דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית אתרים על פלטפורמות 

מאת    [ 23/09/2009 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2616 פעמים ]

מנחם יעקובוביץ,
מנכ"ל Netprotek

תחום בניית אתרים ותחום האינטרנט עשו דרך ארוכה בשנים האחרונות והפכו מאוסף של דפים נפרדים למערכת חברתית מקיפת עולם. ולמרות זאת, רוב אתרי החברות והארגונים נצמדים לתבנית קלאסית שכמעט ולא השתנתה בשנים האחרונות. הסיבה העיקרית לכך היא שהגולשים התרגלו לסדר מסוים שחריגה ממנו יכולה רק להרתיע אותם. כתוצאה ובמקביל לכך התפתחו מערכות מוכנות (פלטפורמות) לבניית אתרים שהפכו בניית האתר האתר לעניין של שעות מועטות, מה שמאפשר עלויות נמוכות. כאשר המהירות והחסכון של מערכות אלה באים על חשבון הגמישות והיכולת "להמציא את הגלגל".
לרוב, הפלטפורמות מאפשרות שילוב של טקסט, תמונות וידאו וקבצים, בצורה פשוטה על פי מספר תבניות. כך שכל אדם שעובר הדרכה קצרה על המערכת יכול לבנות את האתר באותה קלות בה הוא כותב מסמך בוורד או בונה מצגת בפאוור פוינט. אך בעוד שעל גבי המסך התוצר הסופי נראה טוב - "הדברים החשובים סמויים מן העין", כפי שאמר הנסיך הקטן, ישנם מספר בורות שכדאי להכיר לפני שבוחרים את מערכת להקמת אתר.

הפעלת רכיבים חיצוניים:
כאשר מסכמים את מפרט האתר חשוב לבדוק את האפשרות לשלב רכיבים חיצוניים בקוד האתר. לדוגמא, גוגל אנאליטיקס היא תוכנה חינמית המספקת רמה גבוהה מאוד של נתונים סטטיסטיים המספיקים לצרכי רוב האתרים ברשת. השימוש בגוגל אנאליטיקס דורש שילוב קוד מתאים במערכת האתר, יש לוודא האם שילוב קוד שכזה ידרוש עלויות נוספות.

שדרוגים:
בסביבה המשתנה במהירות מסחררת, יש צורך בשדרוגים ובהתאמות אחת לתקופה, כאשר אפשרויות חדשות צצות. לדוגמא, בתקופה האחרונה נהיה פופולארי לשלב שירות RSS באתרים, כך שלקוחות יוכלו להתעדכן אודות חדשות ומבצעים. חשוב לקבל הערכה מראש על עלויות של תוספות. באם יודעים כי בהמשך יהיה צורך באלמנטים נוספים כגון: דיוור אלקטרוני, מערכת סקרים משודרגת, שילוב עדכון אוטומטי ועוד, כדאי לברר לגבי האופציות האלה עוד בשלב הראשוני.

רמת שירות:
בעולם הקמת האתרים ניתן לחלק את השירות לשניים: טכנולוגיה ותמיכה.
כמו כל מוצר טכנולוגי אחר, גם אתרים זקוקים לתחזוקה שוטפת. חשוב לוודא מה ההגנה שניתנת לאתר מפני פריצות ומה ההתחייבות לפעילות סדירה. האם יש סעיף שמסדיר פיצוי במקרה והאתר נפל - האם יש סעיף המגדיר את זמן הטיפול בתקלה - הפן השני בשירות מדבר על מוקד התמיכה האנושי . כמו אצל כל ספק שירות מקצועי ומהיר יכול לחסוך בסופו של דבר שעות רבות של תסכול, וכמובן למזער נזקים הנגרמים מחוסר פעילות של האתר.

עיצוב:
חברות בניית אתרים רבים מציעים שירותי עיצוב כחלק מהשירות. מחירי עיצוב יכולים לנוע בטווחים גדולים. עדיף בשלב הראשון להתחיל בעיצוב מעט יותר פשוט וזול ואם יש צורך תמיד ניתן לשנות. צריך לזכור כי לא תמיד עיצוב מתוחכם הוא זה שיקנה את הגולשים, וכי לרוב מה שיעשה את ההבדל הם הידידותיות לגולש, ממשק משתמש חכם וידידותיות למנועי החיפוש.
Media4U | בניית אתרים | בניית אתרי אינטרנט | בניית אתר
בניית אתרים
| בניית אתר אינטרנט
| בניית אתר



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב