דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכניות חינוכיות 

מאת    [ 05/10/2009 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2294 פעמים ]

תוכנית להתפתחות מוטורית לגיל הרך (גילאי 6-3)
"גל בתנועה" הנה תוכנית שנתית בעלת מגוון רחב של תחומי החינוך הגופני לגילאי 3 עד 10. השיעורים נותנים ביטוי ויכולת שווה לכל ילד להתקדם ולהפיק מעצמו ולהעלות את ביטחונו העצמי באמצעות משחקי זריזות, נופש וכדור ייחודיים, מסלולי שיווי משקל, פעילויות אתגריות, ותרגילים בתחומים שונים של החינוך הגופני בהתאם לקבוצות גיל (ניתור ונחיתה, זריקה ותפיסה, משחקי מחבט, ועוד).
ההנאה והרגש הפנימי של הילד הם עבורי המרכיב החשוב בתוכנית, ולשם כך אני משלב דרך המשחק את כל הקבוצה בפעילות הגורמת לאינטראקציה חברתית טובה ומהנה. התוכנית מדורגת, בעלת רמת קושי נמוכה בתחילת השנה, ובהמשך המטלות ברמות קושי גבוהות יותר.
מסלולים מאתגרים בשיתוף משחק וצליל הם המאפיינים החשובים בתחושה שכל ילד מסוגל לנצל את יכולתו האישית. הדגש הוא על ההנאה שבביצוע ובכך מושג חינוך לאהבת התנועה. משחקי רוחב התוליים משולבים לאורך כל השנה ונותנים לילד הרגשה חברתית טובה ומהנה המבטלת מחסומים של ביישנות וחוסר רצון לפעול. משחקי הזריזות הרבים והייחודיים לתוכנית משפרים את יכולתו של הילד לשלב מחשבה מהירה לגיבוש דרכי פעולה להשגת הפתרון. בנוסף להתקדמות המוטורית הילד רוכש קישורים חברתים דרך שיתוף פעולה עם בן/בת זוג או כפרט המקדם את קבוצתו.הפעילות חושפת את הילדים למגוון רחב של ציודים ואביזרים בהם נעשה שימוש באופן יצירתי בכל נושא שנלמד, כגון: ציוד ג'ימבורי, ערכות שיווי משקל ומקפצות, ציוד נופש פעיל מגוון, משחקי מחבט, קליעה למטרה, ציוד רוטורי ועוד.
גל בהט הנו מורה לחינוך גופני ובוגר תוכנית התמחות בגיל הרך של וינגייט בעל ניסיון של 15 שנים.
תוכנית למניעת אלימות ולגיבוש חברתי בבתי ספר יסודיים
בתקופה האחרונה אנו עדים ליותר ויותר מקרים של אלימות מילולית ופיזית, וזאת בגילאים יותר ויותר צעירים, הן בגני ילדים, והן בבתי הספר היסודיים.
הגורם העיקרי לתופעה המתרחבת, הנו התנהגות חברתית ליקוייה הנובעת משינוי בפעילות הפנאי של ילדינו, ממשחק חברתי עם בני גילם, לפעולות אינדיבידואלית מול המחשב והטלוויזיה.
התנהגות חברתית נרכשת כבר בגילאים צעירים ומשפיעה על מיצוב הילד, הנער, ובסופו של דבר, האדם הבוגר בחברה. לכן, יש חשיבות רבה לפיתוח התנהגות חברתית וחברית כבר החל מגיל שלוש. כאשר הילד מגיע לכיתה א', נוסף לדרישות הלימודיות גם הצורך בישיבה ממושכת, והוא מחפש ערוץ מותר לפרוק את האנגיות הנצורות בו. התחרותיות והרצון להיבלט ולהצליח גוברים בגילאים אלו, גם עקב הפערים ביכולת הלימודית, ולעתים גורמים לכוחניות ואף לאלימות.
תוכנית זו מעודדת תקשורת בין אישית, שיתוף פעולה, ביטחון עצמי, ומסייעת לילדים בבניית דימוי עצמי חברתי חיובי. באמצעות משחקי תנועה מגוונים ובהנאה רבה הילד לומד לקבל את העובדה כי כל אחד מצליח בתחום מסוים, ולכן כישלון בתחום כלשהו הנו חלק מתהליך הלמידה ומהווה אתגר לשיפור. הילדים ילמדו ששותפות מקדמת את מטרותיהם ויגיעו להבנה כי אלימות היא דרך פסולה.
גל בתנועה - השכרת מתנפחים לאירועים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב