דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזון רמות לחץ דם בסכרת מתקדמת 

מאת    [ 30/09/2009 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 2912 פעמים ]

זה נשמע כמו בשורות טובות, אבל בעצם מדובר בחדשות רעות: איזון רמות הסוכר אצל חולי סוכרת מבוגרים שסובלים מהמחלה כבר שנים, קריטי פחות מכפי שנהוג היה לחשוב עד כה.

זאת משום שעל פי מחקר אמריקאי חדש, סוכרת כרונית שלא אוזנה כראוי במשך תקופה ארוכה כבר נתנה את אותותיה בגוף, כך ש"חזרה בתשובה" ונסיונות לאזן את רמות הסוכר בגוף בגיל המבוגר, כבר לא יועילו למניעת התקפי לב וסיבוכים אחרים, ככל הנראה.

המעקב אחרי רמות הסוכר של חולי סוכרת כרוניים נעשה בדרך כלל על ידי בדיקת המוגלובין A1c בדם. רמת ה-A1c בדם מצביעה על איזון הסוכר בדם בשלושת החודשים האחרונים (אורך חיים ממוצע של כדורית דם אדומה שנושאת את ההמוגלובין).

עד לאחרונה, רמת ה-A1c שנדרשה מחולי הסוכרת הכרוניים הייתה מתחת ל-7. ואכן, מחקרים הצביעו על מניעת הנזקים העתידיים אצל חולי הסוכרת הצעירים יותר, בעיקר אלו עם סוכרת מסוג 1 (Type 1 Diabetes), המכונה גם "סוכרת נעורים".

המחקר החדש, המתפרסם בגיליון האחרון של ה- New England Journal of Medicineנערך על ידי צוות חוקרים מ-Phoenix VA Health Care System שבאריזונה, ובמהלכו עקבו החוקרים אחר ה-A1c של 1,791 חולי סוכרת מסוג 2 במשך 7.5 שנים.

החולים חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות: הקבוצה הראשונה טופלה בקפידה במטרה להוריד את רמת ה-A1c ב-1.5, ואילו הקבוצה השנייה טופלה באופן פחות אגרסיבי באיזון רמות הסוכר בדם. לאורך המחקר, הקבוצה הראשונה שמרה על רמת A1c ממוצעת של 6.9 בעוד שרמת ה-A1c הממוצעת אצל הקבוצה השנייה הייתה 8.4.

למרות השוני ברמות ה-A1c, לא נרשמו הבדלים משמעותיים בהיווצרות והישנות התקפי לב, שבץ מוחי, מוות מסיבה לבבית, אי ספיקת לב, מחלות כלי דם הדורשות ניתוח או כריתות גפיים כתוצאה מנמק (סיבוכים ידועים של מחלת הסוכרת). כמו כן, לא נרשמו הבדלים משמעותיים גם ברמות התמותה, סיבוכי הכליה והנזק העצבי (נוירופתיה).

"שליטה קפדנית ברמות הסוכר בתחילת המחלה יכולה להיות יעילה", אומר ד"ר וויליאם דוקוורת' (Dr. William Duckworth), ראש צוות החוקרים, "אך בסוכרת מתקדמת, טיפול נאות בלחץ הדם, רמת הכולסטרול וגורמי סיכון אחרים, מסתברים כגישה הנכונה למניעת סיבוכים לבביים".

רופאים מדגישים כי אין להסיק מהמחקר שניתן להתחיל "להשתולל" ולהפסיק להקפיד על איזון רמות הסוכר בדם. "לא מדובר ב'הכשר רפואי' לזלזל בבריאותך", הם מציינים, "אלא רק שאין צורך לשמור על איזון 'אורתודוכסי' ונוקשה של ערכי הסוכר בדם".

24/12/2008
שחל טלרפואה - רפואת העתיד פועלת כבר היום, בעשרות אלפי בתים בישראל

עשרות אלפי המנויים של שחל מצוידים במכשור טלרפואי מהמתקדמים בעולם, ההופך את האבחון מהבית לפשוט וידידותי. האמצעים הטכנולוגים העומדים היום לרשות הטלרפואה מאפשרים לצוות הרפואי מעקב שוטף אחרי מצבו של המנוי, בארץ או בעולם.
התקף לב | מחלות לב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב