דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבחון דידקטי 

מאת    [ 06/10/2009 ]

מילים במאמר: 755   [ נצפה 5335 פעמים ]

שלום לכם, שמי גל יאירי ואני מומחה בחינוך המיוחד בתחום לקויות למידה. במאמר הבא תוכלו ללמוד על אבחון דידקטי.

הנני מומחה מוסמך בעל תואר שני M.A אוניברסיטת חיפה בחוג לחקר היבטים פסיכולוגים והתפתחות האדם בחינוך, מוסמך ניצן באבחון דידקטי ובשיפור תפקודי למידה, מוכר משרד החינוך.

בפנייתכם אליי לשם אבחון דידקטי, תקבלו אבחון דידקטי מקיף ואיכותי: סוללת אבחון דידקטי בכלים החדשניים ביותר, עם תיקוף סטטיסטי כלל ארצי, לילדים מאמצע כיתה א' ועד לתלמידי תיכון. כמו כן קיימת סוללת אבחון דידקטי לסטודנטים ואבחון דידקטי לבדיקת בשלות לכיתה א'. כל אבחון דידקטי אורך מספר מפגשים, בהתאם ליכולת הנבדק. אך לפני הכל, הנכם מוזמנים ללמוד מעט על מטרותיו ואופיו של האבחון הדידקטי.

1. מה כולל אבחון דידקטי?


ברשותי סוללת אבחון דידקטי הכוללת אבחון דידקטי מקיף לכישורי חשיבה וכישורים קוגניטיביים הקשורים ללמידה, שליטה במיומנויות שפתיות בעברית, יכולות קריאה והבנת הנקרא, הבנת הנשמע, כתיבה והבעה בכתב על ידי אבחונים לבדיקת המנגנונים והגורמים השונים העומדים בבסיס האוריינות המשפיעים על הלמידה, וכל זאת באמצעות ערכת אבחון דידקטי מהחדשניות ביותר, הכוללת נורמות ארציות. למעוניינים קיימת אפשרות להרחיב את האבחוןן ולעשות אבחון דידקטי בחשבון. כחלק מהשרות וללא תשלום נוסף, מעבר לביצוע אבחון דידקטי מקיף, תקבלו תכנית התערבות נרחבת לילד ואפשרות למתן הוראה מתקנת בתכנית אישית שתוכן לילדכם בעקבות אותו אבחון דידקטי שיעבור, בשיטות המתקדמות ביותר בארץ, וכל זאת עם תשומת לב והשקעה בילדכם מכל הלב. סוללת אבחון דידקטי זו מאפשרת ניתוח מעמיק ומהימן. כל אבחון דידקטי אורך בין 4-6 שעות במספר מפגשים. יש לציין כי מפגשי אבחון דידקטי אצל גל יאירי נעשים בהתאם ליכולת הלומד, ללא תוספת מחיר.


1. מה כולל אבחון דידקטי?

אבחון דידקטי בוחן את תפקודי הלמידה של הנבחן, אבחון דידקטי מנתח את טיב קשייו של הלומד ברכישת השפה הכתובה, (קריאה, כתיבה והבנת הנקרא) על ידי בדיקה מעמיקה למקורות הלקות. אבחון דידקטי כולל מבחנים ותתי מבחנים רבים, הבודקים היבטים שונים של למידה. לאחר ניתוח הממצאים שנמצאו במהלך ביצוע אבחון דידקטי, ניתן לקבל מידע על הגורמים שבעטיים חל הקושי של המאובחן: ליקויי למידה או קשיים אחרים כגון דפוסי למידה בלתי יעילים, בעיות רגשיות, רמת משכל נמוכה וכדומה. בנוסף לכך, התמונה הכוללת המתקבלת בעת אבחון דידקטי מאפשרת למאבחן להמליץ על הטיפול המתאים ביותר לנבדק ועל האמצעים המתאימים לקידום צמיחתו כלומד. בין אלה נכללות גם המלצות לדרכי למידה בכיתה, התאמות (ולא הקלות) חינוכיות והתאמות בדרכי היבחנות במבחנים השוטפים כמו גם במבחני הבגרות. עדיף לערוך אבחון דידקטי בכיתות הנמוכות, אך ניתן לערוך אבחון דידקטי בכל גיל ובכל עת.


2. מי צריך לעבור אבחון דידקטי?

מומלץ לעבור אבחון דידקטי במידה ונמצא קושי ברכישת הקריאה והכתיבה במהלך כיתה א'. כמו כן, מומלץ שיעברו אבחון דידקטי כל מי שחשים בפער בין היכולות המילוליות (בעל פה) לבין היכולות בכתב, ו/או מתקשה בקריאה ובכתיבה, ו/או חש תסכול מקריאה או כתיבה ו/או נוטה לטעויות כתיב רבות, במקרים אלו רצוי לפנות לאבחון דידקטי.

3. מה ההבדל בין אבחון דידקטי ופסיכו דידקטי?


ההבדל הראשון: אבחון דידקטי מעביר/ה בד"כ מורה להוראה מתקנת ו/או מתחום החינוך המיוחד אשר הוכשר להעביר אבחון דידקטי ואבחון פסיכו דיאגנוסטי, או פסיכו דידקטי מעביר/ה פסיכולוג/ית .
ההבדל שני: אבחון דידקטי נועד לבחון היבטים שונים של רכישת השפה ויכולות למידה ואילו אבחון פסיכו-דידקטי נועד לתת דגשים בתחום הרגשי ולבחון את מנת המשכל.
עבור מרבית הנבדקים, מספיק אבחון דידקטי, ורק כאשר קיימות בעיות רגשיות או התנהגותיות ו/או חשד לקשיי תפישה חמורים יש לפנות לאבחון פסיכו דידקטי.

4. מדוע חשוב לאבחן לקויות למידה באמצעות אבחון דידקטי?


אבחון דידקטי נותן תוצאות מדוייקות ויצביע על הסיבות ללקות ובכך יאפשר בניית תכנית התערבות מקיפה אשר תאפשר לילד למצות את יכולותיו בלימודים. אם תבצעו אבחון דידקטי לילדכם בגיל צעיר יותר, כך יעלו סיכוייו להצליח לרכוש ביעילות את השפה הכתובה, באמצעות הוראה מתקנת המותאמת לצרכיו ובאמצעות אסטרטגיות למידה שיאפשרו התמודדות עם הבנת הנקרא, ארגון החומר ויכולת הבעה בכתב.

5. מתי כדאי לבצע אבחון דידקטי על-מנת לאתר קשיים ברכישת השפה הכתובה?


לאחר חצי שנה בכיתה א', רצוי מאוד לעשות אבחון דידקטי. כל תלמיד שנמצא בכיתה א' עד יב' יכול לעשות אבחון דידקטי. עדיף לעבור אבחון דידקטי בהקדם האפשרי . איתור מוקדם יאפשר התערבות מהירה יותר שתאפשר ללומד דרכים לרכישת המיומנויות החסרות לקריאה וכתיבה יעילות ומכאן להבנת הנקרא. רצוי שלא להתעכב בפניה ובביצוע אבחון דידקטי.

6. מי רשאי לבצע אבחון דידקטי?


אבחון דידקטי רשאי לבצע מורה עם תואר ראשון ותעודת הוראה, עם רקע בתחום החינוך המיוחד וגם ליקויי למידה. מורים שעברו הכשרה מתאימה, בניצן, בסמינרים למורים או באוניברסיטאות. רצוי ותק של 5 שנים עם ליקויי למידה.
ברשותי תעודת מאבחן דידקטי מניצן באישור משרד החינוך, תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך מיוחד מסמינר הקיבוצים עם התמחות ליקויי למידה, תואר שני בהיבטים התפתחותיים בחינוך מאוניברסיטת חיפה, השתלמויות רבות בתחום וניסיון עם ילדי מסגרות החינוך המיוחד כמו גם החינוך הרגיל, כמורה, מחנך וחונך. כפי שניתן לראות, ברשותי ניסיון וידע רב ומחירים סבירים.

ליצירת קשר: 054-5678599, 077-7580253, galyairi@gmail.com

גל יאירי (M.A) מומחה ללקויות למידה, אבחון, יעוץ וטיפול. http://www.galyairi.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב