דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זומבה- כל הדרך ממוצר גנרי למותג האירובי דאנס הנפוץ בעולם 

מאת    [ 02/10/2009 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 4405 פעמים ]

1996
אלברטו פרז- "בטו", רקדן, מדריך אירובי וכוריאוגרף, יליד העיר קאלי, קולומביה, עמד להיכנס לשיעור אירובי מדרגה כאשר גילה ששכח את קלטות השיעור בבית. האופציה היחידה שעמדה בפניו שלא לאכזב את תלמידיו, היתה לחזור למכוניתו, לאסוף משם את קלטות המוסיקה להם האזין בנסיעותיו ולאלתר באמצעותם את השיעור. הקלטות הללו הכילו כמובן את מוסיקת הלטינו המסורתית עליה גדל- סלסה, קומביה ומרנגה.
האלתור הזה של הרגע האחרון וההתלהבות שאחזה בתלמידיו, היו האות להולדתו של סגנון אירובי- דאנס חדש, שלימים יהפוך לסיפור הצלחה בינלאומי. "בטו" קרא לו rumbacize, והחל ללמד אותו בכל שיעורי האירובי שלו, ברחבי קאלי.
חודשים ספורים לאחר מכן, השמועות על הסגנון הסוחף, הגיעו לאוזני הזמרת שאקירה- קלומביאנית אף היא, אשר שכרה את "בטו" לעצב את הכוריאוגרפיה לאלבומה
pies dezcalsos . "בטו" והסגנון האירובי החדש, הפכו לסלבס בארצם.

1999
נישא על גבי ההצלחה בקולומביה, בטו "עשה עלייה" לארה"ב ונחת כמובן במיאמי- פלורידה, בה מתגורר ריכוז עצום של היספנים. הוא החל ללמד במכוני הכושר בעיר והקהל שמטבע הדברים התחבר למוסיקה במהירות, מילא את שיעוריו עד אפס מקום.

ההצלחה של "בטו", לא נעלמה מעיני שני יזמים היספנים אשר "הריחו" את ההזדמנות לבנות מותג אירובי מנצח, ולהפיץ את הסגנון החדש והמלהיב, ברחבי העולם.
הם שינו את השם ל"זומבה", שמשמעותו בסלנג קולומביאני היא "לזוז מהר ובכיף", רשמו אותו כסימן רשום והחלו להכשיר מדריכים בהדרכתו של "בטו". המדריכים התפזרו ברחבי ארה"ב וקהל תלמידים מגוון החל לנהור למכוני הכושר שלהם. עכשיו החברה היתה מוכנה לשלב הבא.

2002
ל"זומבה" חברה חב' הפקה שהפיקה קלטות DVD בכיכובו של "בטו" והשיקה קמפיין למכירה ישירה באמצעות תשדירי טלוויזיה, מחוף אל חוף. הקמפיין יצר ביקוש של מאות אלפי קלטות והיווה את התשתית למכירת 3.5 מיליון קלטות עד היום. מאז פרץ האירובי לשוק הקלטות באמצעות ג'יין פונדה, לא נמכרה כמות כזאת בארה"ב.

2003
חב' קלוגס- יצרנית הדגנים, פנתה לזומבה כדי לפתח קמפיין איכות חיים לדגני הבוקר שלה, עבור השוק ההיספני בארה"ב. לצורך כך יצרה זומבה קלטות DVD עם שיעורים יחודיים אשר פותחו במיוחד עבור קלוגס והופצו ללקוחות באמצעות אריזות הדגנים. הקמפיין זכה להצלחה מסחררת. לאור הצלחתו המתמשכת, בכל שנה מאז, מרחיבה החברה את הקמפיין למדינות נוספות בדרום אמריקה.

2005
הביקוש הגובר למדריכי זומבה בארה"ב וברחבי העולם, האיץ את תהליך פתיחת Zumba academy - חטיבת ההדרכה של זומבה. מס' המדינות בהם פעילים מדריכי זומבה הגיע ל-21, לרבות: יפן, סין, אנגליה, גרמניה, קנדה, צרפת, הולנד וספרד.


2006
ענק המדיה Mark Barnet- מפיקי תוכניות הטלוויזיה "הישרדות" ו"המתמחים" עם דונלנד טרמפ, יחד עם אמיליו אסטבן- גדול מפיקי המוסיקה הלטינית בארה"ב, נכנסים לשותפות בחברת זומבה. המהלך הזה נועד להרחיב את "זומבה" ממותג אירובי-דאנס למותג בינלאומי של אופנה, בידור והנאה לכל המשפחה.

2007
הסנונית הראשונה למהלך הנ"ל הוא ZumbaWear - אביזרי אופנה ופרטי לבוש. חובבי האירובי יבחינו בנקל כי פריטי הקולקציה אינם בהכרח אופנה אירובית וניתן ללבוש אותם למסיבה, רצוי כמובן למסיבה לטינית.

2008
כנס זומבה העולמי הראשון נערך במיאמי ובו משתתפים 1,200 מדריכי זומבה מ-40 מדינות. האקדמיה של זומבה מציגה את ZUMBA GOLD - מוסיקה וכוריאוגרפיה למבוגרים פעילים.

2009
בזה אחר זה, מציגה האקדמיה של זומבה, שלושה אימוני זומבה חדשים: ZUMBATOMIC - לילדים גילאי 4-12, ZUMBA TONNING - לעיצוב הגוף באמצעות משקוליות, ZUMBA AQUA- לאימון במים.
ביולי השנה, הגיע מס' המדינות בהם מתקיימת פעילות זומבה, ל-75.










תמר פרס
חלוצת זומבה בישראל ומדריכה מוסמכת
0546666214
tamarperes@hotmail.co.il
http://www.zumba-t.co.il





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב