דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תעמולה ,הסברה ויחסי ציבור 

מאת    [ 25/09/2006 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 4482 פעמים ]

?

תעמולה, הסברה, ויחסי צבור...

ושוב התותחים הרועמים נדמו, ושוב אנחנו מפסידים בכל המערכות התקשורתיות הקיימות, ושוב אנחנו שומעים אינספור תירוצים מההסברה הרשמית של המדינה שאומרת שאי אפשר להתחרות עם ילדים מתים, עם תמונות של פליטים, של משפחות שחיות בבתי קברות.
הררי מילים נשפכו כבר ואינספור דיונים מתישים על איך להסביר, מה להראות מתי והשורה האחרונה היא אחת. ככה היה בשנת 2000 עם פרוץ האינתיפאדה השנייה, ככה גם כעת.
האמת היא הרבה יותר פשוטה!

אנחנו פשוט לא עושים עבודה מספיק טובה, אנחנו פשוט לא מקצועיים! לפני כשבועיים התפרסמה מודעה נרגשת של דני מירקין בעיתון הארץ, אין לי מושג מי זה דני מירקין אבל הוא אמר הכל, בכותרת של המודעה שלו כתוב "דרושה תעמולה לא "הסברה" " וזאת שורש הבעיה, במשך הרבה שנים אנחנו פועלים לפי אסטרטגיה תקשורתית שאינה מתאימה לתקשורת העולמית שאינה פוגעת, אנחנו מסבירים, אנחנו לא מראים דברים קשים מדי, אנחנו סטריליים, אנחנו שולחים מסבירים מלומדים שיסבירו את המדיניות, אנחנו בירוקרטים בשם הדמוקרטיה והתוצאות בזירה הזאת הן טוטליות, הרות אסון והפסד של דעת הקהל העולמית שכל כך חשובה להגדרת הניצחון. במאה ה-21 מה שנדרשת היא רוח אחרת לגמרי שמכירה את המדיה ושיודעת לתת לה מה שהיא צריכה כדי לנצח!.צריך לעשות תעמולה, צריך לעשות יחסי צבור, צריך לבנות אסטרטגיה תקשורתית, לוותר על הגאווה לוותר על מילים גדולות כמו ניצחון, ופשוט לעבוד עם התקשורת.
לעבוד עם הכתבים, להעביר להם המון המון המון חומרים של אנשים במקלטים, של מחנות פליטים, של פליטים במרכז הארץ, של נכים שזרוקים כבר חודש במקלטים, ילדים שכבר חודש במקלטים, בתים הרוסים, עסקים מרוסקים, מכוניות שרופות, לא לפחד לא לצנזר להפגיז פרסומים כי אי אפשר להפסיד במערכה התקשורתית, כי המלחמה היא בתקשורת,
כאשר מתמודדים עם תעמולה שחורה יש לעשות מספר דברים:

למלא את הוואקום שנוצר בנתונים עובדתיים, פשוט להראות את המציאות כפי שהתקשורת צריכה על מנת לפרסם. לא לשתוק, לא להסביר לא להתגונן להביא את הנתונים ובכמויות עצומות ואני מדגישה הכמויות הן קריטיות. למשרד החוץ יש מערכת הפצה משוכללת לכל אמצעי התקשורת בעולם ואת כולם צריך להפציץ בחומרים.
להוכיח שההתבטאויות שנשמעו הן שקרים - להכין חומרים עובדתיים מדויקים כגון תמונות, מסמכים וסרטים לא רק תדרוכים הכוללים צילומי אויר לא אישיים שלא רואים בהם כלום ובלי ההסבר המלומד של הקצין שיושב במדים מגוהצים בתדרוך היומי, אי אשפר להבין מה רואים בתמונות, וגם את העובדות הנכונות להפיץ בתפוצות עצומות כל יום כל הזמן לכל אמצעי התקשורת בעולם, בין אם הם רלונטיים ובין אם לא במלחמת התעמולה כולם רלוונטיים והרבה.
להפריך כל שמועה שרצה, שוב על ידי הצגת התמונות הנכונות. כפר קנא זה איום ונורא, אך איום ונורא לא פחות הם מראות של ילדים היוצאים מדעתם לאחר חודש במקלט, בלי ים, בלי קייטנה, בלי חברים .......
לטפל בכל התעמולה שחורה מנגד, לענות, להכשיר עוד ועוד דוברים גם ובעיקר דוברי ערבית ולשלוח אותם לכל הרשתות הערביות עוד ועוד יחד עם תמונות עם קטעי וידאו, עם מסרים ברורים, פשוטים וקליטים. אנחנו לא מתקיפים אזרחים מתוך מדיניות, חיזבאללה כן.
אנחנו שולחים כרוזים להתפנות - הם בכוונה רוצים לפגוע בילדים.
לא ייתכן שאם אמת כזאת הם מנצחים בקרב התקשורתי. זה מקומם, זה מכעיס, זאת עילה לוועדת חקירה בתום המלחמה. אנחנו חייבים להתמקצע בשדה הזה, להפסיק לפחד מן התקשורת ולעבוד איתה יחד כדי לנצח.
יעל לוטן.
הכותבת היא יועצת אסטרטגית בתחום יחסי צבור, הקימה בשנת 2000 את תדמית ישראל כדי לעזור ביחסי צבור של ישראל.
יעל לוטן היא מנכ"ל חברת יחסי הציבור לוטן תדמיות בע"מ.
www.lotan.org.il
wwww.PuReComm.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב