דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפה נוספת באתר האינטרנט - למה ואיך 

מאת    [ 01/10/2009 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 2673 פעמים ]

שפה נוספת באתר האינטרנט שלך

 

האינטרנט הוא השוק העולמי החדש והכלי העיקרי לתקשורת אישית ועסקית. כל אדם, גוף, מוסד וחברה שמבקשים להיחשף לציבור מקים ומחזיק אתר ברשת הגדולה. כל אחד ומטרותיו- חברתיות, עסקיות, פוליטיות ושלל מטרות אישיות אחרות.

ישנם גם סוגים שונים של אתרים- החל מאתר תדמית רגיל, דרך פורטלים שונים, חנויות מקוונות ואתרי תוכן עמוסים שמתעדכנים תדיר. מכאן נגזר גם הצורך בניהול התוכן- מאתרים שכמעט אין מה לגעת בהם לאתרים הדורשים צוות שלם של כותבים ומנהלי תוכן שטורחים סביב השעון בהכנסת התוכן ועיצובו המתמיד.

האתרים כתובים בדרך כלל, באופן טבעי בשפה של בעליהם. אתה חושב בעברית ומקים אתר בעברית. אתה חושב קצת קדימה ורוצה קצת ריח בין-לאומי וכותב קצת באנגלית. יש מי שמכוון לקהל אחר ולמטרות אחרות ועולה מדרגה על ידי שימוש בשפות נוספות. גולש המזהה את שפת אימו באתר- מרגיש טוב ובטוח. הוא חש שחושבים עליו, שבאתר הזה יקבל יחס נכון ומתאים, שהוא מוזמן להכנס. שימו לב לאפשרות שבמקרים רבים מדובר במיעוטים חברתיים או אחרים שמראש חוששים מפניה אל אנשי הזרם המרכזי, ה- Main stream.

להצגה בשפה נוספת יש שתי אפשרויות עיקריות; היקרה והמסובכת ביניהן היא תרגום כל האתר, על כל מדוריו וכפתוריו לשפה המבוקשת, מה שמיד מציב את הצורך לעדכן ולנהל את התוכן באותה שפה. אפשרות נוספת היא של הוספת מדור (כפתור) מתאים ובתוכו הצגת תקציר של הפעילות באתר בדף אחד בסדר גודל של 200-400 מילים. הדרך הראשונה (המסובכת) יכולה להיות גם חלקית, כאשר מחליטים שלא לתרגם את כל הפעילות, הטפסים,התוכן אלא מגדירים מה חשוב עבור אותו קהל- יעד.

ברגע שהוחלט על הוספת שפה באתר הגיע עת הבחינה והתאמה של החומר לקהל היעד. קהל אחר=שפה אחרת=מאפיינים ומנטאליות אחרים. לא יהיה נכון לתרגם מילולית ובוודאי לא במילונים האוטומטיים הקיימים ברשת אלא יש צורך לבחון את התאמת המסר לקהל היעד, לגבש אותו למלל מתאים ולאחר מכן לגשת לתרגום.

התרגום חייב להיות מקצועי מבחינה לשונית ובהמשך עליו להבחן בעין של אדם מתאים מתוך קהל היעד. תהיה זו טעות לגשת "לבן של השכנה" או לומר "אני מכיר מישהו מקלנסווה" ולבקש ממנו לתרגם. תוצר התרגום צריך להבחן שוב על ידי אדם מתאים שיאשר לנו שהמסר "הסנסורי" עובר- מסר חברתי, שיווקי, ציבורי ואחר.

כשהסתיימה מלאכת התרגום והבחינה הסנסורית ניגשים להתקנת החומר באתר. כאן שוב עולה שאלה; מנהל האתר, בין אם הוא בעל האתר או בונה האתר- אינו מכיר את השפה, לא יודע היכן להתקין את תוצרי התרגום.שלחנו חומר לתרגום וקיבלנו ערימת מילים וכותרות. מה שייך לאן? האותיות מוזרות ואינן משתפות פעולה. מילא אנגלית, אבל מה עם אמהרית, רוסית, יפאנית, ערבית? מי ערב לנו שהמילים לא מותקנות בכלל בכתב ראי, ימין לשמאל, ראש וזנב? לשאלות כאלו יש כמובן תשובות, שנמצאות בידי מי שלקח על עצמו את המשימה.

ההמשך הוא בהתאם לצרכים ולתקציב. אם מדובר באתר תדמית עם תקציר- נותר לבחון את ההתקנה וללוות לתקופה קצרה את החומר. בדרך כלל יש צורך בשינויים קטנים שעולים לאחר שבעל האתר רואה את החומר או מבצע שינויים קלים בפעילותו. כאשר מדובר באתר שהפך כולו לשפה אחרת- יש צורך בניהול מתמיד של התוכן באופן שאינו נופל מניהול התוכן בשפה המקורית של האתר.

רצוי שכל המלאכה שתוארה תהיה מרוכזת בידי גורם אחד שמבין את קהל היעד ומעורה בו מבחינת המנטאליות, השפה והתרבות. גורם כזה יביא את התוצאה הנכונה שתואמת את המטרות שלשמן הוקם האתר מלכתחילה. זכרו כי האתר נמצא ברשת הגלובאלית וברגע זה נמצאים בו גולשים ולקוחות מסין ועד ארץ האש, מקוטב עד קוטב. מי שימצא מסר לא מותאם או תרגום קלוקל- לא יפנה אליכם ולא יפנים את המסר.

המחלקה העסקית של חברת "שער למגזר" מבצעת תהליך של התקנת שפה ערבית באתרים באופן שתואר להלן. לחברה יש את כל הידע והכלים הנדרשים להתקנת השפה באתר שלך החל משלב איפיון הצורך והגדרת המטרה דרך התאמת המסר, תרגומו ובחינתו ועד להתקנה באתר וניהול התוכן לפי הצורך.

 

 

ניר פלוטקין M.A.

מנכ"ל "שער למגזר" - פעילות מקיפה במגזר הערבי.
http:/www.lamigzar.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב