דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב אלבומים - הדרך הנכונה לבחור אלבום 

מאת    [ 05/10/2009 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 5148 פעמים ]

כאשר עוסקים בעיצוב אלבומים, כמו בדברים רבים אחרים בחיים, תכנון מראש עוזר מאוד להבטיח שהתוצאה תתקבל כפי שרצינו אותה. בחירת האלבום איתו נעבוד היא שלב ראשון ומשמעותי מאוד לגבי קלות העבודה, ולגבי התוצאה.

השיקול הראשון צריך להיות סוג התוצר הרצוי. האם האלבום יכיל בעיקר תמונות או שילוב של טקסטים, עיצובים ותמונות? האם אנחנו מתכננים ספר אורחים, בו תיכתבנה ברכות על הדפים המעוצבים? האם האלבום צפוי לדפדופים נמרצים ולפיכך לבלייה מהירה?

בשוק ניתן למצוא היום מספר סוגי אלבומים, תחת הכותרת אלבומים לעיצוב:


    • אלבומים דביקים – אלבומים שלהם דפים דביקים המוגנים ע"י דף שקוף הנצמד אליהם. השימוש באלבומים כאלו אינו מומלץ מאחר ולאורך זמן ההדבקה נהיית קבועה, כך שאי אפשר להוציא את התמונות, ודפי האלבום מצהיבים בצורה לא יפה.
    • אלבומים תאילנדיים – אלבומים שדפיהם עשויים נייר ממוחזר. דפים אלו אינם מתאימים לכתיבה ישירה עליהם והדבקת התמונות והאלמנטים עשויה לדרוש דבק חזק במיוחד. דפי הנייר הממוחזר אינם מגיעים בעובי אחיד, ועתים נגלה שאינם מתאימים לנשיאת כל התמונות והקישוטים שאנחנו מתכננים לשלב באלבום.
    • ספרי אורחים - אלו אלבומים שדפיהם הם מנייר לבן איכותי, ובין הדפים אין בדרך כלל נייר הפרדה מפרגמנט. ניתן לעצב את הדפים בדיוק כמו באלבומים להדבקה. על דפים אלו ניתן להעמיס תמונות וקישוטים, וכן ניתן לכתוב או לצייר ישירות על הדפים, אבל יש לשים לב שאם מעמיסים הרבה על הדפים, האלבום עשוי להתנפח ואז לא נוכל לסגור אותו כראוי.
    • אלבומים להדבקה – אלו אלבומים שדפיהם הם מנייר לבן איכותי, והם מופרדים בדרך כלל בנייר פרגמנט המגן על התמונות. באלבומים אלו ניתן להעמיס על הדפים תמונות וקישוטים, וכן ניתן לכתוב או לצייר עליהם ישירות. גם באלבומים אלו יש לבדוק שאנחנו לא יוצרים עומס שלא יאפשר את סגירת האלבום.
    • אלבומי כיסים – אלו אינם אלבומי הכיס המוכרים שבהם מכניסים כל תמונה לתוך כיס, אלא אלבומים עם כיסים גדולים (בגודל 20*20 ס"מ או בגודל 30*30 ס"מ, בדרך כלל) שאליהם מכניסים שני דפים מעוצבים בשלמותם. הכיסים השקופים שומרים על הדפים ומאפשרים העמסת קישוטים רבים על כל דף. אלבומים מסוג זה אינם מתאימים להיות ספרי אורחים בהם ממשיכים לכתוב לאחר סיום העיצוב, אך הם מתאימים במיוחד לעיצוב אלבומים בהם כל דף מהווה אלמנט ייחודי בפני עצמו.

כמו כן, יש להביא בחשבון את כמות החומר הצפויה להיכנס לאלבום. לא רצוי להכניס יותר משתיים-שלוש תמונות לעמוד 30*30, ובאלבומים קטנים יותר, עוד פחות מכך. אם נדרש לצרף לאלבום מכתבים, תעודות וטקסטים חיצוניים אחרים, מומלץ לבחור בדפים גדולים יותר אשר יאפשרו לדפי הטקסט (בדרך כלל ברוחב דף A4, כלומר 21 ס"מ) להיכנס בנוחות עם התמונות והעיטורים.

 

רוצה לדעת עוד על עיצוב אלבומים , או להזמין חומרים? - כדאי לבקר באתר של קסם שימושי - החנות הראשונה בארץ שמתמחה בנושא עיצוב אלבומים ו-scrapbooking.
רוצה להישאר מעודכן? הצטרף לבלוג שלי קסם שימושי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב