דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קישוריות מלאה בין יצרני מערכות ווידיאו רישתי כמטרה 

מאת    [ 14/10/2009 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 2524 פעמים ]

ברור לכל כי תחום הטמ"ס (טלוויזיה במעגל סגור) הרישתי הוא המתפתח ביותר מבין אמצעי האבטחה האלקטרוניים הפיזיים.  למרות הגידול הפנומנאלי בתחום, ניטען רבות על חוסר הקישוריות (interoperability) בין המוצרים של היצרנים השונים.  אנו מתחילים לראות שינוי במגמה ויצרנים מובילי שוק המתכנסים לכיוון תקנים דוגמת ONVIF (הפורום לממשק פתוח של ווידיאו רישתי - Open Network Video Interface Forum).

הרכיבים המרכיבים את פתרונות הווידיאו הרישתי הם מצלמת הרשת (IP camera), מערכת ההקלטה הרישתית (NVR - Network Video Recorder), ותוכנת הניהול (VMS - Video Management Software).  היום, כל יצרן מצלמות מיישם ממשק פרטי וסגור למצלמות שלו. למרות שקיימים סטנדרטים לגבי דחיסת אותות הווידיאו (H264, MPEG4) וזרימת הווידיאו (RTSP), ממשק הבקרה הבסיסי לקביעת איכות הווידיאו, מאפייני הרשת, שליטה בצילום פנוראמי,אנכי ותקריב (PTZ) הוא עדיין פרטי וסגור.  מצב זה מחייב את יצרני מערכות ההקלטה לפתח ממשק תוכנה ספציפי עבור כל מצלמה עימה מעוניינים לבצע אינטגרציה (מה שרוב המתקינים והאינטגראטורים אינם יכולים לבצע בעצמם).  מצב זה הינו בסתירה מוחלטת למצב שקיים בשוק המצלמות האנאלוגיות בו ניתן לחבר כל מצלמה לכל טייפ (DVR) ו/או מוניטור.

המצב הנ"ל, בו מתקינים ואינטגראטורים עומדים בפני בעיה בבואם לבחור ציוד ווידיאו רשת, קיימת העדפה לציוד האנאלוגי (למרות נחיתותו) שלא מציב שום אתגר שכזה.

יצרנים רבים של תוכנות ניהול מוצאים עצמם עם משימה סיזיפית של הטמעת ממשק תוכנה עבור מאות מצלמות הרשת הקיימות בשוק אך עדיין להיות במצב חסר כיוון שקיימים אלפי סוגי מצלמות וחדשים נולדים מידי חודש.  בנוסף, קיים מצב בו מאפיינים מסויימים של תוכנת הניהול עובדים עם חלק מהמצלמות ואם אחרות לא.  גרוע מכך, כאשר יצרני המצלמות רואים צורך לשדרג את קושחת (firmware) המצלמה ואולי אף לשפר ולהוסיף מאפיינים, הגרסה החדשה דורשת שינויים בתוכנת הניהול שאם לא כן אלו לא יקבלו ביטוי.

החברות אקסיס (Axis), בוש (Bosch) וסוני (Sony) רואים בבעיה זו של חוסר קישוריות מחסום בגידול של הווידיאו הרישתי.  למרות היריבות העסקית החברות הנ"ל רואים חשיבות בשיתוף פעולה ביניהם בכל הקשור לקישוריות.

החברות הקימו את הפורום לממשק פתוח של ווידיאו רישתי בנובמבר 2008 עם שלושת המטרות הבאות:


    • יצירת סטנדרט אחיד לתקשורת בין רכיבי הווידיאו ברשת
    • קישוריות מלאה בין מוצרי הווידיאו ברשת (מצלמות, מכשירי הקלטה, תוכנות ניהול) ללא תלות ביצרן והדגם
    • תקן פתוח לכל החברות והארגונים במשק

 

מאז הקמת הפורום היו לו מספר הישגים.  הפורום פרסם גרסה ראשונה לתקן הקישוריות וכן כלים למימוש ובדיקת הקישוריות בתקן החדש.

יותר מ-90 חברות כבר הצטרפו לפורום.  נציין את החברות המובילות שהצטרפו כמו קנון (Canon), סיסקו (Cisco), אינדיגו-ויז'ון (IndigoVision), פנסוניק (Panasonic), סימנס (Siemens), סמסונג (Samsung) ועוד רבות.  סקר של IMS שהתפרסם לאחרונה הראה כי לחברות החברות בפורום יש נתח של 60 אחוזים משוק הווידיאו הרישתי וציוד המעקב.  רוב החברות בפורום הן יצרניות של מצלמות אך גם שחקניות משמעותיות בתחום תוכנות הניהול הצטרפו לפורום.

המרוויחים מהמהלך הזה הם המשתמשים וכאשר אלו מרוויחים, כל התעשייה מרוויחה: מתקינים, אינטגראטורים, מפתחים, יצרנים.  קישוריות ואינטגרציה שקופה תביא לגידול בשוק של הווידיאו הרישתי לכל אורך שרשרת המזון של הפיתוח, ייצור, ההספקה והמשתמשים.

 

הכותב הינו הבעלים של פורטל מקצועי לבטחון ואבטחה. הפורטל כולל חדשות ומאמרים מקצועיים, וכן פורומים שונים בתחומי בטחון ואבטחה שונים ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב