דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון בתנאי משבר כלכלי 

מאת    [ 27/09/2009 ]

מילים במאמר: 569   [ נצפה 2466 פעמים ]

בעת כתיבת מאמר זה, אנחנו עדיין יושבים עמוק בתוך המשבר. אמנם יש כבר סימנים להתאוששות, אבל השיפור הממשי בשטח עדיין רחוק מלהגיע, ותוצאות המשבר עד כה עדיין איתנו – תקציבים מקוצצים, רמת אבטלה גבוהה, חברות ומפעלים שנסגרו ואחרים שהצטמצמו מאוד. איך כל זה משפיע על שוק האימון?


 


חלק מההשפעות ברורות לגמרי. תקציבים קוצצו, ולכן יש פחות כסף זמין לאימון. וגם כאשר הכסף זמין, הרבה פחות ממהרים להוציא אותו. אנשים שפועלים בארגונים מפגינים יותר חשש לקבל החלטות ולהוציא כסף. היום תגלו שהחלטה על שכירת מאמן, משהו שבעבר היה ניתן לאישור מהיר ברמת מנהל משא"ן או פחות מכך, מחייבת לעתים קרובות התייעצות ואישורים מצד כמה וכמה אנשים בארגון. התוצאה היא האטה מורגשת בקצב קבלת ההחלטות


 


גם במסגרת האישית, לחלק מהאנשים יש פחות כסף, וגם אלו שיש להם חוששים להוציא אותו – שהרי זו מהותו של מיתון. הכסף לא נעלם, אלא שזרימתו נעצרת. גם באימון אישי אנשים מתייעצים היום הרבה יותר עם חברים ובני משפחה לפני קבלת ההחלטה להוציא כסף על אימון. תהליך השיווק של מאמנים מכל הסוגים צריך להביא היום בחשבון את הגדלת מעגל מקבלי ההחלטה, ולתכנן כיצד צריך המסר להיות משווק גם לשותפים החדשים להחלטה.


 


השפעה אחרת שאינה כה ברורה היא על רמת התחרות בשוק האימון הניהולי. במהלך הקיצוצים נפלטו הרבה אנשי משא"ן והדרכה מארגונים שונים. חלק מאנשים אלו מנסים היום להפוך את עיסוקם הקודם לעיסוק עצמאי באימון. הקשרים שלהם בתוך הארגונים הקודמים שלהם טובים, הם מעודכנים יותר בשפה ובמושגים הנהוגים היום, והחברים והעמיתים שלהם שנשארו בארגון ישמחו לעזור להם, אם יוכלו. פירוש הדבר שהיום יש תחרות נוספת בתחום האימון הניהולי.


 


וגם בתחום האימון האישי נוספו היום מאמנים שונים, בין אם אלו אנשים ששקלו לעסוק באימון בעבר ולמדו זאת ובין אם אלו אנשים בעלי מומחיות ייעוץ זו או אחרת שבוחרים לכנות את עצמם מאמנים מטעמים שיווקיים. אלו מביניהם שפועלים בתחום האימון מגדילים את רמת התחרות.


 


מצד שני, כמו בכל מצב משבר, נוספו גם הזדמנויות. אימון הוא כי נפלא לשיפור ביצועים, והוא לעתים קרובות חלופה מהירה וזולה לכלים אחרים לשינוי. ייתכן שההכרה בכך היא שעומדת ביסוד מחקר שפורסם לארונה בחו"ל ומראה שלא הייתה ירידה ברמת התעסוקה למאמנים ניהוליים גם מאז תחילת המשבר הנוכחי ב-2008. בהקשר זה מומלץ למאמנים להצטייד בדוגמאות ומספרים היכולים להמחיש ללקוח הפוטנציאלי את ערכם ואת מהירות החזר ההשקעה על אימון.


 


הזדמנות נוספת היא כל אותם אנשים שנאלצו להיפרד ממשרות, או שתנאיהם הורעו, והם שוקלים היום ברצינות את צעדיהם. יש כר נרחב למאמנים לסייע לאנשים להתמודד עם שאלות לגבי העתיד האישי ועתיד הקריירה שלהם. כל שינוי עשוי להיות בסיס לאימון, ומאחר ואימון אינו תהליך יקר במיוחד, רוב מובטלי ההי-טק מסוגלים להרשות לעצמם את ההוצאה.


 


נקודה חשוב נוספת היא בכך שהמשבר הכלכלי יסייע בניפוי השוליים היותר שרלטניים או הזויים של שוק האימון. מי שישרוד הם הטובים, אלו שמציעים ערך אמיתי ללקוח. האחרים יעזבו, והתחרות תפחת.


 


כרגיל, הסיכון וההזדמנות כרוכים זה בזה, וזה התפקיד שלנו לתכנון ולנקוט בפעולה מושכלת כדי להפוך את הראשון לשניה.

רוצה לדעת עוד על אימון אישי ואימון ניהולי? הירשם לתפוצת הניוזלטר שלי ותקבל מייד וללא תשלום מידע עדכני ומעניין בנושאי אימון, ניהול ומה שביניהם.
הירשם כעת וקבל גם את "אימון ברבע שעה" ואת "איך לבחור את המאמן שלך" - שני פרסומים מועילים שלא תמצא בשום מקום אחר

שמעיה דוד הוא מאמן אישי וניהולי מוסמך (MCI/EMCI), מלמד ומדריך מאמנים בקורסי אימון, מפתח כלי אימון והכשרה למאמנים ולמנהלים בתחומים מקצועיים ועסקיים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב