דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מילון מושגים בתחום האינטרנט והאתרים 

מאת    [ 23/09/2009 ]

מילים במאמר: 1439   [ נצפה 2942 פעמים ]

מילון מושגים בתחום האינטרנט והאתרים

בניית אתרים: ASP
ראשי תיבות Active Server Pages טכנולוגיה זו נועדה ליצירת תוכן דינמי בדפי האתר. טכנית, שפה זו היא שפת צד שרת (בדומה לשפת PHP) אשר עיבוד המידע אותו מבקש הגולש בעזרת הדפדפן נעשה בצד השרת בלבד; להבדיל משפת התכנות Javascript אשר נחשבת שפת צד לקוח בה עיבוד המידע נעשה ברמת הדפדפן. טכנולוגיית ASP רצה בעיקר על סביבת Windows.

בניית אתרים: רוחב-פס (Bandwidth)
המושג רוחב-פס משמעו מקסימום המידע שיכול לעבור בתקשורת נתונים בזמן נתון אשר נמדד בדרך כלל בסיביות לשנייה ובכפולות המקובלות קילובייטים ומגהבייטים. זאת אומרת, כמות הקילובייטים ואו מגבהבייטים היכולים לעבור בגודל רוחב-פס מסויים בתוך זמן נתון.

בניית אתרים: מודעת באנר (Banner ads)
מודעות באנר היא מודעת פרסום מלבנית טיפוסית אשר ממוקמת בדף אתר מסויים בחלקו העליון, התחתון או הצדדי. תוכן המודעה בדרך תואם את קונספט ונושא האתר על תכניו. לחיצה על מודעה מסוג זה מובילה לאתר הפרטי של מפרסם מודעה זו ואו לצד שלישי.

בניית אתרים: דפדפן (Browesr)
דפדפן היא תוכנה אשר משמשת לאיתור והצגת דפי אינטרנט ברשת כמו כן תיקשור וקריאת דפים אלו. רוב הדפדפנים תומכים בפרוטוקולי תקשורת HTTP, HTTPS, FTP ובקבצים שונים כגון קבצי תמונות (gif, jpg, jpeg, png), קבצי תוכן (html, css, js, swf). הדפדפנים המובילים כיום הינם אינטרנט אקספלורר, MSN ופייר פוקס. מעבר למצויין, ישנם דפדפנים רבים וטובים אחרים כגון, AOL, OPERA, ועוד.

בניית אתרים: מאגר מידע (DataBase)
שיטה ייחודית לארגון מידע ממוחשב. מאגר מידע זה דומה בצורתו לטבלה בעלת עמודות ושורות כדי לאפשר גישה נוחה למידע הטמון בה. ישנם המון סוגים שונים של טבלאות הכתובות בטכנולוגיות שונות, אבל בשורה תחתונה, כולן מבוססות על אותם עקרונות. השימוש בטבלאות יעיל מאד לאחסון וארגון מידע לשימוש עתידי. לדוגמה, ארגון חשבונות שונים, ארגון ותפעול מידע משתמשים (שמות משתמשים ןסיסמאות), יצירת יומני אורחים, אחסון ניזלטרים לשליחה עתידית לגולשים ועוד.

בניית אתרים: קבוצת דיון (Discussion Group)
דף אינטרנט באתר מסויים אשר תומך בשיחות דינמיות בין המשתמשים. משתמשים מגישים תוכן טקסטואלי מסויים בעזרת תג ה-FORM בקוד ה-HTML (קוד זה אינו חשוף לגולשים אלא מופיע באתר כאזור לכתיבת טקסט ושליחתו), ערך טקסטואלי זה הנמצא בשדה ה-FORM נשמר ועובר לשרת, השרת מאפשר לתוכן זה להיות ויזואלי לשאר המשתתפים בקבוצת הדיון וכן הלאה, כל משתתף מציג את תכניו הטקסטואליים עד לכדי שיחה בין המשתתפים.

בניית אתרים: די.אן.אס (DNS)
מערכת ה-Domain Name System היא פרוטוקול תקשורת המקשרת בין מחשבים אשר משתמשים בשירותי האינטרנט והמעוניינים בקשר ביניהם. פרוטוקול זה הומצא על מנת להקל את השימוש ברשתות תקשורת על ידי בני אדם. ברגע שלכל מחשב כתובת IP משלו המורכבת ממספרים בלבד, בלתי אפשרי לזכור את כל מספרי ה-IP של כל המחשבים בהם אנו מעוניינים בהתקשרות, לכן, פרוטוקול ה-DNS מבצע המרה בין כתובת ה-IP המספרית בעזרתה המחשב מתקשר עם שאר המחשבים לבין כתובת האתר אותה זוכר המשתמש בקלות.

בניית אתרים: שם מתחם (Domain Name)
שם ייחודי אשר מזהה כתובת IP אחת או יותר. למשל, שם המתחם www.pkama.com מייצג כתובת IP אחת. השימוש בשמות מתחם נעשה על ידי כתובות URL בכדי לזהות דפי אינטרנט ספציפיים. כל אתר אותו אליו הגולש מגיע מאוחסן תחת שם מתחם מסויים.

בניית אתרים: סיומת שמות מתחם
החלק בשם המתחם לאחר הנקודה נקרא סיומת שם המתחם. למשל, בשם המתחם www.pkama.com סיומת שם המתחם היא .com ישנם סיומות רבות עבור שמות מתחם אשר מייצגות תחומים ואזורים שונים, למשל:
.com- מוסדות מסחריים בארה"ב.
.net- רשתות תקשורת
.org- מוסדות התנדבותיים
.k12- מוסדות חינוך (עד 12 שנות לימוד)
.ac- מוסדות אקדמיה וחינוך
.muni-עיריות
.co-מוסדות מסחריים
ישנם עוד עשרות סיומות לשימוש בשמות מתחם.

בניית אתרים: הורדה (Downloading)
הורדה מאתרים הינה שיטה לפיה גולשיםמשתמשים נכנסים לאתר ו"שולפים" או "שומרים" תוכנות, מידע, קבצים ועוד למחשבם הפרטי ממחשב מרוחק בדרך כלל באמצעות מודם.

בניית אתרים: סחר אלקטרוני (E-commerce)
סחר אלקרטרוני משמעו ביצוע עסקאות מסחריות באינטרנט און-ליין באמצעות תקשורת מחשבים. בדרך כלל סחר אלקטרוני מתייחס לקנייה ומכירת מוצרים און-ליין.

בניית אתרים: הצפנת נתונים (Encryption)
שיטת קידוד והצפנת מידע בקובץ מסויים או הודעות דואר אלקטרוני כך שאם מידע זה עובר ומעובד על ידי צד שלישי, לגורמים לא תהיה אפשרות לפענח מידע זה. רק לאדם המקבל והשולח את המידע יש האפשרות לפענוח המידע וקריאתו כך מידע זה נשאר חסוי לגורמים לא רצויים (הדפדפן הביתי עושה זאת באופן אוטומטי)

בניית אתרים: פלאש (Flash)
טכנולוגיית וקטורים ואנימציה גראפית אשר אינה תלוייה בדפדפנים פרי פיתוחה של מקרומדיה. רוב הדפדפנים תומכים בטכנולוגיית פלאש ואנימציית פלאש מסויימת (סרטון, תמונה וכו') נראית אותו הדבר בכל הדפדפנים התומכים בה. יש לציין כי הטמעת טכנולוגיית פלאש באתרי אינטרנט פוגמת בקידום האתר במנועי החיפוש משום שלמנועי החיפוש פשוט אין את היכולת לקרוא קבצי פלאש.

בניית אתרים: פרוטוקול התקשורת FTP
ראשי תיבות File Transfer Protocolבאמצעות פרוטוקול תקשורת זה (מבוסס TCP) ניתן להעביר קבצים בין מחשבים ברחבי האינטרנט. מעבר זה נעשה באמצעות תוכנת לקוח FTP המתקשרת עם תוכנת שרת FTP לשם לקיחת קבצים מן השרת ואו הוספת קבצים אליו. באמצעות טכנולוגייה זו ניתן, להוריד קבצי מולטימדיה כגון סרטים, תמונות, מוזיקה וכו' מאתרים המאחסנים קבצים אלו. ניהול אתר אינטרנט, דהיינו, העברת דפי אינטרנט חדשים ואו מעודכנים ממחשבו של מנהל האתר אל שרת האינטרנט המאחסן אתר זה.

בניית אתרים: פורמט תמונות GIF
ראשי תיבות Graphics Interchange Format פורמט תמונה זה משתמש בדחיסת מידע שאיננה מאבדת נתונים. פורמט זה פותח כדי להציג איכות תמונה טובה יותר מפורמטים קודמים. כמות הגוונים המירבית לפורמט זה עומדת על 256 גוונים המבוססים על שלושת הצבעים הבסיסיים: אדום, ירוק, כחול (RGB).

בניית אתרים: אחסון אתרים (Hosting)
שירות אחסון אתרים הוא שירות אשר מסופק על ידי חברות אחסון מסויימות. אחסון משמעו מחשב על אשר מכיל כמויות אדירות של דפי אינטרנט (אתרים) הזמינים לתנועת הגולשים ברשת. מיותר לציין כי כגודל כמות דפי האינטרנט כך מחשב העל צורך יותר זיכרון. בנוסף, ככל שלאתר מסויים תנועת גולשים גבוהה יותר, מהירות מחשב העל חייבת להיות גבוהה ביותר (זמן הטעינה של אתר מסויים עבור הגולשים תלוי במהירות מחשב העל).

בניית אתרים: אינטרנט
הרשת הגדולה והגלובלית ביותר המקשרת מילוני מחשבים ברחבי העולם. רשת זו מבוססת על פרוטוקולי TCP/IP המשמשים כאמצעי קישור בין שרתים ומחשבים פרטיים.

בניית אתרים: אינטראנט (Intranet)
רשת פרטית השייכת לארגון מסויים, בדרך כלל חברה, תאגיד וכו', המעניקה גישה ייחודית אך ורק לחברי התאגידחברה, עובדים, או אחרים בעלי הרשאות מתאימות.

בניית אתרים: פרוטוקול IP
פרוטוקול IP (Internet Protocol) הוא פרוטוקול תקשורת המשמש להעברת נתונים או אימות נתונים מהיר ויעיל ביותר ומשום כך הינו אחד מן הפרוטוקולים הנפוצים ביותר ברשתות מחשבים בכלל וברשת האינטרנט בפרט.

בניית אתרים: ג'אווה אפלט (Java Applet)
תוכנית קצרה הכתובה בשפת ג'אווה (לא ג'אווה סקריפט) המתווספת לדף אינטרנט ומתבצעת על ידי הדפדפן. לאפלט האפשרות לרוץ אף בקוד ה-HTML.

בניית אתרים: ג'אווה סקריפט (Javascript)
שפת ג'אווה סקריפט הינה שפת צד לקוח המוטבעת בקוד ה-HTML ומאפשרת הצגת דפי אינטרנט דינמיים. רוב הדפדפנים תומכים בשפת ג'אווה סקריפט ומצד שני ישנם אשר אינם קוראים דפים בעלי שפה זו.

בניית אתרים: פורמט תמונות JPG/JPEG
ראשי תיבות Joint Photographic Experts Group. פורמט זה משתמש בטכניקת דחיסה עבור תמונות צבע ובהתאם לכך מידע חלקי אובד בהתליך הדחיסה (בשונה מפורמט GIF) עם זאת איכות טובה יחסית נשמרת. ברחבי הרשת, נעשה שימוש נרחב בטכנולוגיה זו כמו כן בשאר אפליקציות דיגיטליות.

בניית אתרים: קישור
לעיתים קישור נקרא אף הייפרלינק. קישור הוא בעצם אובייקט בדף האינטרנט. כשגולש באתר מסויים מקליק בעזרת העכבר על אובייקט זה (קישור). הגולש מופנה אל דף אחר באותו האתר להיכן שהקישור בעצם מוביל. ישנם כמה סוגי קישורים ביניהם, קישורי טקסט, קישורים גראפיים (תמונה וכו'), קישורי טפסים ועוד.

בניית אתרים: PHP
שפת PHP היא שפת תכנות צד שרת בסביבת האינטרנט אשר מוטמעת בקוד ה-HTML של דפי האתר ומשמשת ליצירת דפי אינטרנט דינמיים יותר. שפת PHP מותאמת לסביבת WINDOWS וסביבת UNIX.

בניית אתרים: קידום אתרים SEO
המושג קידום אתרים ברשת (SEO) משמעו הגדלת מספר הגולשים לאתר מסויים באמצעות עיבוי דפי האתר במילות וביטויי מפתח רלוונטיים לנושא ותכני האתר ולפיכך לקבל דירוג גבוה יותר ממנועי החיפוש. ככל שדירוג האתר גבוה יותר במנועי החיפוש כך הסיכויים להימצא על ידי הגולשים גדלים יותר. עבור אתרים תחרותיים, כלליים וגדולים תהליך הקידום מצריך מקצוענות יתר על מנת ליצור אופטימיזציית דפי אתר טובה יותר למנועי החיפוש.

בניית אתרים: ספאם
המושג ספאם מתייחס להצפה מאסיבית של תכנים פרסומיים דרך הדואר האלקטורני, הודעות SMS, מערכות טלפוניה אוטומטיות על מנת לפרסם מוצר או שירות מסויים בדרכים שאינן אתיות הפוגעות בפרטיות בני האדם.

בניית אתרים: טפסי מידע
טפסי מידע הינם שדות בדפי האתר עבור הגולשים המעוניינים להזין מידע כלשהו לאתר. באמצעות טפסים אלו בעלי אתרים יכולים לאסוף ולעבד מידע המגיע מגולשים המבקרים באתר, וכמו כן מאפשרים להם לתקשר בין שאר דפי האתר במידה ויהיו מעוניינים בכך. בנוסף גולשים יכולים לקבל מידע מסויים מבעלי האתר לתיבת המייל שלהם. טפסי מידע כתובים ב-HTML ומעובדים על ידי תוכנות CGI (ממשק המקשר בין שרת המאחסן את דפי האינטרנט לתוכנת המחשב הרצה במקביל אליו). הפלט ניתן לשליחה כטופס אימייל, יכול להיות מאוחסן און-ליין, מודפס, או לשוב חזרה למשתמש כדף HTML.

מילון מונחים זה הוגש לטובת הגולשים על ידי קמא תעשיות תוכנה קידום אתרים, בניית אתרים


שגיא קהלני צוות SEO קמא תעשיות תוכנה
קידום אתרים
בניית אתרים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב