דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל אחד והמפלגת קדימה שלו 

מאת    [ 24/09/2009 ]

מילים במאמר: 680   [ נצפה 1942 פעמים ]

 

כל אחד והמפלגת קדימה שלו  /  נמרוד נוי

24/9/2009

לכל אחד מאיתנו ישנה הקדימה הפרטית שלו, אותה הוא רואה בעיני רוחו:  קדימה שהוא מייחל לה, קדימה שנדמה לו שכך היא, קדימה אמיתית וקדימה שהיא לא. באופן כללי אני מבחין בקרב חברי קדימה ובקרב הציבור הרחב במדינה בשלוש מפלגות קדימה השונות זו מזו באופן מהותי ויסודי.

מפלגת קדימה א' היא מפלגת הפוליטיקאים הנבחרים והעומדת בראשם ח"כ ציפי ליבני. נספחים לקבוצה קטנה ומצומצמת זו הם אנשי מטה המפלגה הממומנים ומעוסקים על ידה וכנ"ל מספר מצומצם של פעילי שטח. מפלגת קדימה ב' כוללת בתוכה את מרבית שלד הפעילים של המפלגה בשטח, את הפעילים הרשמיים שחלקם אף מקבל שכר כלשהו מן המפלגה, ואת מרחב המימד הלא פורמלי שלה. מפלגת קדימה ג' זו המפלגה של הציבור הרחב במדינה ובעניין זה אינני מבחין בין הציבורים השונים למיניהם ובפרט לא בין 'פשוטי העם' לאליטות השונות שלו. כולם באותו הסל.

קדימה א' זה כל מה שאנו רואים, שומעים, קוראים ומכירים יום יום. באופן הרשמי של הדברים זו המפלגה האמיתית בשטח. פניה של מפלגה זו, באופן רשמי כמובן, הם פני האתמול והיא המייצגת המובהקת של 'מה שהיה הוא שיהיה' ושל 'עשיית אותו עוד מאותו הדבר'. היא מגלמת בתוכה שאיפה ניצחית לשמור על היש הקיים תוך התנגדות איתנה מול כוח הסינכרון הטבעי השואף לשינויים ולהתאמות עם המציאות. הפילוסופיה הארגונית הרשמית שלה מאופיינת בהפרדה בין עליונים לתחתונים, בין 'חכמים' ל'טיפשים' ובין נבחרים ל'חמורים כפופי גבות', ודרכי התנהלותה נגזרים מהבחנות אלו. תאמינו לי, וזה רשמי כמובן, התנהלות זו אינה עונה על שום תבחין מנימלי של עמידה בדרישות מקצועיות נורמטיביות בעולמנו הריאלי, ושום דבר טוב לא יכול לצמוח מכך. זה רשמי. זה בדוק. זה על פי הנוהלים והתקנונים. הכל חוקי. הסירו דאגה מלבכם. המסר הוא הרשמי והתקנוני ולא איכות המעשה והתוצאה.

באופן הכי רשמי אספר לכם כאן כי במפלגה הזו אין חיים פוליטיים אמיתיים וכל כולה מתמציית בהצהרות מדיניות של העומדת בראשה ודיבורי סרק על כאילו אידאולוגיה וכאילו ערכים. זירת ההתרחשויות העיקרית שלה מצויה אי שם קרוב וצמוד לחזה של יושבת הראש השלה ודבר לא מעבר לכך. כמו כן חשוב להדגיש, וגם זאת באופן הכי רשמי, כי מפלגה קדימה א' שותפה נאמנה לשאר המפלגות במדינה, לכך ש'הגיון המדינה' בלע אל תוככי רחמו החם את 'הגיון הפוליטיקה' ואין יותר פוליטיקה בישראל. הפוליטיקאים הלאימו  אותה והמדינה אכלה אותה לארוחת הבוקר. רוצים לקבל תמונת ייצוגית הולמת למציאות זו לכו אל אתר האינטרנט הרשמי של המפלגה ותיתוודעו אליה. הוא בן דמותו של עיתון איזבסטיה הסובייטי שלפני 20 שנה.

קדימה ב' היא מפלגת האי-נחת מן הדברים, הזורמת ומתפשטת בקרב אנשי השטח השונים. אם ננטרל את התיסכולים האישיים השונים, ניתן להבחין כאן בקוו יסודי אחד המעוגן במציאות ממשית: חוסר הבהירות הבולטת באשר לזהותה של המפלגה והאכזבה הגדולה מדרכי התנהלותה והתנהלות העומדת בראשה. האנשים בקבוצה זו מרגישים שלא סופרים אותם והם משולים לחמורים שהפוליטקאים רוכבים עליהם בדרכם לכנסת ותו לא. מהכרותי את הדברים בשטח אני יכול להעיד כאן שהדברים הנשמעים הם כנים ויש מאחוריהם אמת גדולה. המאפיין את המפלגה הזו הוא החוסר בתשתית מקצועית שתעשה סדר בדברים ותדע לתרגמם לכלל תשובה מושכלת המציגה תמונת עולם אלטרנטיבית באשר לחיינו הפוליטיים בארץ הזו ובאשר לשליחותה ולדרכה של קדימה. בגילוי נאות אומר כאן שאני שייך למפלגת קדימה ב' וכל מאמצי מוקדשים לבנייתה ומיצובה על עוגנים ממשיים.

קדימה ג' היא קדימה השייכת לציבור הרחב. זו קדימה של ניילון ואויר המשווקת כמצעים למיטה על ידי הוד מעלתם הוגי הדעות הגדולים הפרסומאים אדלר & ארד. מלבד פיטפוט תפל על מפלגת מרכז עיקר המאמץ מוקדש על ידם לשיווקה של ציפי ליבני כ'תקוה לבנה' וכאשליה מתוקה. כל הגדולה הזאת נשענת על ניצול ציני של חולשת המערכת הפוליטית בישראל והיותה על הפנים ושאין משהו אחר טוב יותר, ועל מצבו הבסיסי של האדם בעולם כמחפש משמעות וגאולה ניצחי ונואש, המוכן להאחז גם באשליות שווא אם אין משהו אחר להאחז בו.

זהו רבותי, זהו. שלוש קדימות לנו. ככל שירבו הקדימות בינינו כך תלך קדימה ותימוג אל מול האופק. אם חפצי חיים אנו מוטלת עלינו המשימה לסגור רווחים ולהציג קדימה אחת הצועדת קדימה. האחריות מוטלת על כולנו חברי המפלגה אך יותר מכל על נבחריה והעומדת בראשה. וביושבנו בסוכותינו הנבדלות בחג הסוכות השנה נשאף כולנו שבסוכות הבאות נשב יחד תחת חופתה של סוכה אחת, סוכת קדימה. חג סוכות שמח לכולם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב