דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוגי העשרה לתינוקות- על מה ולמה? 

מאת    [ 08/10/2009 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 2723 פעמים ]

חוגי העשרה לתינוקות- על מה ולמה?
"התפתחתם דווקא בסדר" אמרה אמא שלי על מגיפת מרכזי ההורות ששטפו את ארצינו (וגם את ביתה הפרטית...) "גם בלי שום קורס או חוג עד שבגרתם מספיק" ואכן- עד לעשור האחרון פחות או יותר לא היו מרכזי הורות רבים בארץ. היו משחקיות וג'ימבורי לבילוי, אבל העשרה לילודים? קורסים לתינוקות? ממש לא, אז מה בעצם קרה? והאם כל חוגי ההעשרה והקורסים לאמהות ותינוקות בחופשת לידה הם אחיזת עיניים? משאבת כספים? ואולי יש כאן משהו אמיתי?
אנו יצורים שצריכים את השבט ואת השייכות.
גדולים וחכמים ממני כבר חקרו את הנושא- דווקא בזמנים בהם התכחשנו לצורך בקבוצה הטיבעי לנו כל כך, כאשר בחרנו לא להיות כמו בדורות הקודמים לנו- ללדת את ילדינו אך ורק במסגרת הזוגית- לא להקשיב לעצות הורינו וסבינו- אנחנו נעשה את זה אחרת.
כמובן שלא כולנו- רבים מההורים הצעירים חשים פתאום עם הופעת התינוק הראשון אל תוך הזוגיות שלהם- לחזור אל בית אמא/אבא- לבקש ולרצות את העצה החמה, את האהבה לתינוקינו וגם לנו עצמינו, להנות שוב מהעובדה שמישהו מטפל גם בנו ובעיקר עוזר לנו- חסרי הניסיון- בטיפול בפעוטינו. הרי הם גידלו אותנו ויצאנו דווקא די בסדר....
אכן, בתקופה האחרונה (בסביבות 10 השנים האחרונות) נוצר הצורך של אמהות באותה נקודת זמן בחיים- של ראשית ההורות (הכוונה לתקופה העוקבת אחרי הלידה ולא בהכרח להורות לילד בכור), להכיר ולהיפגש עם אמהות נוספות באותו השלב בחיים. הרצון ומניעיו ברורים - נשים בשלב זה בחייהן חולקות את אותם הקשיים- בגידול, בהתלבטויות, בזוגיות, ביחסים עם המשפחה המורחבת ועוד....
אך אין זה אומר שאמהות בתקופה זו בודדות ,ואין זוהי הודאה בבדידות- אך לא כל חברותינו יולדות איתנו ויוצאות לחופשת הלידה ביחד איתנו, גם לא כל זוגות החברים שלנו נמצאים באותו המצב, ובודאי שלרוב גם לא בני המשפחה שלנו.
הצורך בקשר עם אמהות במצבינו ובדרך כלל גם מאיזור מגורינו חשוב לנו מאוד בנוסף לכל הקשרים החברתיים הקיימים שלנו.
באשר להתפתחות המחקרית והיישומית שעוטפת את התקופה הסמוכה ללידה -
המחקר התפתחת לאין שיעור,
אם עד עכשיו נחשפנו למושג "חלון הזדמנויות" בהקשר של גיל הינקות- זה היה בעיקר סביב תזונת התינוק- ישנה תקופה בה הגוף "פנוי" להכרות עם מזונות חדשים, עד שמתגבש טעם אישי, חלון ההזדמנויות נסגר -וכל ילד נשאר עם טעמו האישי.
מבלי להלאות בפרטים מדעיים- מחקר המוח של תינוקות ופעוטות מראה כי התפתחות התאים במוח מגיל לידה ועד גיל שנתיים בערך היא אדירה ואין לה אח ורע לאחר מכן בגילאים אחרים. ההתפתחות המואצת הזו מאפשרת לתינוק בגיל זה לקלוט שפע גדול של מידע - גם על סביבתו וגם על גופו, עצמו ואישיותו.
ולכן- בשיטת שלהב childs'pace, הגדילה לעשות דר' חוה שלהב ופיתחה סדרה של תרגילים וסוגי מגע שונים המעניקים להורה ולילדו את האפשרות להכיר את כל מערכות הגוף השונות ולייצר מהן רפרטואר תנועתי עשיר, מגוון וממצה - של כל המערכות התומכות בגדילה והתפתחות תקינה מוטורית וקוגניטיבית בעתיד.
נכון, פעם היינו חוזרות אחר הלידה לגור עם האמא הפרטית שלנו, אח"כ היכרנו חברות ונשים כמונו בטיפת חלב ונעזרנו ברופא, היום אנו יכולות להיפגש בקורסים שונים, להכיר, ולתמוך התפתחות תינוקינו כאשר אנו בעצמינו לומדות ליישם את שיטת שלהב עם תינוקינו הפרטי.
כי כמה שלא נגדל ונחכים ונתחדש- אנו עדיין זקוקים לשבט שלנו ולאנשים שכמותינו- תשאלו את הילרי קלינטון- היא כמעט עשתה קריירה מפרסום סיפרה שבמהותו אומר- שצריך כפר שלם בשביל לגדל ילד אחד...
הדס דושי וקס
חיפושית- ליווי התפתחותי לתינוקות בשיטת שלהב childs'pace.
מומחית בהתפתחות תינוקות ובתזונת תינוקות.
מדריכה מוסמכת בשיטת שלהב childs'pace.
מנחת מעגלי הורים ואמהות.
http://www.hipooshit.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב