דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסיכויים של בני 40 שסובלים מאין אונות לחטוף התקף לב - כפולים בהשוואה לחבריהם 

מאת    [ 14/10/2009 ]

מילים במאמר: 340   [ נצפה 2123 פעמים ]

מומחי "מאיו קליניק" בדקו ומצאו: הסיכויים של בני 40 שסובלים מאין אונות לחטוף התקף לב - כפולים בהשוואה לחבריהם. נורת אזהרה

מאת:עופר מאיר

התקף לב יכול להופיע בפתאומיות וללא סימנים מקדימים, אבל עכשיו מצאו לו חוקרי "מאיו קליניק", סימנים מקדימים, ובולטים למדי, שיכולים לשמש כתמרור אזהרה מהבהב: אי תפקוד מיני ובעיות אין אונות אצל גברים.

המחקר החדש, שנערך ברשת בתי החולים האמריקאית הנודעת, קובע בפסקנות: גברים בני 40-49 שסובלים מבעיות אין אונות נמצאים בסיכון כפול לחטוף אוטם בשריר הלב, בהשוואה לחבריהם. בנוסף, גילו החוקרים, כי גברים שסובלים מבעיות בתפקוד המיני נמצאים בסיכון גבוה ב-80% לפתח מחלת לב במהלך החיים.

ד"ר ג'ניפר סט. סאובר (Jennifer St. Sauver) שפרסמה את ממצאי המחקר המפתיעים ב- Mayo Clinic Proceedings, הדגישה כי "תוצאות המחקר מורות בבירור שגברים שפונים לרופא המשפחה עם בעיות בתפקוד המיני, צריכים לקחת בחשבון שאותן בעיות מיניות עלולות לבשר גם על מחלת לב קורונרית (של העורקים הכליליים - ע.מ.), ויש להם מספיק זמן כדי למנוע אותה".

"קשה להמעיט בחשיבות המחקר", הוסיף ד"ר מרטין מינר (Martin Miner), בטור אדיטוריאלי שפורסם באותו ז'ונרל. "הממצאים החד-משמעיים", כתב, "מצביעים על כך שעומד לרשותינו חלון הזדמנויות שבו ניתן עדיין למנוע נזק לשריר הלב או לכל הפחות להאט את התקדמות המחלה הטרשתית, שעלולה לסכן חיים".

לדברי החוקרים, ירידה בתפקוד הזקפתי היא מצב רפואי שכיח, המשפיע על כ-5-10% מבני ה-40 ומעלה. שיעור הבעיה מאמיר לכדי 40-60% בקרב גברים בני 70 ומעלה.

עד כה יכלו הקרדיולוגים להעריך את רמת הסיכון של מטופל ללקות בלבו רק לאחר שביצעו בו שורה של בדיקות, כמו מדידת רמות השומנים שלו בדם, בדיקת ארגמוטריה (אקו-לב במאמץ) וכדומה. ה"כלי" החדש עשוי לאפשר לרופאי הלב והמשפחה לאתר באופן מהיר ובלתי פולשני מטופל שנמצא בסיכון יתר קרדיאלי.

החוקרים ממליצים לרופאים להתייחס לירידה בתפקוד המיני ובאיכות הזקפה אצל גברים בשנות ה-40 לחייהם כאל "נורת אזהרה" היכולה להעיד על התקדמות של תהליך טרשתי בעורקים הכליליים.

אם וכאשר מתעורר אצל הרופא המטפל חשד שכזה, הוא יכול לשלוח את המטופל לבדיקות שיעידו על מצב העורקים שלו, ובנוסף להמליץ לו על דרכים אופרטיביות לשינוי אורח החיים שלו, שיוכלו לסייע לו במניעת תחלואה לבבית, כמו הפחתת משקל, הפסקת עישון, עיסוק קבוע בספורט וכדומה.



שחל טלרפואה - רפואת העתיד פועלת כבר היום, בעשרות אלפי בתים בישראל

עשרות אלפי המנויים של שחל מצוידים במכשור טלרפואי מהמתקדמים בעולם, ההופך את האבחון מהבית לפשוט וידידותי. האמצעים הטכנולוגים העומדים היום לרשות הטלרפואה מאפשרים לצוות הרפואי מעקב שוטף אחרי מצבו של המנוי, בארץ או בעולם.
התקף לב | מחלות לב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב