דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע לבשל יחד עם הילדים ? 

מאת    [ 29/09/2009 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 2519 פעמים ]

מדוע לבשל יחד עם הילדים - חלק א'

האם קורה לכם לעיתים קרובות שהילדים מסתובבים לכם בין הרגליים או מתלוננים על איכות האוכל בזמן שאתם מנסים לארגן ארוחה במטבח?

העיצה שלי - שתפו אותם בהליך הכנת הארוחה.

אני אוהב לבשל עם ילדי. וכן...אני יודע שלעיתים ילדים עושים בלאגן, המון בלאגן, הליך העשיה ארוך יותר ובכלל מה אם הילדים הורסים את המתכון !?
גם אם כל מה שכתוב כאן הוא נכון זה עדין ניצול של זמן איכות עבורכם. גם אם לא מיד בהתחלה, אולי בהמשך תגלו שגם אתם אוהבים את החוייה המשותפת הזו. ילדים אוהבים להיות מעורבים בהכנת האוכל. זו הסיבה שהם "מפריעים" לכם במטבח. הם מתענינים במה שקורה על משטח העבודה בזמן שאתם, כנראה, מתעלמים מהם.
אז במקום לדחות אותם , שתפו אותם.

פעילויות משותפות במטבח נועדו לילדים בני שנתיים ומעלה. כמובן שאופי הלימוד משתנה בין הגילאים השונים. כמובן שגם בני השנתיים וגם בני החמש ישתתפו איתכם בפעילות אבל אופי הפעילות יהיה שונה.

בואו ואראה לכם כמה דברים שניתן לעשות יחד עם הקטנטנים במטבח. כמובן שבתחילה זה יראה לכם קצת יותר מסובך, גם לבשל וגם לפעול איתם במשותף, אך אל דאגה, זה יקח לכם קצת יותר זמן מהמקובל אך זה שווה כל דקה.

1. מלאו אחר ההוראות במתכון: הסבירו להם מהו מתכון וכיצד עלינו לעקוב אחר ההוראות המפורטות שבו כדי שהכל ינוהל כהלכה. הילדים לומדים שכדאי ללמוד לקרוא כדי להבין היטב את ההוראות ועל מנת שהמתכון יצליח.

2.מתמטיקה פשוטה: השוו כמויות.
שאלו האם אנו מוסיפים יותר קמח או יותר אבקת אפיה ?
שאלו מה גדול יותר - חצי כוס קמח או כוס קמח שלמה ?
שאלו כמה חצאי כוס סוכר נכנסים בכוס סוכר אחת ?
פתחו את מיומנויות החשיבה שלהם ע"י שאלות כגון "מה עושים בתחילה, ומה אח"כ ומה בסוף ?

3. גילוי החושים :השתמשו במוצרים ובחומרי גלם בעל טקסטורה מעניינת. חלקה, מחוספסת, מוצקה או נוזלית.
גלו יחד את חוש הריח כמו בגבינות מעושנות או נקניקים, בין תבלינים שונים ומתיקות תמצית הוניל.
פתחו את חוש הטעם.תנו להם לחוש את הבדל הטעמים בין אורז לשעועית או בין מלח וסוכר.

4. מילון ומושגים : פתחו את מילון המושגים של ילדכם ע"י למידה של אוצר מילים חדש ומגוון מתוך מתכונים שונים.
הביטו במטבח. מיצאו מילים חדשות מסביב, הכירו להם את שמות מכשירי המטבח השונים.
מילים כמו קמח, סוכר או ביצים ודאי מוכרות לכם היטב אך אין זה מובן מאיליו עבור ילדים בני שלוש.

5. פיתוח יכולות קוגנטיביות : ודאו כי ילדכם להבדיל בין : קשה, רך, נוזלי, מוצק, קר, חם, נא, אפוי, בתוך הקערה ומחוצה לה, מהר, איטי וכו'.

6. סיבה ותוצאה :עודדו את הילדים לענות על שאלות כגון :
מה יקרה אם.....נוסיף מיץ במקום מים ?
מה יקרה אם...נוסיף בננות במקום תותים ?
ילדים יכולים ללמוד על שינויים, חוסרים או תוספות במתכונים ועל ההשלכות שיש לכך על כל המתכון.


7. שיתוף פעולה : אם יש לכם כמה ילדים, עודדו אותם לשתף פעולה ביניהם במטבח. זה הזמן ללמד אותם על סבלנות במקרה שבו עליו לחכות לתורו כאשר האחר עושה את מלאכתו ואם זאת עליו ללמוד להנות מהעשיה המשותפת.
הנכם מוזמנים לבקר באתר שלנו :
http://www.chefi.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב