דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויזה לארצות הברית 

מאת    [ 04/10/2009 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 3725 פעמים ]

כל מי שברצונו לנסוע לארצות הברית, צריך ויזה לארה"ב, כדי שיוכל להיכנס לארה"ב, אם למטרות ביקור קרובים, צרכים רפואיים, טיול בארה"ב, לימודים או עבודה.

ויזה לארצות הברית - נתונים כלליים
אם בעבר הבקשה לקבלת ויזה שלא למטרות הגירה לארצות הברית הייתה הליך פורמאלי בלבד, שבוצע על ידי סוכנויות הנסיעות, הרי שכיום המצב שונה. ההליך בשנים האחרונות מחייב פנייה ישירה מצד כל מי שרוצה לקבל ויזה לארצות הברית אל השגרירות האמריקאית בתל אביב או אל הקונסוליה הכללית האמריקאית בירושלים. הפנייה לקביעת ראיון מתבצעת דרך אתר האינטרנט של השגרירות האמריקאית, האתר הוא בעברית ומעניק מידע רב על הליך לבקשת ויזה לארצות הברית לצרכים שאינם הגירה.

ויזה לארצות הברית - שלבים בהוצאת הויזה
לאחר הרישום באתר האינטרנט, יש להגיע לראיון אישי, בו צריך להציג את הטפסים הדרושים וכן הוכחות מן התחום הכלכלי לקשר למדינת ישראל. בין אם תציגו מכתב מן המעסיק, אישור על כך שיש לכם עסק בישראל או אישור לימודים באחד מהמוסדות להשכלה גבוהה בישראל, יש סיכויים רבים שבקשתכם תיענה. הסיכוי שכבר בתום הפגישה עם הפקיד או הפקידה בשגרירות האמריקאית תקבלו תשובה חיובית בנוגע לבקשת ויזה לארצות הברית, גדל.
זהו סך הכל הליך בירוקראטי, אבל הוא עשוי להיות מלווה בתקופת המתנה ארוכה בתקופות עומס בהן יש תיירים רבים שפניהם מועדות לבקר בארצות הברית. לכן מומלץ להקדים ולבקש לקבוע ראיון מספר חודשים לפני התוכנית המקורית לנסוע, השגרירות האמריקאית ממליצה לקבוע ראיון חודשיים לפני מועד הנסיעה הצפוי. ככל שתקדימו לקבוע ראיון בבניין השגרירות האמריקאית (רחוב הירקון 71. השגרירות האמריקאית גם ממליצה להשיג קודם את ויזה לארצות הברית, ורק לאחר מכן לטפל בסידורי הנסיעה כגון הזמנת טיסה.
בני משפחה או חברים שנוסעים יחד צריכים למלא את הטפסים הנדרשים בנפרד, וכן מרואיינים לחוד. קבלת או דחיית בקשת ויזה לארצות הברית איננה מותנית בקבלת או בדחיית בן משפחה. קרובי משפחה מדרגה ראשונה (אחים, הורים וילדים החיים באותה כתובת) וכן זוגות הגרים באותה כתובת יוכלו להתראיין על ידי הפקיד בשגרירות יחד.

ויזה לארצות הברית - סוגי ויזות נוספים
ישנן סוגים נוספים של ויזות, כמו למשל אשרות לימודים בארצות הברית. ויזה לארצות הברית לסטודנט מתחלקות לשני סוגים:
1. אשרת סטודנט (F-1)
כדי לקבל ויזה לארה"ב מסוג זה על הסטודנט לנציג אישור I-20 מטעם מוסד לימודים מוכר בארה"ב ולהוכיח ידע באנגלית המספיק לצורך לימודים אקדמיים. מי שמגיש בקשה לויזה מסוג שלא למטרות הגירה, צריך להוכיח קשר למדינת ישראל ושאין ברצונו להגר לארה"ב. ויזה מסוג SEVIS-1 נדרשת מכל מי שמעוניין ללמוד בבית ספר יסודי או בית ספר תיכון בארה"ב.
2. ויזת לימודים לא אקדמיים (M-1)
כאן נדרש להציג טופס מסוג I-20 N-M מטעם המוסד המקצועי בו בכוונתכם ללמוד, חתום על ידי המוסד ועל ידכם, וכן לשלם את אגרת המידע לחילופי סטודנטים.
ישנן ויזות הגירה לצורך עבודה בארה"ב, ויזות לשכירים או לעצמאיים הדורשות כל אחת מהן הצגה של מסמכים שונים. ניתן לברר מידע על ויזות אלה באתר השגרירות האמריקאית בישראל.

ויזה לארצות הברית - סיכום
אין ספק שבשנים האחרונות, עם האיום בטרור בינלאומי, ישנה החמרה במדיניות קבלת ויזה לארצות הברית, אך ידע מוקדם מספק ומסירת כל המידע והמסמכים הרצויים יסייעו בידיכם להשיג את היעד הנכסף, נסיעה לארצות הברית.

פרטים ונספים אודות הנפקת ויזה לארה"ב.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב