דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורות חיים, עבודה ומה שביניהם... 

מאת    [ 03/10/2009 ]

מילים במאמר: 704   [ נצפה 1997 פעמים ]

אז זהו, עכשיו זה קרה גם לכם...נקראתם לחדר המנהל ו..."שוחררתם" מתפקידכם.
מה עושים עכשיו??
יהיו עובדים שיראו במצב הזה הזדמנות לחופשה שתמיד חלמו עליה, אבל לא העזו לקחת, אחרים ינצלו את הזמן הפנוי לכל הסידורים שתמיד דחו ויהיו כאלה שמרוב לחץ לא יהנו בכלל מהזמן החופשי ויתחילו לחפש עבודה כמה שיותר מהר. אם החלטתם לחפש עבודה שימו לב, כמו בכל דבר ישנה הדרך הנכונה ויש דרך שהיא, איך לאמר...קצת פחות.
הכל מתחיל בקורות החיים. קורות החיים הם כרטיס הביקור שלכם. כולנו מושפעים ממראה האריזה של המוצרים שאנו קונים, ורובנו הגדול גם מחליט איזה ספר לקנות על פי התקציר שכתוב בגב הכריכה שלו. המראה , אם כך, של קורות החיים , חשוב בדיוק, אם לא יותר כמו התוכן.

אז על מה לשים לב וממה להישמר? קודם כל- קורות חיים לא חובה לכתוב על דף אחד! מועמדים רבים מקווצים ומקצצים את הרזומה שלהם כדי שיכנס לדף אחד ויחיד. התוצאה: רזומה מקוצר מידי שלא משקף נכונה את הניסיון.
אורך קורות החיים חייב לשקף נכון את הניסיון. כדאי מאוד שתוכניתן מתחיל בעל ניסיון של שנה לא יכתוב קורות חיים המשתרעים על פני 3 עמודים, כדאי גם שמועמד מנוסה בעל 7 שנות ניסיון לא יכתוב קורות חיים המקוצרים לעמוד אחד. עשיתם פרוייקט גדול? עבדתם 10 שנים באותו מקום עבודה? אל תסתפקו בשורה אחת ברזומה. פרטו סביבות עבודה טכנולוגיות, כיתבו מה כלל התפקיד, על מה הייתם אחראים, אם קודמתם מתפקיד לתפקיד באותו מקום עבודה- שקפו זאת, זה מרשים. ניהלתם צוות עובדים? כמה אנשים ניהלתם? וכו' וכו'...זה המידע ש"מוכר" אתכם כמועמדים. העיקרון הוא פשוט: עשיתם? כיתבו על זה, כדי שכולם ידעו.

מנגד, שימו לב, בצד השני של ה e-mail, יושבים מי שיקראו את קורות החיים שלכם... את שלכם וגם של עשרות, אם לא מאות מועמדים ומועמדות נוספים. בד"כ קריאת קורות החיים היא רק חלק משגרת עבודתם, כך שבוודאי אין להם זמן עודף להתעכב לעומק על כל רזומה. משמע, קורות חיים עמוסים מידי, צפופים מידי, ארוכים מידי ובקיצור "מעייפים" מידי לא יקבלו את תשומת הלב הראויה.

הלאה...וכן, אני יודעת שאתם יודעים, אבל, בכל זאת- קורות חיים כותבים מהסוף להתחלה. קודם מפרטים ניסיון מקצועי אחרון ורק אח"כ ממשיכים אחורה לתפקידים קודמים. קודם תואר שני ומתחתיו תואר ראשון. גם כאן- חשוב לשים לב למידת הפירוט- כדאי יותר לפרט בתפקידים האחרונים שביצעתם וככל שהולכים אחורה בזמן כך לקצר .

אני מאוד ממליצה להוסיף אינפורמציה שתקל על ההחלטה אם לפנות אליכם או לא. הכוונה לפרטי מידע שלכאורה נראים מיותרים, אך למגייס/ת הם חשובים. למשל, כדאי לפרט תאריכים. לא רק לציין שהנכם בעלי תואר מאוניברסיטה, אלא גם לפרט באילו שנים למדתם שם. כדאי לפרט שנים וגם חודשים תחת הנסיון המקצועי שלכם. אם סיימתם תואר בהצטיינות- פרטו באיזה ממוצע. אם יצא, שלא באשמתכם ששלושת הסטארט-אפים האחרונים בהם עבדתם נסגרו ובכל אחד מהם עבדתם פחות משנה, כדאי לציין זאת על גבי הרזומה . אינפורציה כזו תמנע את הרושם הראשוני הלא רצוי שאתם עלולים ליצור כמשני עבודה סדרתיים וחסרי יציבות תעסוקתית.

אסור בתכלית האיסור לשפץ את הרזומה, לשנות תאריכים או להעלים באורח מסתורי מהרזומה מקומות עבודה שפוטרתם מהם או שעבדתם בהם "רק" חצי שנה. האמת תמיד יוצאת לאור. תמיד יש מישהו שעבד עם מישהו שעבד איתכם שמכיר את מנהלת משאבי האנוש...לכל חברה יש כיום מאגר נתונים הכולל גם קורות חיים שנשלחו לפני מספר שנים. אי התאמה בין גרסאות של קורות חיים יוצרת רושם לא אמין. היצמדו לאמת, כדי להימנע ממצבים מביכים ולא נעימים!

אני לא ממליצה לנסות להתחכם בכתיבת קורות החיים. במשך השנים נתקלתי בכל מיני קורות חיים "אקזוטיים". מועמד אחד פירט את כל שמות ילדיו, האחר פירט תחביבים מוזרים , השלישי צירף תמונה מחוף הים והרביעי ביקש בכל לשון של בקשה שלא נפנה אליו אם לא מדובר במשרה הכוללת רכב משפחתי צמוד, סלולרי ושכר נמוך מהמספר שציין. הימנעו מקישוטים למיניהם, מטבלאות מיותרות, מבדיחות וציטוטי חכמים ובכלל מיצירתיות מיותרת. היו פורמאליים, ייצוגיים ורציניים ברזומה שלכם.

ועוד דבר, מועמדים עם נסיון בתחומי ההיי-טק נוטים לכתוב קורות חיים באנגלית. אני גורסת- אם איכם פונים למשרה בה האנגלית חשובה, כדאי ליצור גם עותק בעברית. בתקופות בהן על כל משרה מתמודדים עשרות אם לא מאות פונים, כדאי שקורות החיים שלכם יהיו נהירים וברורים ושבזריזות הקוראים יבינו מה וכמה עשיתם.

ולסיום, אל תשכחו לציין על הרזומה טלפון להתקשרות שיהיה זמין במהלך היום. אנא אל תתנו מספר של טלפון סלולרי שאיננו שלכם (של בן/בת הזוג או של ההורים...כן, גם בזה נתקלתי) וכיום מקובל ואף הכרחי לציין כתובת e-mail.

זהו, יש קורות חיים מוכנים? עכשיו אפשר להתחיל לחפש עבודה...
בהצלחה!
מאיה בוכניק
מומחית לגיוס בתחום ההיי-טק.
יועצת לחיפוש עבודה ובעלת הבלוג:
http://careertips4geeks.blogspot.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב