דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכשיטים כמסר לעולם 

מאת    [ 04/10/2009 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2235 פעמים ]

תכשיטים מהווים את אחת הדרכים הקדומות ביותר לאבזור וקישוט גוף האדם, עוד בתרבויות קדומות ניתן לראות סימנים מובהקים לענידת תכשיטים מסוגים שונים ובדרכים שונות. לתכשיטים המעוצבים בימינו יש מקורות עתיקים והקשרים היסטוריים ותרבותיים עשירים ומגוונים. תכשיטים יכולים להיענד במגוון של דרכים, בין אם יעטרו את הצוואר, האצבעות, פרקי כף היד, הזרועות, אצבעות כפות הרגליים האזניים או הקרסול. כמו כן, ישנם חומרים רבים מהם נוצרים תכשיטים, החל מזכוכית, עץ, מתכות שונות כגון זהב או כסף, אבני חן ואבנים יקרות, צדפים וכלה בחומרים אורגניים כגון זרעי צמחים מסוגים שונים. כמו כן, בימינו המודרניים ישנן מספר סיבות מדוע נשים בוחרות לענוד תכשיטים מסוג כזה או אחר.

 

תכשיטים ליופי וסטייל

אין ספק שאחד השימושים הנפוצים ביותר בתכשיטים הוא לצורך אבזור והשלמת המראה הכולל של האדם. תכשיטים הולמים כגון טבעת מקורית או מחרוזת של חרוזי זכוכית צבעוניים יכולים לחולל מהפך מוחלט בחזות הויזואלית של גוף האדם, כמו גם להדגיש אלמנטים סגנוניים בלבוש. תכשיטים שאנו עונדים למטרות יופי לרוב יהיו מאוד בולטים, עזים ויוצאי דופן. תכשיטים אלו יתאימו בדרך כלל לסגנון הכללי ולמראה הייחודי של האדם העונד אותם ויחמיאו לצורת הלבוש שלו או שלה. חשוב לציין כי תכשיטים הנענדים למטרות יופי או סטייל אינם נצמדים דווקא למסורת ספציפית או להקשר תרבותי כלשהו אלא יכולים להיות כל תכשיט המאפשר הצהרה אסטתית כלשהי.

 

תכשיטים שהם סמל למעמד גבוהה

העולם המודרני התחרותי מחזק ערכים של הצלחה בחיים ומעמד כספי גבוה. אנו מושפעים מאוד מסממנים חיצוניים - נתייחס בכבוד רב לאדם הלבוש בקפידה ונראה כאדם מצליח אך בעצם - חוץ מסממנים חיצוניים אין לנו שום סיבה להניח זאת. ישנם מקרים לא מעטים בהם נראה אישה חולפת ברחוב כאשר היא עונדת יהלומים ואבנים יקרות מכף רגל ועד ראש, לאו דווקא באופן מסוגנן והולם את המראה החיצוני שלה. מאחר וידוע לכולנו מחירם של תכשיטי יוקרה, ברור לנו כי העונדים אותם הם בעלי ממון ורכוש רב, ולפיכך יכולים להרשות לעצמם להתקשט במיטב המתכות היקרות והיהלומים. תכשיטי יוקרה נחשבים גם להשקעה לטווח הארוך, היות וכמעט אף פעם אינם מאבדים מערכם. תכשיטי יוקרה לרוב יהיו ממותג ידוע ונחשב ויהיו עשויים ממתכות כגון זהב או זהב לבן המשובצים באבנים כגון יהלומים, סיטרונים, קריסטלים ופנינים.

 

תכשיטים המשדרים מסר- מה באמת חשוב לי בחיים

תכשיטים מסוג זה אינם רק תכשיטים לקישוט, יופי או ראוותנות. תכשיטים שנועדו להראות לסביבה מה הם הדברים החשובים באמת לאותו אדם הם תכשיטים הקשורים באופן ישיר בנפשו של האדם, ברוחו ובאמונותיו. תכשיטים אלו יכולים להיות קמעות, להם מיוחסים כוחות מיוחדים של ריפוי או הגנה מפני עין הרע כמו גם להוות מקור אנרגיה וחיזוק הנוגעים בצרכיו הבסיסיים ביותר של כל אדם ואדם. תכשיטים בעלי משמעות סימבולית הקשורית באופן רגשי וסמלי לתכונותיו של האדם, לאופיו ולדרך בה הוא עובר ברגע נתון הם התכשיטים היקרים ביותר, לא מבחינה חומרית אלא רוחנית ונפשית. תכשיטים אלו הם מחזיקים כל אחד במשמעות ותכונות מיוחדות משל עצמו, כך שניתן להתאימם כמעט לכל אדם הפתוח להקשיב, להזדהות ולהתחבר לכוח הפנימי שלו. אחת הדוגמאות המיוחדות ביותר לתכשיט מסוג זה היא טבעת האומץ של האומן דוד וויצמן מחברת תכשיטים קוסמיים. מטרתה של טבעת זו היא למגר את הפחד מחיי האדם ולהרחיק את הסבל הנגרם בשל אותם פחדים. על גבי הטבעת נחרט מלל המגנה את הפחדנות, מבהיר כי פחד נובע מבורות ומעניק חיים חדשים לעונד אותה. טבעת זו היא אחת הדוגמאות המוצלחות יותר המדגימות כיצד יכולים תכשיטים לשנות את חיינו וחיי יקירינו.

 

ירון שאול מנהל אתר תכשיטים קוסמיים. עוסק בתחום התכשיטים באינטרנט מזה כמה שנים. תלמיד פעיל של מודעות והתפתחות עצמית מזה שנים.
תכשיטים קוסמיים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב