דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכנית עסקית לדוכן פלאפל 

מאת    [ 04/10/2009 ]

מילים במאמר: 672   [ נצפה 12320 פעמים ]

 
למה כל עסק זקוק לתוכנית עסקית
עסקים קטנים רבים נפתחים בארץ ללא תוכנית עסקית מסודרת או תוכנית עסקית בכלל. לא מעט יזמים, משקיעים מאמצים רבים וכסף גדול ביזמויות ללא שום תכנון מסודר ורציני.זו יכולה להיות מסעדה חדשה או פלאפל שכונתי, משרד לייעוץ עסקי וגם עסק קטן המנוהל מהבית.
אפילו לפני פתיחת חנות פלאפל צריך לבדוק - היכן כדאי לפתוח - האם הסביבה מתאימה לפלאפל - האם יש מתחרים (חנות פלאפל באותו מרכז )שיסכנו את מכירות הפלאפל - מהיא עלות השכרת חנות - האם ישנן הוצאות מיוחדות (כגון אוורור)שיש לקחת בחשבון - ועוד.  - אלא הם למעשה מרכיבים של תוכנית עסקית.
באימון לעסקים אני מאמן את בעלי העסקים להתאמץ ולכתוב תוכנית עסקית ולו פשוטה ובסיסית לפני פתיחת העסקים החדשים שלהם. יש לכתיבת תוכנית עסקית יתרונות אדירים ואין סיבה באמת לא לכתוב תוכנית עסקית, וזו כמובן דעתי האישית.
להלן הסיבות העקריות לכתיבת תוכנית עסקית
קבלת תמונה מלאה של העסק החדש
אם זו קוסמטיקאית, היא תתמקד בתכנון השרותים שתספק, חומרים וריהוט שהיא זקוקה וכדומה. ולאחר מכן בתכנון השיווק, פרסום, ועוד.גם עסק קטן הוא דבר מורכב וחשוב לתת את הדעת על כל האספקטים שלו.תוכנית עסקית בסיסית בנויה ממספר פרקים שאם כבעלי עסקים ויזמים נדאג לפתח את כולם, זה יאפשר לנו לראות את התמונה הרחבה והמלאה של העסק. זה יאפשר לנו להבין איכן החולשות וחוזקות שלנו, איפה אולי חסר לנו ידע, איזה מיומנויות יצטרכו להיות לעובדים ואיזו עזרה מקצועית  חיצונית נצטרך כגון רואה חשבון ועו"ד.ישנם גם נושאים כמו תחרות וגורמי סיכון אחרים שיש להתייחס אליהם.
חישוב העלויות ותזרים המזומנים
פגשתי יזמים שלקחו דף נייר ועליו חישבו בקירוב כמה יעלה להם לפתוח את העסק על ידי חיבור ההוצאות העיקריות:

  • שכירות

  • שיפוץ

  • ריהוט

  • ציוד

  • סחורה


מול זה חישוב של הכנסות:

  • הכנסות על שרותים

  • הכנסות על מכירת מוצרים


מחברים מחסירים ורואים שזה נותן מספר יפה ורצים לפתוח. אך זו לא הדרך הנכונה.נתחיל מכך שרק אם נעשה תוכנית עסקית כוללת ומלאה הלוקחת בחשבון את כל האספקטים של העסק כמו, שיווק, פרסום, אשראי לקוחות, אשראי ספקים, כ"א, עלויות מימון ועוד, נוכל באמת לעשות חישובים מקורבים שיתנו לנו תחזית סבירה.איך נדע כמה יעלה שיווק ופרסום של העסק, אם לא נחשוב ונחליט כיצד נבצע את השיווק? האם בעזרת פרסום חוצות, פרסום באינטרנט, פליירים? פרסום שבועי בעיתונות מקומית או פרסום בעיתונות ארצית - לשם כך יש לנתח את התחרות שעומדת מולנו ולראות כיצד המתחרים שלנו בתחום משווקים את עצמם?יש לקחת את כל המורכבות הזו לתוך החישובים לקחת את העלויות השונות ולבנות לא רק תחזית רווח/הפסד, אלה לא פחות חשוב תזרים מזומנים. כי אולי העסק בסוף השנה יראה רווחים, אבל אם בדרך לא יהיה לנו מזומנים לשלם לספקים או למשוך כסף למיחייה אז העסק יקרוס.
לימוד עצמי
תוך כדי הריצה לפתיחת עסק חדש, לא תמיד אנו עוצרים לבדוק האם יש לנו את כל הידע הדרוש לניהולו והפעלתו. כתיבת תוכנית עסקית מאפשרת לכם לראות את התמונה המלאה של העסק וכך לבדוק את עצמכם איכן חסר לכם ידע. האם בשיווק, האם בניהול הספרים והבנה של עבודה מול רשויות המס, אולי חוסר נסיון בניהול עובדים.מעבר מסודר על כל האספקטים של העסק תאפשר לכם להבין היכן החוזקות וחולשות שלכם וכך תוכלו עוד לפני פתיחת העסק להחליט כיצד לטפל בחולשות. אם על ידי לימוד עצמי, שכירת אנשי מקצוע - דבר המחייב הכנסת התחשיבים לתוכנית עסקית - או אולי בצירוף שותף שישלים אתכם במקומות שאתם חלשים בהם.
אז סיכום
על אף שלרבים כתיבת תוכנית עסקית יכולה להראות כמטלה שאין להם צורך בה, ישנם סיבות טובות מאוד להתאמץ ולכתוב תוכנית עסקית אפילו לחנות פלאפל.מול השקעת הזמן הלא רבה שתוכנית עסקית בסיסית צריכה לקחת, ישנם כל כך הרבה יתרונות בעלי תרומה גדולה לעסק החדש שלכם.אז כתבו תוכנית עסקית לפני פתיחת עסק חדש, זה שווה תמיד את המאמץ.
הטיפ האישי שלי  - התמקדו בהבנת החוזקות החולשות הפנימיות של העסק ושלכם כאנשים, ולימדו מהם האיומים וההזדמניות שנמצאים בסביבה החיצונית, הבינו היכן נמצאים הלקוחות העקריים שלכם ומה המוצר שאתם רוצים לראותו נמכר לכל פלח לקוחות, לדוגמה הקוסמטיקאית שלנו תרכוש מכונת צביעה לשיזוף - והיא יכולה להתמקד במתן השירות ללקוחות צעירים אשר חשוב להם להיראות שזופים.לימדו מה מציעים המתחרים, ומה היתרון התחרותי שלכם.
אז בהצלחה, עם מחשבה אחת קדימה.
עמי גבאי- אתוס קואוצ'ינג
מאמן עסקי וארגוני
אימון עסקי בשיטת 7 העוגנים
פיתוח כישורים עסקיים ואישיים
http://www.ethos-coaching.co.il
Ami@ethos-coaching.co.il
משרד - 077-2050460
שיטת 7 העוגנים הינה שיטה אשר נותנת לבעל עסק קטן את האפשרות לנהל את העסק בשלושה מישורים הן כמקצוען מנהל ויזם תוך שמירה על איכות חיים רצוייה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב