דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון לקריירה דרך חלומות 

מאת    [ 29/09/2009 ]

מילים במאמר: 956   [ נצפה 2081 פעמים ]

בעולם שלנו הקריירה תופסת מקום מרכזי ומהווה מקום לביטוי הכישורים האישיים, היצירתיות והביטוי העצמי. למעשה פעמים רבות הקריירה מגדירה את הערך העצמי שלנו כבני אדם. יחד עם זה אנשים רבים חווים את עצמם כמי שאינם יודעים מה היו רוצים לעשות או מה יגרום להם לסיפוק בעבודתם. במהלך השנים פגשתי אנשים רבים שחשו אי בהירות ובלבול באשר לתחום שבו הם רוצים לעסוק. רבים מהם היו אנשים צעירים בתחילת דרכם אך היו ביניהם גם אנשי קריירה מצליחים בתחומם.

מתוך הצורך הזה נולד האימון לקריירה. אימון לקריירה מאפשר לכל אחד לבדוק מה באמת הוא היה רוצה לעשות בחייו מתוך חיבור לחלומות ולכישרונות אישיים ומשם להתוות את השביל למימוש העשייה.  במאמר זה בחרתי לשתף אתכם בכמה כלים שתוכלו להשתמש בעצמכם לבירור החלומות שלכם:

באימון קריירה אני עובדת עם מגוון רחב של כלים שמחברים את האנשים לחלומות שלהם קריירה המבוססת על תשוקה אמיתית היא דלק אמיתי להצלחה בקריירה שאין לו תחליף.  


השאלה הראשונה המתבקשת היא: מה אתה חולם לעשות? מהי הפנטזיה שלך? רבים מפחדים אפילו לשאול את השאלה. יש להם סיבות רבות "למה לא לשאול": העבודה היא לשם הפרנסה; צריך להיות ריאליים; המשפחה חשובה יותר מהגשמת פנטזיות; חלומות זה לילדים ועוד כהנה וכהנה. ואילו אני אומרת: איך אפשר לעבור את החיים האלו בלי לממש חלומות? שיקולים פרקטיים הם חלק חשוב בכל החלטה. הבעיה שלנו היא שאנחנו שוכחים חלקים אחרים חשובים לא פחות. אני מציעה לכם נקודת מבט אחרת לחלוטין אפשר לשלב את השניים! אפשר להפוך את החלום לעיסוק פרקטי! כדברי האמרה הידועה: "מצא את נקודת התשוקה שלך, הפוך אותה למקצוע ולא תצטרך לעבוד יום נוסף בחייך" (קונפוציוס)

אחד הכלים הבסיסיים באימון קריירה לחשיפת החלומות הוא דמיון מודרך. מדובר בתרגיל פשוט מאוד שלמעשה כל אחד יכול לבצע בעצמו, וכמעט תמיד הוא מספק מטען משמעותי להמשך חקירה. בתרגול הזה אני מבקשת מהאדם לנשום עמוק ולהתחבר לתחושות הגוף. משם הוא הולך בדמיון למקום של שלווה בטבע. לאחר מכן, משהגיע לשקט פנימי, הוא מתבקש להרים מבט רחוק קדימה ולראות בדמיון הלכה למעשה את העתיד המיטבי שלו: איך נראים החיים שלו בעוד שנים אחדות, בהנחה שהכול מתפתח על הצד הטוב ביותר בתחום הקריירה ובתחומים אחרים. בדרך כלל אנשים רואים תמונות ויזואליות ברורות של החיים שהם רוצים בעתיד. לפעמים רואים רק קטעי תמונות או תחושות ורגשות לגבי העתיד. לדוגמא: "ראיתי את עצמי בסביבה דינאמית עם הרבה אנשים"; "אנחנו קבוצה מאוד מלוכדת"; תמונות אלו מהוות קצה חוט להמשך הרחבה תוך שיחה שגם היא אינטואיטיבית: "מה אתם עושים יחד?"; "איפה אתם נמצאים?"; "מה מיוחד בקבוצה הזו?" "מה התפקיד שלך שם?" וכו'. מרחיבים ומרחיבים עד שמתקבלת תמונה ברורה. התמונות שעולות נחקקות בדמיון ונשארות חזק בתודעה.

באימון קריירה משתמשים בכלים אינטואיטיביים "עוקפי חשיבה". החשיבה מקבעת אותנו לתשובות מוסכמות או פרקטיות, למה שאנחנו חושבים שצריך או נכון. לתהליכי החשיבה תפקיד חשוב, אבל אני ממליצה לערב אותם רק בשלב מאוחר יותר של התהליך. אחרי שהחלום כבר נחשף ומרגישים אותו בבטן.

 

כלים נוספים שאיתם עובדים באימון קריירה הם:

  • חיפוש חוויות מהעבר בעבודה או בתחומים אחרים שבהם הרגשתם סיפוק או הייתם במיטבכם ולחקור אותן
  • כתיבת מכתב מהעתיד שבו אתם כותבים לעצמכם על החיים שלכם בעוד שנים אחדות
  • ריאיון דמיוני שמראיינים אתכם לכתבה בעיתון בעוד כמה שנים, לאחר שהגשמתם את חלומכם והצלחתם מאוד בתחומכם
  • ציור או יצירת קולאג' מגזרי עיתונים

הדרכים הן רבות ושונות ומותאמות למתאמן, לתחומי העניין שלו ולמידה שבה הוא מרשה לעצמו להשתחרר. באימון לקריירה אני מחפשת יחד עם המתאמן, קצה חוט של חלום, המעורר בו תשוקה אמתית. גם אם הוא לא יודע למה הדבר מעורר בו התלהבות, וגם אם זה לא נראה לו הגיוני.
 
אימון לקריירה יכול לעזור לאדם לקלף שכבות רבות עד שמתגלה קצה חוט. ברגע שאני מזהה בתוך כל מה שנאמר אמירה אמיתית, אותנטית, שונה, אני נצמדת אליה ולא מרפה. לעתים אנשים מתחמקים מהחלום: "זה לא חשוב"; "לא כדאי"; "לא בשבילי". אבל כשהרעיון חוזר שוב ושוב בוואריאציות שונות גם "המתנגדים" מתקשים להתעלם. כשמגיעים לדבר האמיתי מרגישים את זה חזק בבטן, בתחושת הגוף באופן מאוד חוויתי. לעתים מתלווה לכך תחושה של פחד: "האם אני יכול לממש?"; "מה זה אומר?"; "במה זה כרוך?"

השלבים הבאים באימון קריירה הם תכנון וביצוע. מובן מאליו שבשלב זה נכנסים למסגרת הדיון גם שיקולים פרקטיים: אילו כישורים נדרש ללמוד ולפתח? אלו קשיים עלולים להופיע? כל סוגיה כזו נידונה ברצינות ומנסים למצוא פתרונות ודרכי מימוש אפשריות.  גם כאן מציע אימון הקריירה כלים רבים שיכולים לעזור בבניית תוכנית ברת קיימא והתקדמות צעד צעד למימושה.

ולבסוף לביצוע הלכה למעשה, לצעד הקטן הראשון שאני בוחר לעשות מחר בבוקר כדי להתחיל להגשים את החלום שלי. כשאנשים פועלים למימוש תוכנית פעולה המבוססת על חלום יש לזה כוח כמעט מיסטי. הדברים מקבלים תאוצה וקורים כמעט מעצמם. במו עיניי ראיתי תוכניות שהתממשו בשלמות תחת אילוצים לא הגיוניים.

בדרך כלל הצעד הראשון הוא הקשה ביותר, אבל ברגע שהוא יצא לפועל - השמים הם הגבול.

 

אימון קריירה על כל גווניו הוא המומחיות שלנו. אנחנו מתמחים באימון למציאת כיוון חדש בקריירה, תהליכי שינוי קריירה ואימון מנהלים. צוות המרכז מורכב ממאמנים עם ניסיון עשיר בניהול, היכרות מעמיקה עם עולם הקריירה, השכלה במנהל עסקים, ניסיון מצטבר במגוון רב של שווקים ובכישורים הכרחיים להצלחה בעבודה.

 

 

 

רימה גורן בורוכובסקי - מאמנת קריירה ומנהלים
B.Sc. M.A. Edu. MBA

מייסדת, מנהלת ומאמנת ראשית בבית ספר שמים.
מתמחה באימון קריירה ואימון מנהלים.
מנחה בקורס הכשרת מאמנים באוניברסיטת בר אילן.
מדריכת מאמנים ומאמנת מומחית - מוכרת על ידי לשכת המאמנים.
10 שנים ניסיון בניהול בארגוני היטק.

שמים - בית ספר לכישורי חיים
http://www.LifeSchool.co.il

אימון קריירה

אימון מנהלים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב