דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ל'רטטוי' ולמציאת היעוד בחיים 

מאת    [ 06/10/2009 ]

מילים במאמר: 760   [ נצפה 2697 פעמים ]

הסרט מציג את סיפורו של ראמי העכברוש שמאס בלאכול זבל והתחיל להציץ בתוכנית הטלויזיה של שף צרפתי ידוע וכך הפך להיות בעל ידע עצום בבישול, וגלגוליו הרבים הביאו אותו להיות שולית טבחים של שף מתחיל והמשיך להתקדם עד שהפף לשף בעצמו.

ראמי הלך נגד המוסכמות ונגד כל מה שאפשרי בעולם המוכר והידוע שלו - שעכברוש יהיה חבר של בני האדם, שבני האדם יאהבו ויעריכו אותו ולא ינסו להרוג אותו.



מהם השלבים שאותם עבר אותו עכברוש מקסים?



שלב 1 - התעוררות - ראמי משקיע פחות זמן ב"עבודה" שלו ביחד עם להקת העכברושים לגנוב מזון מפחי האשפה בביתה של זקנה ערירית, ויותר ויותר לוקח "הפסקות" שמתארכות עם הזמן, לצפות בהחבא בתוכניות הבישול שהזקנה רואה בטלויזיה.



שלב 2 - ההכרה - מגיעה עליו כפידבק מהסביבה - חבריו של ראמי מעירים לו שהוא "מתבטל" ולא עובד, ו"מבזבז זמן" בשטויות. ראמי לפתע שם לב שזה מה שהוא עושה...



שלב 3 - נסיון להתיישר עם מוסכמות החברה - ראמי מאמין בתחילה לדברי חבריו שאומרים לו: "אתה עכברוש, לא בן אדם - אין לך מה להתעסק עם בישול, תביא זבל מהפחים!"



שלב 4 - ההתקרבות אל הסף - ראמי לא מצליח להתיישר עם מה שמצפים ממנו ומתקרב עוד יותר ל"סף התהום", הוא משקיע יותר זמן בלצפות בטלויזיה, כאשר הוא מסתכן שהזקנה שגרה בבית תראה אותו..... ואז מגיע שלב 5.....



שלב 5 - משהו קורה - בסרט מה שקורה הוא שראמי מותח את הגבול יותר מדי והזקנה לפתע מבחינה בו וקולטת שיש להקת חולדות בבית שלה - ואז חושפת את הקן עצום שלהם על הגג ומבריחה אותם לכל עבר.



שלב 6 -ההחלטה - בשלב המנוסה הגדולה מבית הזקנה, להקת החולדות המגובשת מוצאת לעצמה מסתור ומתחילה לתכנן את הקמת הקן החדש. ואז ראמי מחליט למצוא את דרכו הייחודית שלו לבד. לעזוב את הלהקה.



שלב 7 - הקפיצה למים - ראמי מנסה את דרכו כטבח בעולם של בני אדם ונחשף לבעיות ולאתגרים הרבים שעומדים בפניו. הוא מבין שהוא לא ממש יודע "לשחות" עדיין, ואז מגיעים רגעים של נפילה, של יאוש.



שלב 8 - הנסיון של הסביבה לשאוב אותך בחזרה - אבא של ראמי נפגש איתו, רואה שקשה לו, ומתחיל לשכנע אותו שמקומו עם הלהקה, שעליו להיות הגיוני ולהבין שהוא רק חולדה. ושהכי נכון בשבילו יהיה לחזור הביתה לחיק המשפחה האוהבת.



שלב 9 - הקפיצה מהסף אל הלא נודע - בתהליך האימון זה נקרא "Supervision" כלומר ,יצירת חזון-על. ראמי החליט שהוא הולך עד הסוף, ולא משנה מה יקרה!
בשלב זה ראמי הבין שלהיות שף זה הייעוד שלו בחיים.



שלב 10 - ההצלחה - מי שקופץ מצוקים, אלוהים מצמיח לו כנפיים.
ראמי מפתח נחישות ולומד לשחות בבריכה שאליה קפץ. ובסוף הסרט המקסים הזה הוא מצליח לשנות את עולמו ואת עולם הסובבים אותו והופך להיות השף הכי טוב בצרפת (-:



מה אנחנו יכולים ללמוד מזה
בכל אחד מהשלבים אפשר לסגת ולחזור למוכר ולידוע, להתיישר עם המוסכמות של החברה.
אבל כמו שאמר מורי ורבי מאיר אריאל "...מי שנכווה פעם אחת כבר לא יכול להגמל מזה..." - ראמי כבר חווה פעם אחת את התשוקה, השמחה והאושר שמעורר בו הבישול והוא פשוט לא היה מסוגל לחזור אחורה.
ולזה קוראים ייעוד.



איך אני מתחיל בתהליך מציאת הייעוד שלי בחיים?
הנה תרגיל שאת/ה יכול/ה לעשות בעצמך -
הזכר בתקופה כלשהי בחייך שבה הרגשת שמשהו מושך אותך וגורם לך להחסיר פעימה, להרגיש מלא עוצמה, שהגוף שלך, עמוד השדרה, הזרועות וקצות האצבעות רטטו מהתרגשות, ובאותה תקופה גם לא היה אכפת לך מה אחרים חושבים עליך. באותה תקופה הרגשת שחייך מלאים.
בוודאות חווית לפחות תקופה אחת כזו בחייך. זו יכולה היתה להיות תקופה קצרצרה של כמה ימים או מספר חודשים.
הזכר בתקופה הזו..... מה היה שם? אילו ערכים הובילו אותך אז, מה עשית ומה הרגשת?
זהו הבסיס למסע המרגש של מציאת הייעוד של חייך.



וכמו "רטטוי" גם שאר הסרטים המצוירים האמריקאים עוסקים במציאת ייעוד - גיבור שיוצא נגד הזרם, הולך בדרכו שלו, למרות האתגרים, ובסוף מצליח להגשים את ייעודו. הסרט "Surf?s up" (תפוס ת'גלים)היא דוגמא נוספת. האם יש לכם עוד דוגמאות?....



ולסיום אני רוצה לצטט את הקטע הכי מרגש בסרט "רטטוי" ( דקה 59:00 עד דקה 60:30 למי שרוצה לצפות), שבו ראמי נפגש עם אביו שמנסה להחזיר אותו ל"חיים הרגילים" (שלב 8):

האבא: "תסתכל ראמי, זה מה שקורה כאשר עכברוש מתחיל להרגיש נח מידי בסביבה אנושית... ..העולם שבו אנו חיים שייך לאויב.... עלינו לחיות בזהירות. אנחנו דואגים למין שלנו, ראמי... ...בשורה התחתונה, כל מה שיש לנו זה את עצמנו.."

ראמי: ......."לא"

האבא: "מה?"

ראמי: "לא אבא, אני לא מאמין לזה. אתה אומר לי שהעתיד יכול רק להמשיך להיות כזה?

האבא: "זו דרך התנהלות העולם, אתה לא יכול לשנות את הטבע"

ראמי: "שינוי הוא מהות הטבע, אבא. החלק שעליו אנו מסוגלים להשפיע. וזה מתחיל כשאנחנו מחליטים. (רטטוי מסתובב ומתחיל להתרחק מאביו)

האבא: "לאן אתה הולך?

ראמי: "עם קצת מזל, קדימה!"



באהבה,

צח
צח חרמון
054-4914848
מאמן אישי בתנועה
movecoaching@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב