דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אוי למפלגה שצעיריה הם זקניה - הרהורים נוגים סביב קיום סמינר הצעירים הראשון של מפלגת קדימה 

מאת    [ 28/09/2009 ]

מילים במאמר: 713   [ נצפה 1842 פעמים ]

 

אוי למפלגה שצעיריה הם זקניה - הרהורים נוגים סביב קיום סמינר הצעירים הראשון של מפלגת קדימה

נמרוד נוי

28/9/2009

להיות צעיר משמעותו לא לקבל שום דבר כמובן מאליו, לשאול את השאלות הגדולות באמת, לייצר תמונת עולם המתאימה לתפיסת המציאות החדשה בה חיים הצעירים, ולעצב על פיה את מערכותיהם וערכיהם. להיות צעיר משמעותו להיות רדיקאלי, להיות מרדן, ולהיות חתרן במובן של קיום מצב נפש תמידי של אי שקט המלווה אותך אל מול הקיים סביבך בשאיפה לשנות את פני הדברים. זו לא רק זכותם של הצעירים אלא גם חובתם להתנהג כך. אוי למפלגה שצעיריה הם זקניה ואין בה כל תהליכים של שינוי לימוד ויצירה, ושל הפרייה התפתחות וצמיחה כנדרש.

במשך תקופה ארוכה התלוננו הצעירים במפלגת קדימה על כך שהממסד שלה מתעלם מהם. באותם ימים כתבתי וגם דיברתי ישירות כי אם הצעירים רוצים לעשות מעשה שיקומו ויעשוהו ואין הם צריכים כל אישור לכך מאף אחד. "קודם תעשו ותוכיחו נוכחות ראויה לשמה ואחר כך תבוא ההכרה של הממסד" - זה היה המסר שלי לצעירים. מפאת חולשתם של הצעירים, והעדר גרעין מנהיגותי שיסחוף אותם, הם פנו אל הממסד שיקבל אותם תחת חסותו. בשורה התחתונה של הדברים הצעירים משלמים עתה את מחיר חולשתם והם אכלו אותה בגדול. חיבוק הדוב של הממסד המפלגתי חיסל מראש כל התארגנות ראויה לשמה של צעירים במפלגה.

יש הבדל גדול מאוד בין מצב בו הממסד לוקח תחת חסותו ופטרונותו את ארגון הצעירים, לבין מצב בו הוא מכיר בחשיבותם של הצעירים ומאפשר להם להתבטא ולפעול באופן אוטונומי וכראוי. לא כך הם פני הדברים בקדימה והטיב לתאר זאת בדברי הסיכום לכתבתו בנדון, העורך הראשי של 'יאללה קדימה', עמיר סגל: "מסגרת מפלגתית באה לשרת כמה פונקציות. היא באה לייצר שלטון ומשילות, אך היא גם באה לייצר כלי להעצמת האזרח, להשמעת דעותיו וליצירת שינוי שיבוא, לפחות בחלקו, גם מלמטה. כאשר ציפי ליבני מתייחסת באופן עיקבי לכל עיסוק מפלגתי, תקנוני, ארגוני או הקשור ביוזמת פעילים כקשור לג'ובים וכמשהו שיכול לאיים עליה, ומציגה כאלטרנטיבה את "שתי מדינות לשני העמים" ותו לא, היא מעידה  קודם כל  על עצמה כמי שלא מבינה את חשיבות השיתוף, ההכלה והביקורת הפנימית. ככך, אני מתקשה לראותה מקדמת מרצונה הקמת ארגון צעירים שהעצמת השטח הצעיר ויצירת  אג'נדה עצמאית הם מהותו".

מאוד עצוב לראות איך יואל חסון, צעיר חברי הכנסת של קדימה, משמש כשליח של יושבת ראש המפלגה ופועל בשמה להחניק את רוחם של צעיריה. מאוד עצוב לראות חבר כנסת צעיר כמותו המאמץ אסטרטגיה של התנהלות צינית בתוך המערכת הפוליטית תחת לפעול לשינויה ולטיובה. מאוד עצוב לשמוע גם את דבריו של מנכ"ל המפלגה הרואה בצעירים זרוע ממסדית המופעלת על ידו כדי להביא קולות ביום הבחירות. ופטטי עד כדי דמעות לשמוע את וידויה של ציפי ליבני על כך שהיא גילתה לפתע, כאשר ביקשה לארגן הפגנות של צעירי קדימה בנושאים שעל סדר היום הלאומי, כי הסד"כ שלה מזערי ושואף לאפס.

 

מאחר ויושבת הראש איננה פנויה לשיח עם אנשים כמותי במפלגה, כי אנחנו נחשבים בעיניה לחמורים שתפקידם לשאתה על גבינו לראשות הממשלה, אומר לה כאן באופן הכי ציבורי שאפשר, כי העדר בקיאותם של הפוליטיקאים, ובקיאותה שלה, בכל מה שקשור בחוכמת הארגון ובחוכמת הניהול מייצרים לנו בארץ מציאות בלתי אפשרית, ששום דבר טוב לא יכול לצמוח ממנה. "מהרסיך ומחריביך ממך יצאו..." (ישעיה מט יז). ציפי ליבני! השליחים המייצגים אותך במפלגה רק פוגעים בך ובמפלגה, וזאת יגיד לך כל מי שחונך וגדל על ברכי הדיספלינה הניהולית על כל רבדיה וממדיה. הגיע העת שתקדישי יותר תשומת לב לנושא זה ותעניקי לו את החשיבות הראויה לו. הסד"כ שלך הולך ומצטמצם. המפלגה איננה שרך עודף שאת בעל כורחך נאלצת להתעסק עימה. היא הבסיס והיסוד של חיינו הדמקורטיים בארץ הזו ומקור הלגיטימיות שלך כמנהיגה לאומית. אי אפשר להבין נכון מנהיגות לאומית מהי ולקיימה כאשר מתכחשים למערכת הפוליטית ולחשיבותה בחיינו ואף פועלים נגדה.

ולסיום, בשקט בשקט ששש.... אספר לכם כאן, כי פניתי לשניים ממארגני כנס הצעירים והצעתי שאבוא לקיים עימם שיח קצת יותר פתוח, נרחב ומושכל על קדימה ועל המערכת הפוליטית בישראל. כמובן שבקשתי לא נעתרה. חשבתי שמן הראוי להעניק לכנס כזה של צעירים איזו סוג של התרוממות רוח: לגעת ברוח; לעסוק ברעיונות; להתמודד עם חשיבה מקצועית יותר; להראות שאפשר גם אחרת; ולתת ביטוי לתעוזת הרוח ולחשיבה האינטלקטואלית. אני את שלי אמשיך ואעשה, ולא אחשה. מחויבותי היא לעם ישראל ולמדינת ישראל. קדימה איננה שבט ומחויבותנו לה איננה מחויבות שיבטית אלא עניינית. קדימה חייבת להתעשת, לצאת מן הביצה אליה נכנסה ולהתרומם אל עבר שליחותה ההיסטורית, אחרת היא תעלם ותימוג על מול האופק.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב