דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פורקס: הדולר האמריקאי התחזק במהלך המסחר אתמול מול מרבית המטבעות 

מאת    [ 29/09/2009 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 1806 פעמים ]

השקל נחלש ביום שישי מול המטבעות העיקריים, בעקבות החלטתו של בנק ישראל ביום חמישי להותיר את הריבית על כנה. הדולר טיפס מעל ל-3.77 שקלים, בעיקר בגלל החלטת בנק ישראל, אך גם בשל רכישות דולרים מצד חברות האנרגיה המקומיות. הדולר עלה ב-1% ושערו היציג נקבע ב-3.77 שקלים. האירו היציג הוסיף 0.32% ל-5.5325 שקלים. בסיכום שבועי התחזק הדולר ב-0.5% והאירו איבד 0.2%

רוברט זוליק, נשיא הבנק העולמי, העריך שמעמדו של הדולר הירוק רכמטבע עתודות המט"ח העולמי העיקרי עשוי להתערער בעקבות שינויים במבנה הכלכלה הגלובלית, בשל המשבר הפיננסי העולמי.

"יש כל סיבה להניח שמעמדו של היורו יתחזק", אמר זוליק בנאום בוושינגטון, "כמובן שהדולר עודנו וימשיך להיות המטבע המרכזי. עם זאת, גורלו של הדולר יהיה תלוי בצעדי ארה"ב בתחומי האינפלציה, הגירעון התקציבי והרגולציה הפיננסית", הוסיף נשיא הבנק העולמי.

הדולר האמריקאי התחזק במהלך המסחר אתמול מול מרבית המטבעות, וזאת על רקע דבריו של נשיא הבנק המרכזי האירופאי, שציין כי חשוב מאוד שהמטבע האמריקאי יתחזק וישמור על יציבותו בעולם.


GBP/USD - הצמד נסחר כעת באזור 1.5892 לאחר שביום שישי האחרון, הגיע הצמד לרמת התמיכה ולמעשה השלים את המהלך לו ציפינו, מבחינת ניתוח טכני בהתבוננות בסקירות קודמות. הצמד הגיע לקו התמיכה בשער 1.5765. כעת, נמתין לשבירה של רמת התמיכה הנ"ל על מנת לצפות להמשך השורט. כמובן שע"פי ניתוח טכני בקווי תמיכה ניתן לקנות אך צריך לזכור שאנחנו סוחרים נגד מגמה ולכן עסקאות נגד מגמה הן לטווחים קצרים יותר.

קווי התנגדות: 1.5978, 1.6130, 1.6305.
קווי תמיכה: 1.5764, 1.5521, 1.5253.

AUD/USD - הניתוח הינו לטווח קצר בגרף שעתי עם קווי תמיכה והתנגדות די ברורים של נקודות קיצון. קו ההתנגדות המשמעותי ביותר ברמת 0.8787. קו התמיכה המשמעותי בשער 0.8658 ובמידה וישבר קו זה נצפה לתיקון והמשך תנועה מטה.

קווי התנגדות: 0.8760, 0.8787
קווי תמיכה: 0.8658, 0.8583, 0.8537

EUR/USD - הצמד יורו דולר נסחר כעת בשער 1.4590 דולר ליורו. קו התמיכה בשער 1.4611 נפרץ כלפי מטה ובמידה והנר של הארבע שעות יסיים מתחת לקו הנ"ל אנחנו נצפה להמשך תנועה מטה. קו תמיכה משמעותי מאוד בשער 1.4450.

הין היפני התחזק מעל לרמת 90 ין לדולר, רמתו הגבוהה זה שמונה חודשים, בשל ההערכות כי הבנק המרכזי של יפן לא יתערב בשער המטבע ויניח לו להתחזק. זוהי הפעם הראשונה שהמטבע התחזק מעל לרמה של 90 ין לדולר. הדבר קרה לאחר ששר האוצר היפני, הירוהישה פוג'יי, אמר כי הוא הובן שלא כהלכה, כאומר שהוא תומך בין חזק יותר.

חוזים עתידיים - מחיר הנפט הגולמי, שנפל בשבוע שעבר ביותר מ-8%, עלה בראשונה זה ארבעה ימים בעקבות ניסוי הטילים של איראן - יצרנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם - ועל רקע העליות בשוקי המניות בארה"ב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 66.84 דולר לחבית, עלייה של 1.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מתחילת השנה, עלה מחיר הנפט ב-50%.

מחירי החוזים העתידיים על פולי הסויה צנחו למחירם הנמוך מזה שבוע, וזאת על רקע הערכות כי מזג האויר היבש בארה"ב יגביר את קצב הקציר בארה"ב, המדינה הגדולה ביותר מבחינת ייצור ויצוא של פולי הסויה. מחיר החוזים ירד ב-0.7% לרמה של 9.195$ לבושל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב