דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכות ספא 

מאת    [ 26/09/2009 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 2398 פעמים ]

מקור המילה ג'קוזי ומערכת ספא

הציבור הרחב משתמש במונח ג'קוזי כשם כולל למערכות ספא ובריכות זרמים. אולם, ג'קוזי הוא שם של מותג קיים המיוצר על ידי חברה אמריקאית בשם ג'קוזי. חברת ג'קוזי נקראת על שם ממציא פטנט שילוב זרמי מים בבריכות ומערכות ספא, רוי ג'קוזי, שהוציא את הפטנט לשוק בשנת 1968. מאז ועד היום הפך המושג ג'קוזי לשם גנרי למערכות ספא ובריכות זרמים.

האם שאלתם את עצמכם פעם מה מקור המילה ספא במונח מערכות ספא? ובכן, המונח ספא שהוצמד לבריכות הזרמים (מערכות ספא, ג'קוזי וכו...) ולאתרי הנופש והבריאות מגיע משמם של מעיינות מינרליים המצויים בספא שבבולגריה.

עיסוי בג'קוזי / במערכת ספא

ג'קוזי ומערכות ספא מעניקות לרוחצים בהן עיסוי גוף. אפקט העיסוי במערכות ספא ובג'קוזי נוצר באמצעות מים היוצאים בלחץ גבוה לתוך מערכת הספא דרך פתחים שונים הנקראים ג'טים. הג'טים ממוקמים בנקודות שונות במערכת הספא ובג'קוזי. לכל מערכת ספא ייחודיות משלה המתבטאת, בין היתר, במיקום הג'טים, סוגם, מספרם ודרך פעולתם. בנוסף, קיימות מערכות ספא המצוידות גם במפוח אוויר המוציא בועות אוויר למערכת הספא ומוסיף לאפקט העיסוי. מערכות ספא מתקדמות מצוידות במגוון רב של ג'טים ולמעשה כל מושב במערכת הספא מספק תחושת עיסוי שונה. קיים מיתוס בעולם מערכות הספא לפיו ככל שהמנועים במערכת הספא חזקים יותר כך מערכת הספא טובה יותר או שהעיסוי באותה מערכת ספא הוא טוב יותר. ובכן הגיע הזמן לנפץ את מיתוס זה - עוצמת המנועים המותקנים במערכת ספא צריכים להיות מותאמים לגופינו, ז"א, מערכות ספא שעוצמת המנועים שלהם גבוהה מדי מספקים עוצמות עיסוי שאינן נעימות לגוף ואף עשויות לכאוב. מערכות ספא המצוידות במנועים בעלי הספק של 3-4 כ"ס כ"א הן מערכות הספא המומלצות ביותר. כמו כן, במערכות ספא ישנן וסתי עוצמה שבאמצעותם ניתן לשלוט על חוזק זרמי המים. במערכות ספא מתקדמות ניתן לשלוט אפילו בעוצמת המים היוצאת מכל ג'ט בנפרד.

התקנה ושימוש במערכות ספא

מערכות ספא מיועדות להתקנה בחצר, בגג, במרפסת או בכל מקום אחר המתאים בשטחו להתקנת מערכת ספא. יש לוודא, כי המשטח מסוגל לשאת משקל של מערכת ספא. בד"כ ניתן להציב מערכות ספא גם בדירות הממוקמות בקומות גבוהות מאוד וזאת באמצעות שימוש במנופים מיוחדים להנפת מערכת הספא. ניתן לשתול מערכות ספא בתוך האדמה אולם יש להקפיד להשאיר פתחי שירות לתחזוקת מערכת הספא.
התקנת מערכת ספא בבית אינה דורשת קבלת היתר בנייה וזאת גם אם החלטתם להציב מערכת ספא בחצר. מערכות ספא ניתנות להעברה ממקום למקום וכאשר אנו מעתיקים את מקום מגורינו אנו יכולים לקחת את מערכת הספא איתנו. ניתן למצוא מערכות ספא במגוון גדלים וצורות כאשר הצורות המקובלות ביותר הינן מערכות ספא מרובעות או מלבניות. גודלן של מערכות הספא נע בין 4 מ"ר ל- 6 מ"ר. מערכות ספא מכילות בין מאות בודדות של ליטרים מים לאלפי ליטרים מים.

עלויות מערכות הספא

ניתן למצוא מערכות ספא בקשת מחירים רחבה החל מ 20,000 ש"ח למערכות ספא תוצרת סין ועד ל 60,000 ש"ח למערכות ספא אמריקאיות מתקדמות ומשופרות במיוחד. המחירים כוללים מע"מ והתקנה אך בד"כ אינם כוללים הובלה של מערכת הספא וזאת מתוך הצורך להתאים לכל רוכש מנוף המסוגל להנחית אצלו את מערכת הספא. עלויות אחזקה חודשית של מערכת ספא נאמדות ב-100 עד 150 ש"ח בממוצע לחודש, בהתאם לגודל מערכת הספא ולמידת השימוש בה.




ספיר בריכות שחייה ומערכות ספא נחשבת לאחת משלושת החברות הגדולות בישראל וכמרכז מידע בתחום בריכות השחייה, מערכות ספא, סאונות ואביזרים משלימים.
http://www.sapirpools.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב