דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Networking - הפרק השני 

מאת    [ 30/08/2005 ]

מילים במאמר: 889   [ נצפה 3775 פעמים ]

איך עושים את זה? Networking המדריך המעשי


הרעיונות בהמשך עשויים להישמע טריוויאליים לחלקכם ולגרום חוסר נוחות לאחרים. הסיבה היא שיצירת קשרים טבעית יותר לחלק מהאנשים. עם זאת, העובדה שזה לא בא בקלות אינה סיבה מספיק טובה לפספס הזדמנויות טובות למציאת עבודה. למה זה דומה? נניח שאתם חשים חוסר נוחות בפגישה עם אנשים שאינכם מכירים, הרי לא תימנעו מללכת לראיונות עבודה, שם המראיין זר לכם לחלוטין, נכון? אז אם אתם לוקחים את חיפוש העבודה שלכם ברצינות, יש לכם 4 משימות לביצוע:


1. הכניסו את נושא חיפוש העבודה לאג'נדה של שיחות החולין שלכם


במהלך כל שיחה ציינו שאתם מחפשים עבודה. באיזראל, להבדיל ממדינות מעונבות יותר, אנשים שואלים במה אתם עוסקים כמעט כמו שהם שואלים לשמכם, כך שאין צורך להתאמץ כדי לציין שאתם מחפשים עבודה. למשל "המקצוע שלי הוא מנהל שיווק אבל כרגע אני מחפש עבודה". ואם לא שאלו אתכם? תמצאו דרך לשרבב זאת לשיחה. אין שום דבר מביך בלהגיד לאנשים שאתם מחפשים עבודה. כשאומרים זאת בצורה פשוטה ולא רבת משמעות, האדם שמולכם קולט זאת כעוד פיסת מידע, ולא חושב שברגע זה הטלתם עליו למצוא לכם משרה הולמת. זה יתויק במקום המתאים בזיכרון ועשוי להישלף ברגע הנכון.


2. פנו לאנשים המכירים אתכם מהעבודה



אם השכלתם ליצור קשרים טובים בעבודה וגם לשמור עליהם, זה הזמן לשלוף את הרשומות: עמיתים לעבודה, ספקים לשעבר, בוסים ממקומות עבודה קודמים וכו'. אנשים אלה מכירים אתכם ואת יכולותיכם המקצועיות! הכינו את המניקור, אתם עומדים לעשות כמה טלפונים. כשאתם יוצרים קשר זכרו, כי זו אמנם מטרת השיחה, אבל לא כל השיחה, כך שאל תשכחו להתעניין בבן שיחתכם (לפני שאתם מסתערים על המשימה). ציינו שאתם מחפשים עכשיו עבודה ואם במקרה הם ישמעו משהו, תשמחו לשמוע על כך. ודאו שיש להם את הפרטים כדי ליצור אתכם קשר וציינו שלא יהססו להעביר את מספר הטלפון שלכם הלאה. אם רלוונטי, בקשו לשלוח אליהם קורות חיים שלכם. אם זה מישהו שתשמחו להזדמנות לעבוד איתו שוב, תגידו לו, אולי מישהו מקשיב שם למעלה...


3. גייסו את הקרובים אליכם לחיפוש העבודה שלכם



יש קשרים ויש קשרים. יש חברים של "מה נשמע? נדבר" ויש כאלה שגרים אצלך בלב (ואתה בליבם). הקשרים הקרובים ביותר שלכם יכולים מאוד לעזור בתהליך חיפוש העבודה. עם זאת, התהליך צריך להיות יעיל. אין טעם להתיש את עצמכם ואת כלל סביבתכם הקרובה. סמנו 3-4 אנשים הקרובים אליכם (אחים, גיסים, חברים וכו'), שיכולים לסייע לכם בתהליך. הבחירה באנשים צריכה להיעשות על פי הקשרים שלהם! שבו איתם לשיחה גלויה שעניינה חיפוש העבודה שלכם. דברו על מה שאתם מחפשים, הראו את קורות החיים שלכם. חישבו ביחד, את מי הם מכירים, מי במעגלים הקרובים שלהם יכול לעזור. אם כל אחד מהם יקשר אתכם בצורה ישירה לעוד 3-4 אנשים - התקדמתם מאוד. זה אמנם קשר מהיכרות בתחום הפרטי אך רושם חיובי מקרין גם על התחום המקצועי. חשוב! זכרו שאלה אנשים שאוהבים אתכם ורוצים לעזור ואל תתייחסו לכך כמבחן שלהם או של הקשר.


4. פנו לאנשים שמכירים אנשים שמכירים אתכם



קשה יחסית לפנות לאנשים שאינם מכירים אותנו. מכר משותף הופך את הפניה לקלה יותר -
מישהו מכיר אתכם, אתם כבר לא חתול בשק. שתי אופציות לפניה: טלפונית או בכתב. קבלו המלצה מהגורם המפנה בעניין זה. לשיחה הטלפונית יתרונות ברורים - היא בלתי אמצעית ועשויה להתפתח מיידית ליותר מהעברת אינפורמציה חד צדדית. עם זאת פעמים רבות פניה טלפונית נתקלת במזכירה או משיבון. השאירו את כל הפרטים (שמכם, מי הפנה אתכם ולאיזו מטרה, כיצד ניתן להשיג אתכם) ואם ניתן בררו את האפשרות לתפוס את האיש מאוחר יותר.
לגבי פניה בכתב, לשמחתנו, יונת-הדואר עפה לדרכה וגם על שירותיו הסימפטיים של דואר ישראל אפשר לרוב לוותר. כיום עומד לרשותנו אמצעי תקשורת נח וידידותי - האימייל (לא, לא sms). מגיע מייד כשאתה שולח, קל לענות ולהעביר הלאה. יתרון נוסף - האימייל פחות פורמאלי. אין כוונתנו שתפנה לאדם שאינך מכיר כמו לסחבק מהמילואים, אלא שהפניה יכולה להיות קצרה, תכליתית, ודלה בפרטים טכניים (לא צריך לציין תאריך, תפקידו של הנמען, שם החברה וכתובתה, כתובתך וכן הלאה). זה יכול להיראות בערך כך:

מר משה לוין שלום,
אני פונה אליך בהפניית ירון כהן.
לאחרונה סיימתי את עבודתי בתפקיד X בחברה Y, וירון המליץ כי אשוחח אתך בנושא כיווני התפתחות מקצועית אפשריים ובמידת האפשר, השתלבות בארגונך.
אעריך זאת מאוד אם נוכל לשוחח, טלפונית או בפגישה אישית, על פי העדפתך.
אני מצרף את קורות החיים שלי להתרשמותך. אנא הרגש חופשי להגיב עליהם, או לחילופין להעביר אותם הלאה.
אנסה ליצור אתך קשר שוב בתוך מספר ימים.
בתודה מראש,


בונוס למתמידים: טיפים לפגישה שמטרתה סיוע בחיפוש העבודה שלכם

פגישה שכזו, פוסעת על הגבול שבין פגישה עסקית, ראיון עבודה ופגישה אישית. זו פגישה עסקית, כי באתם למכור את עצמכם. זה כמעט ראיון, כי אתם צריכים שבסוף הפגישה האיש שמולכם יכיר אתכם מספיק כדי שיוכל "לשדך" לכם הזדמנויות ולהמליץ עליכם (אבל זה לא ממש ראיון כי הוא לא עומד לתת לכם עבודה). זו פגישה אישית, כי אם תיצרו קשר אישי טוב ירצו יותר לעזור לכם. נסו שהפגישה לא תהיה פורמאלית אלא שיחת היכרות ידידותית. אם אתם נחמדים, זה ישדר לאדם שמולכם שנעים לעבוד אתכם. כשתתבקשו לספר על עצמכם אל תיתנו את "נאום ראיון העבודה" שלכם. ספרו בעיקר על התפקיד האחרון אבל (!) לא בפרטי פרטים. בפגישה כזו עשוי להיות מתאים יותר לספר במה התפקיד התאים לכם, אתגר אתכם וקידם אתכם ובמה לא. תנו יותר פרטים אישיותיים - האם את עצמאית בעבודתך ואוהבת "חבל ארוך"? האם אתה איש של עבודת צוות? האם את מתלהבת מפיתוח והקמה ומשתעממת בשגרה? אתם רוצים לצייר תמונה של אדם שלם, שיכול להשתלב במגוון תפקידים, ולא תמונה של תפקיד שכבר ביצעתם.


בהצלחה!

עומר שובל, מנהל אתר AllJobs, אתר הדרושים המוביל בישראל.
אתר הדרושים שלך



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב