולוגית. ביקור באיסלנד מבטיח חוויה יוצאת דופן והנה לפניכם חמש סיבות מצויינות לכך:

הלגונה הכחולה

הלגונה הכחולה היא אולי אתר התיירות המוכר ביותר באיסלנד ואחד המרהיבים ביותר. הלגונה מחוממת על ידי תחנת הכוח הגיאותרמית הסמוכה לה. צריך לשהות בלגונה לפחות יום על מנת להעריך את המקום במלואו, אם כך מדוע לא ללון שם? במקום יש מלון מפנק. בביקור בלגונה הכחולה באפשרותך לבחור מתוך מגוון של טיפולים ומסאז'ים, בהחל מ-15 יורו. מסיכת הבוץ זמינה ברוב חלקי הלגונה בחינם ואמורה להכיל מינרלים מועילים רבים לעור. בשעות אחר הצהריים, תוכלו ליהנות מעיסוי ממריץ וסאונה מתחת למפל, ולפני סיום הערב מה דעתך על קוקטיילים בלבה בר (Lava Bar) שבמקום?

יוקוטלסארון (Jokulsaron)

נוף הקרחונים ,הרי הגעש והטבע המדהים תמיד היה פופולרי בקרב חובבי טבע, חופשה באיסלנד מספקת הזדמנות מצויינת לכל מי שרוצה להתחבר למעשה הבריאה ולהרגיש את הקשר המיוחד בין האדם לטבע. הנוף ביוקוטלסארון הוא פשוט עוצר נשימה, האגם מוצף בקרחונים, כחולים בשלל צורות וגדלים. פירוש השם יוקוטלסארון הוא "לגונת נהר הקרחון". האזור נוצר על ידי נסיגת קרחונים שהשתרעו לאורך של כמה קילומטרים. במקום ניתן לשכור סירה קטנה או קיאק לשוט בנהר בין הקרחונים הצפים ולצפות בנוף הקסום. גם בהוליווד שמו לב ליופיו של אזור זה, וכתוצאה מכך שני סרטי ג 'יימס בונד כבר צולמו כאן.

לנדמאנאלויגר (Landmannalaugar)

פני השטח ההרריים והמרחבים הפכו את איסלנד ליעד נופש פופולרי למחפשי הרפתקאות. באיסלנד, אתה יכול לנסות כמעט כל ספורט אתגרי כמו דייג נהרות, צניחה חופשית, מצנחי רחיפה ואפילו צלילה, אבל טיול ג'יפים סביב האזור הבלתי מיושב של לנדמאנאלויגר הוא הדרך הטובה ביותר לראות את האזור וגם להשתעשע קצת. השטח מורכב מהרי געש רדומים, אמבטיות בוץ מבעבעות ובריכות לבה לוהטות. דרכי העפר של לנדמאנאלויגר מושלמים לנהיגה ברכבי 4X4. חציית הנהר במעבר הסופי בסוף הסיור מצליח להיות גם מרגש וגם ממש מפחיד.

היוסאוויק (Husavik)

חופשה באיסלנד לא מושלמת בלי שייט לצפייה בליוויתנים, היונקים הגדולים בעולם. והיוסאוויק בצפון איסלנד הוא המקום הטוב ביותר לצפות בהם. כמעט כל מיני הלווייתן ניתנים לצפייה כאן בין עם זה הליויתן הכחול, בעל החיים הגדול ביותר שחי אי פעם על פני כדור הארץ, לווייתן לבן הסנפיר או לווייתן קטלן שגם ידוע בשם אורקה. באזור ניתן גם לצפות בהמון מיני דולפינים שבד"כ ילוו את הספינה באזור החרטום. בזמן שהותך בהיוסאוויק מומלץ לבקר במוזיאון הלווייתן, שריד מן הזמנים שבו ציד לווייתנים היה מקור ההכנסה העיקרי של העיירה. חשוב מאד להביא ביגוד חם לספינה.

פארק הגייזרים

גייזר (Geysir) נחשב לגייזר העתיק ביותר בעולם שתחילתו בשנת 1294. זהו יעד פופולרי בקרב תיירים המגיעים לאיסלנד אפילו אם זה ליומיים שלושה. האתר נמצא במרחק של שעה נסיעה מרייקיאוויק והוא חלק מהמסלול המפורסם של "מעגל הזהב" (Golden Circle). כיום גייזר התפרצויותיו של גייזר הן לא סדירות והן מתרחשות כשלוש פעמים ביום בממוצע. בסמוך לגייזר נמצא סטרוקור (Strokkur) שמתפרץ לעתים קרובות יותר; לגבהים של כ-20 מטרים בערך, פעם אחת בכל חמש דקות. ביקור באיסלנד לא באמת שלם בלי ביקור באתר גייזר, אחד הסמלים של איסלנד.
גיא גוטרימן הוא תושב איסלנד המספק שירותי הדרכה וייעוץ לישראלים המתכננים לבקר באיסלנד.

למידע נוסף בקרו באתר איסלנד - המדריך לארץ הקרח והאש.

לתכנון מסלול טיול בהתאמה אישית נא ליצור קשר בדוא"ל info@iceland.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב