פגישת מכירה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פגישת מכירה 

מאת    [ 17/09/2006 ]
מילים במאמר: 470   [ נצפה 4691 פעמים ]

 
 

פגישת מכירה כמו לראיון עבודה

בין אם אתה איש מכירות כבר 30 שנה, או רק שלושים יום, התיחס לכל פגישת מכירה כמו אל ראיון עבודה, כי היא כזו. הם יכולים לשכור את שירותיך, או לפטר אותך. הם מחפשים סיבות לעשות אחד משניהם. תן להם את הסיבות הנכונות.


כשהבנת זאת, אתה יודע שזה לא המוצר או השרות שלך, או המחיר שקובע אם אתה מקבל את העבודה. הקונה מחפש את הרמזים למה לשכור אותך, את שרותיך.


מה אתה יכול לעשות כדי להתכונן לראיון החשוב הזה? הכן את שעורי הבית, להלן שבעת הדברים שאתה צריך לעשות:


1. גגל(חפש בגוגל) את שם החברה ומצא את האתר, הבלוג שלה וכל מידע אודותיהם ואודות מתחרותיהם. כשאתה יודע את המשימות והאסטרטגיות של המתחרים שלהם(הלקוח שלך וודאי יודע אותם), אתה יכול להשתמש במידע זה במצגת שלך, להראות להם איך תעזור להם להיות שונים מהעדר.
2. חקור את האתר שלהם בגוגל. מצא את השמות הנזכרים בו, ואת המשרות שהם נושאים. ראה אם יש תמונותיהם שתזהה אותם במפגש. בהרבה אתרים יש את הביוגרפיה של מקבלי ההחלטות - למד אותם. אולי הפגישה לא אתם, אך לעתים הם נכנסים במהלך הפגישה. דמיין כמה מרוצים הם יהיו שאתה יודע מי הם ומשהו אודותם. אולי שמם יעלה בפגישה ולא יהיה זר לך. תדע אם הם מדברים על הנשיא, סגנו או מנהל משאבי אנוש, והיכן הם משתלבים בקבלת ההחלטה. ייתכן והם מקבלי ההחלטה האמיתיים ולא האיש שאתה נפגש אתו.

3. רשום את היעדים שלך במפגש הזה. האם זה להשיג פגישה נוספת, לקבל עוד מידע, או לסגור עסקה.

4. מה היעדים שלהם? המפגש אתם הוא לא להרוג זמן. משהו עלה. משהו לא בסדר וצריך תיקון. אם אינך יודע מה, נחש ניחוש מחושב, שאל, גלה. ביידעך את הלא ידוע, תדע מה אתה מחפש.

5. מה ידוע ומה לא ידוע על האנשים שאתה נפגש אתם? האם הם מקבלי החלטה? משפיעים? אוספי מידע. אם אתה לא יודע, גגל את שמותיהם וראה למה אתה יכול להגיע, ייתכן שיש להם אתר, בלוג שגוגל ימצא לך.

6. מה הן השאלות שאתה רוצה לשאול אותם? איזה שאלות צפוי שהם ישאלו אותך? ביידעך זאת, תוכל להתייצב מוכן להצלחה.

7. למה אתה הולך להקשיב? שמות, תאריכים, מתחרים? מה הם אומרים בין השורות? מה הם לא אומרים? מה שפת הדיבור שלהם אומרת?


אמור לי שהם לא יתרשמו מאיש שבא למכור להם עם מידע כזה. אמור לי שאתה לא היית חושב פעמיים לשכור שרותיו של אדם שבא מוכן ועשה מאמץ כזה.

הטריק להתכונן למפגש/ראיון הוא שהכל צריך להיות מוכן וכתוב מראש. אל תחשוב שרק תקרא את המידע ותהיה מוכן. אתה תשכח את הניואנסים שיכולים לסגור את העסקה. כשאתה מעלה זאת על הניר, אתה מאלץ את עצמך להתמקד בפרטים, או ברעיון חדש שיעלה בראשך ויוביל לכיוון אחר. התמונה הסופית שלך תהיה כמו יצירת אמן, לעומת ציור של ילד. פסיכולוגים מצאו שהמוח צריך פיזית לראות את המידע חוזר אליו כדי שיידבק.

אם תתכונן כך, תצמצם בתשעים וחמישה אחוזים את המתחרים שלך שבאים למפגש עם הצגות רוח וצלצולים.
בני ישראלי, M.B.A, מנהל שיווק, הרצאות, סדנאות, אימון אנשי מכירות, ספרי: "איך להצליח בחיים", ומנהל אתר האינטרנט:
http://www.loveyoursuccess.net
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב