דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתה אזרח אמריקאי (ותושב ישראל) ומחזיק בחשבונות בנק בחול? את חייב לדווח עליהם לשלטונות המס בארהב! 

מאת    [ 13/10/2009 ]

מילים במאמר: 617   [ נצפה 2861 פעמים ]

כידוע, אזרח ארה"ב, גם אם אינו חיי בארה"ב, חייב לדווח לשלטונות המס האמריקאיים על הכנסותיו מכל העולם. תושב ישראל בעל אזרחות כפולה (ישראלית ואמריקאית) נדרש להגיש לשלטונות המס האמריקאים דו"ח על הכנסותיו מכל העולם. דרך כלל הכנסות אלו לא יחויבו במס בארה"ב באם הוטל עליהן מס בישראל לפחות בסכום זהה (או גבוה יותר) לסכום שעשוי היה לחול בארה"ב. אולם אם הכנסות אלו פטורות בישראל (למשל מכוח הטבות לתושבים חוזרים ועולים חדשים), הן עלולות להתחייב במס בארה"ב.

ואולם לא רבים מודעים לכך כי מוטלת עליהם אף החובה לדווח לשלטונות המס האמריקאים על חשבונות הבנק שלהם מחוץ לארה"ב!

חוק המטבע והדיווח על עסקאות זרות (The currency and foreign Transactions Reporting Act) חוקק בארה"ב בשנת 1970 במטרה להרתיע אמריקאים המשתמשים בכל אותם מוסדות פיננסים במקלטי מס כדי להעלים הכנסות, להתחמק מתשלום מיסים בארה"ב ולנהל פעילות בלתי חוקית אחרת.

תחת התקנות שהותקנו מכוח החוק הנ"ל נקבע כדלקמן:

"each person subject to the jurisdictions of the United States (except a foreign subsidiary of a U.S. person) having a financial interest in, or signature or other authority over, a bank, securities or other financial account in a foreign country shall report such relationship to the Commissioner of Internal Revenue for each year in which such relationship exist, and shall provide such information as shall be specified in the reporting form......."

מי צריך לדווח? על פי התקנות הדיווח חייב להיעשות על ידי כל "אדם אמריקאי" (US Person) שיש לו "זכות פיננסית" (financial interest) או זכות חתימה או הרשאה אחרת ב"חשבונות פיננסים" (financial account) המצויים במוסדות פיננסים שבמדינות מחוץ לארה"ב (ובכלל זה מחוץ לאיי מריאנה הצפוניים, מחוז קולומביה, סמואה האמריקנית, גואם, פורטו ריקו, איי הבתולה האמריקאיים), אם הסכום המצטבר של חשבונות אלו עולה על סך של 10,000$ בכל זמן נתון במהלך השנה. הדיווח הינו לגבי השווי המקסימאלי של החשבון במהלך השנה והוא צריך להיעשות לשלטונות המס האמריקאיים לא יאוחר מה- 30 ליוני בשנה העוקבת לשנה שבה קמה החובה לדווח כאמור.

"אדם אמריקאי" כולל כל אזרח או תושב ארה"ב או אדם שנמצא או עושה עסקים בארה"ב. למטרת החוק, אדם כולל כל יחיד וישות משפטית, לרבות נאמנות. חובת הדיווח של "אדם שנמצא או עושה עסקים בארה"ב בוטלה לאחר שעוררה מחלוקת רבה.

על פי ההגדרות, לאדם יש "זכות פיננסית" בחשבון אם הוא הבעלים הרשום בחשבון או מחזיק בזכויות בחשבון, ללא חשיבות כיצד רשומות הזכויות או האם החשבון מנוהל עבורו. גם יחיד שמחזיק בחשבון בעקיפין באמצעות בעלות בחברה (מעל 50% במניות או בזכויות ההצבעה), שותפות (מעל 50% מהזכויות ברווחים או בהון) או נאמנות (נהנה ביותר מ - 50% מהנכסים או זכאי לקבל יותר מ - 50% מההכנסות) נחשב כמי שמחזיק בזכות פיננסית.

דוגמאות למצבים בהם תחול חובת דיווח בהקשר ישראלי. אדם, אזרח אמריקאי תושב ישראל, העניק לאחיו שגם הוא אזרח אמריקאי תושב ישראל ייפוי כוח לפעול בחשבון שלו בישראל (בו מופקדים למעלה מ - 10,000$ או פחות, אולם יחד עם חשבון חוץ נוסף מופקדים בו במצטבר למעלה מ - 10,000$). הן האדם והן אחיו חייבים בדיווח על החשבון לשלטונות המס בארה"ב.

גם אזרח אמריקאי תושב ישראל המחזיק 75% בחברה אמריקאית שמחזיקה 100% בחברה זרה שיש לה חשבון בשוויץ צריך לדווח על החשבון מאחר והוא מחזיק בעקיפין למעלה מ - 50% בחברה הזרה.

עונשים. מי שאינו מדווח כדין חשוף לסנקציות הן במישור האזרחי והן במישור הפלילי. במישור האזרחי מוטלים קנסות כספיים בסכומים של 10,000$, ובמקרים מסוימים (כתלות בשאלה אם אי הדיווח נעשה במזיד, במכוון) אף של - 100,000$ או 50% מהסכום בחשבון הבלתי מדווח. במישור הפלילי העונש הינו מאסר של עד 5 שנים או קנס של עד 250,000$ או אף יותר מכך או שניהם גם יחד.

סיכום. כשברקע קיימת צניחה בהכנסות ממיסים בארה"ב בעקבות המיתון העמוק, שיצרה גרעון עצום בתקציב הממשל האמריקני, ושלטונות המס האמריקאים שמו לעצמם כיעד להילחם בתופעת אי הדיווח על חשבונות הבנק של אזרחים אמריקאים בעולם, נראה שהיום יותר מתמיד, על אזרחים אמריקאים להקפיד על דיווח בהתאם.
עדי מנטל, עו"ד
אורי כליף ושות', עורכי דין
adi@califtax.co.il
http://www.califtax.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב