דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרולוגיה - שפת מודעות או הבל הבלים 

מאת    [ 18/09/2006 ]

מילים במאמר: 770   [ נצפה 3729 פעמים ]

אסטרולוגיה - שפת מודעות או הבל הבלים

כעוסק בתחומי הרוח, הן בהדרכה והן בהכוונה אישית, אני מודע היטב לקונוטציה השלילית הקיימת בתפיסה של בני האדם לתחום זה. האמת היא שאין בכך כל פלא! השימוש הנעשה באסטרולוגיה הינו זול וחוטא לאמת.
אסטרולוגיה - מילה יוונית שפירושה "הלוגיקה של האסטרונומיה" - הינה שפה ככל שפה אחרת. השימוש בשפות אינו חדש בקרב האנושות והוא קיים לא רק כאמצעי דיבור ותקשורת. בתחום המחשבים קיימים שפות שונות לתיכנות, בתחומי המדע השונים והרפואה קיימים שפות מקצועיות וכן הלאה. בדומה לכך מהווה האסטרולוגיה שפה שתכליתה להעביר מסר והבנה הקשורה לאותם אלמנטים אסטרונומיים הסובבים אותנו ואשר יש להם אינטרקציה כזו או אחרת איתנו.
כל משתמש מחשב יודע שמאחורי התוכנות והאפליקציות בהם הוא משתמש קיים תיכנות בשפה מסויימת. אותו תיכנות מאפשר את השימוש באותה תוכנה/אפליקציה, בודדים האנשים הבודקים באיזה שפה נכתבה אותה תוכנה/אפליקציה שהם משתמשים בה, הם בודקים את היעילות, את האמינות ואת ההתאמה שלה לצרכיהם.
ההסתייגות, הספקנות והביטול שבני אדם מייחסים לאסטרולוגיה נובע בדיוק מאותם שאלות, יעילות המידע, אמינותו וההתאמה לצרכיהם. כאשר האסטרולוגיה מופיעה בחיינו בצורה חובבנית, שטחית וחסרת אמינות, בסגנון של הורסקופים ותחזיות, אין פלא שאנו מסתייגים ומפקפקים ביעילותה ובאמינותה.
האמת היא שאין תפקיד האסטרולוגיה ליצור תחזיות, למרות שהיכולת (בערבון מוגבל) קיימת. אין תפקיד האסטרולוגיה לתת מענה על עתיד כזה או אחר, שכן הבחירה היא בידי האדם והאחריות לגבי עתידו מתחילה בהווה.
תפקידה של האסטרולוגיה נעוץ בהיותה שפה המתרגמת את האינטראקציה הקיימת בין האדם כאינדיבידואל ובין הסובב אותו במרחב הבריאתי - מערכת השמש.
בדומה לתוכנות מחשב שיכולתם מתורגמת ליצירת נזקים ופגיעה במקום ליצירת תועלת, גם שפת
האסטרולוגיה יכולה לשמש הן באופן מושכל ויעיל והן באופן אווילי שתכליתו הבל הבלים.
היכולת האמיתית של האסטרולוגיה באה לידי ביטוי ביכולת לתרגם תמונה אסטרונומית נקודתית לכדי מפה המבהירה את כל מכלול חיי האדם. מפה, ככל מפה יש ביכולה ליצור את ההבנה ואת הראיה לגבי מציאות שאינה מוכרת ואינה ברורה.
בדומה לנסיון להתמצאות גיאוגרפית באזור לא מוכר, מפה של האזור תיצור את ההבנה ואת ההתמצאות באותו אזור על אף שאינו מוכר, כך גם מפת לידה! יש בה את האפשרות להבהיר וליצור את ההתמצאות בנבכי ודרכי החיים של כל אדם ואדם.
המציאות הקיימת וההתייחסות המזלזלת בנושא זה נובעת, כאמור, מהשימוש הקלוקל והנלוז שנעשה לאורך התקופות. שימוש הנובע מהצורך הבלתי נלאה שלנו כבני אדם לדעת את צפונות המחר.
הרצון לדעת את צפונות המחר כחלק מחיינו ברור ונובע מהרצון ליצור קלות וזרימה בחיים, אך דווקא רצון זה והנסיון למלא אותו, הביא אותנו לכדי התנהלות חסרת אחריות וחסרת הבנה. כל בוגר יודע שלשנן את התשובות למבחן אינו מייצר הבנה, שינון כזה - במקרה הטוב - מייצר הצלחה במבחן על בסיס שינון נקודתי. על כן יקל להבין כי כל נסיון להבין את שיהיה מחר על בסיס הרצון להצליח לעבור את מחר מייצר לכל היותר הצלחה נקודתית ותו לא.
ראוי להבין כי למרות הזילות והשטחיות הקיימת בתחזיות והורסקופים, יש להם תפקיד! לא כל בני האדם רוצים ומוכנים לשמוע, לראות ולהבין את האמת ולהיות מודעים לחייהם ולאחריותם על חייהם. על כן הצורך והרצון בתחזיות כחלק משיטה של "בת יענה" נענה ומתקיים כי הבריאה מתקיימת על בסיס חופש הבחירה. אם בחירתו של אדם להתנהל על בסיס של חיפוש תשובות שטחיות ומענה כוללני לצפונות המחר, הרי שזו בחירתו והיא נענית.
אלה המעוניינים לקבל את ההבנה ואת המודעות לחייהם והרוצים ליצור את הבהירות בכל הנוגע לקיים ולמשמעותו, מוזמנים לראות ולקבל את האסטרולוגיה כשפה ששימוש נבון ומושכל בה מביא הן את היעילות, הן את האמינות והן את התועלת.
גם לאלה וגם לאלה, ראוי להבהיר שוב כי העיקרון החשוב ביותר בחיינו, כאן על פני האדמה, הוא עיקרון חופש הבחירה והאחריות הנובעת מכך. על כן הבוחר לשאול "מה יהיה מחר" ייקח על עצמו את האחריות המשתמעת מהתייחסות לתשובה לשאלה אווילית. ואילו הבוחר לפתוח ולפתח את מודעותו ואת הבנתו בנוגע למכלול השלם של חייו, בוחר לקחת את האחריות המלאה למתקיים בהם.
מודעות, אינה רק מילה, מודעות הינה דרך חיים ועל כן היא מעשית ולא תיאורטית. להיות מודע משמעו לא רק לדעת, להיות מודע משמעו להבין ולהיות אחראי.
קיים נשל מפורסם בנושא זה:-
מעשה בגנב שביקש ממורה רוחני לעזור לו לשנות את דרכו, אמר לו המורה כי כל שעליו לעשות הוא להיות מודע למעשיו. "זהו? שאל הגנב", "כן זהו, אמר המורה". כעבור מספר שבועות חזר הגנב למורה ואמר "אתה חייב להפסיק את זה, אינני מסוגל לגנוב יותר והרי זו פרנסתי". "אינני יכול להפסיק דבר שלא עשיתי", השיב המורה. "אתה לא מבין", אמר הגנב, "בכל פעם שאני מנסה לגנוב ואני מביא זאת למודעותי אינני מסוגל לקחת כלום", "כאשר אתה מודע לכך שאתה גונב את מצוי בנקודה שבה אתה יכול לבחור האם להמשיך או להפסיק" השיב המורה.
זאת מודעות! להיות בכל רגע ובכל מצב בנקודת בחירה! להיות מסוגל לבחור, קרי להבין את משמעות חופש הבחירה ולממש אותה - זו אחריות!

קחו את האחריות לבחירות שלכם, תבחרו אתם האם אסטרולוגיה הינה שפת מודעות או הבל הבלים.

באהבה רבה

רובי
רובי גוטליב, יעוץ,ההדרכה וטיפול אנרגטי
robi@astrologya-cosmit.com
http://www.astrologya-cosmit.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב