דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחינת יעדים לשנה החדשה 

מאת    [ 07/10/2009 ]

מילים במאמר: 624   [ נצפה 2479 פעמים ]

שאלו את עצמכם: מה היה היעד שהצבתי לעצמי לפני שנה והיכן אני עומד ביחס אליו היום? היעד יכול להיות בעצם כל מטרה שהצבתי לי בכל תחום בחיי (בריאות, זוגיות, קריירה, עסקי, מצב פיננסי וכו').

כאן יכולה להופיע כל אחת מהתשובות הבאות:
1. הצבתי יעד אך לא הגעתי אליו
2. הצבתי יעד ועברתי אותו בגדול
3. הצבתי יעד והגעתי אליו
4. לא הצבתי שום יעד

ברצוני לגעת בכל אחת מן התשובות הנ"ל ולהבין את משמעותה.

1.הצבתי יעד אך לא הגעתי אליו - כאשר אנו מציבים יעד ולא מגיעים אליו זה יכול לנבוע מכמה סיבות:

**לא עשיתי דבר בכדי להשיג את היעד שהצבתי - למשל: החלטתי כי אני הולך להוריד 10 ק"ג ממשקלי בשנה הקרובה, אך בפועל לא עשיתי דבר לשם כך(לא שיניתי הרגלי תזונה, לא עשיתי פעילות גופנית וכו'). למי שמוצא את עצמו עונה את התשובה הזו אוכל רק לומר כי רק לרצות מבלי מחויבות אמיתית ומוכנות לשלם את המחיר, לא ניתן להתקדם בדרך. תארו לכם שאתם רוצים מאוד להגיע לאילת. ממש ממש רוצים להגיע לאילת. האם זה אומר שמחר בבוקר תתעוררו ותגלו שאתם באילת? ברור שלא! קחו את עצמכם וסעו קדימה... רק בעשייה תגיעו!

**עשיתי כל מה שאני יכול, הכי טוב שאני יכול אך עדיין לא הגעתי ליעד - בכדי שנוכל ליצור את השינויים שאנו מבקשים להשיג בחיינו ובכדי לצמוח יחד עימם, עלינו מחד להציב יעדים שנראים לנו בלתי סבירים, כאלה שיוציאו אותנו מאזור הנוחות ויאתגרו אותנו לפעול להשגתם. מאידך, עלינו גם להקפיד כי היעדים אינם בלתי מציאותיים לחלוטין. אם פעלתי בצורה הכי טובה שאני יכול ועשיתי את כל שאני יכול הרי וודאי שהגעתי לתוצאה מסויימת, ועל כך עליי להוקיר ולהעריך(זכרו: התוצאות אינן בשליטתנו בסופו של דבר אלא רק הדרך בה אנו פועלים) ולחשוב מה אני יכול לעשות להבא שיקרב אותי יותר אל יעדי. אם הפער מהיעד שהצבתי גדול מידי, ייתכן וקבעתי לי מלכתחילה יעד שאינו מציאותי ועליי להגדירו מחדש כך שיאתגר אותי מאוד אך לא יהיה בלתי אפשרי בעבורי לחלוטין. למשל: החלטתי כי ההכנסות מהעסק שלי שמכניס כיום כ-40,000 ש"ח בחודש יגדלו עד סוף השנה לרמה של 2,000,0000 ש"ח בחודש. עשיתי את כל שביכולתי, פעלתי בצורה הכי אפקטיבית וטובה שאני יכול ומה שהגעתי אליו הייתה הכנסה של 80,000 ש"ח בחודש. שימו לב, הכפלתי את הכנסותיי אך בפועל אני רחוק שנות אור מיעדי. אנו מבינים שהצבתם של יעדים מרחיקי לכת יכול להיות מאתגר ומניע מאוד ועל כן עלינו לקבוע מטרות לא סבירות אך לא בלתי מציאותיות. במקרה זה עליי לבחון מחדש את יעדי ולהגדירו בצורה שונה.

2.הצבתי יעד ועברתי אותו בגדול - שאלו את עצמכם: האם היעד שהצבתי היה מאתגר? האם באמת עבדתי קשה להשיגו? האם היעד הזה גרם לי להגיע עד לקצה? אם התשובות לשאלות הללו היא כן, אזי גיליתם מחויבות אדירה ועליכם להמשיך ולהתמקד במטרותיכם הבאות ובהגדרתן. אם התשובות לשאלות הללו היא לא, אזי אתם נמצאים עמוק באזור הנינוחות שלכם, איזור בו אתם תקועים ולא צומחים!

3.הצבתי יעד והגעתי אליו - גם כאן, שאלו את עצמכם: האם היעד שהצבתי היה מאתגר? האם באמת עבדתי קשה להשיגו? האם היעד הזה גרם לי להגיע עד לקצה? אם התשובות לשאלות הללו היא כן, אזי גיליתם מחויבות אדירה ועליכם להמשיך ולהתמקד במטרותיכם הבאות ובהגדרתן. אם התשובות לשאלות הללו היא לא, אזי אתם נמצאים עמוק באזור הנינוחות שלכם, איזור בו אתם תקועים ולא צומחים! עליכם להגדיר מחדש את מטרותיכם ובכך להרחיב את איזור הנינוחות שלכם.

4.לא הצבתי שום יעד - מי לוקח אחריות על החיים שלכם? לאן אתם הולכים? מניין אתם באים? לא להציב יעד זה כמו לשוט באוקיינוס ללא מצפן ומערכת ניווט. הטביעה היא רק עניין של זמן... הגדירו מחדש את מטרותיכם ובכך הרחיבו את איזור הנינוחות שלכם.

לסיכום,
הבדיקה של איפה אני נמצא היום ביחס ליעד שקבעתי לי מראש הינה קריטית להמשך דרכי. הבחינה מאפשרת לנו לבחון את מסלולנו, להעריך אותו ואף לתקן ולשנות היכן שצריך. עלינו להציב יעדים אשר ימתחו אותנו עד לקצוות אך בו בעת יהיו מציאותיים ולא דמיוניים(כגון דוג' ההכנסה החודשית).
רז אוחנה
מאמן אישי ועסקי
www.nemalacoach.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב