דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריקמה ממוחשבת - הכנת הבד לריקמה 

מאת    [ 22/09/2009 ]

מילים במאמר: 666   [ נצפה 4376 פעמים ]

הפקת עבודת ריקמה ממוחשבת באיכות מושלמת דורשת ידע מקצועי במס' רבדים:

- הכנת קובץ הדיגיטציה: סימון נכון של כל תפר בהכנת קובץ הדיגיטציה.
- הכנה הבד או הפריט לריקמה.
- ביצועי מכונת הריקמה הממוחשבת.

במאמר זה נעסוק בהכנת הבד או הפריט עליו רוצים לרקום.
בעקרון הכוונה היא בעיקר לאופן חישוק הבד ויצובו. אך גם לבחירת סוג הבד המשמש כמישטח היצוב לבד הנרקם יש השפעה ישירה על איכות הריקמה. אין זה משנה עד כמה נכון ומקצועי יהיה קובץ הדיגיטציה לריקמה, אם הבד לא יוצב כראוי וטופל נכון לפני הביצוע במכונת הריקמה, ירבו הסיכויים כי תוצאת הריקמה הסופית תהיה ירודה בהתאם. הצעד הראשון ביצוב הבד יהיה בחירת החישוק הנכון. באופן כללי עלינו לבחור את החישוק הקטן ביותר האפשרי כפועל יוצא של גודל דוגמת הריקמה. אך לא קטן מדי, עלינו לוודא כי ישאר מספיק מקום בתוך גבולות החישוק כדי שלמכונת הריקמה יהיה מספיק מקום לעבוד באופן בטוח. ככל שהחישוק גדול יותר כך תהיה יציבות הבד הנרקם פחותה יותר. עם פחות מדי יצוב של הבד הנרקם, נהיה עדים יותר לתופעה של איזור נרקם שזז ומתנועע במסלול אנכי בזמן ביצוע הריקמה, מה שיגרום לתזוזה של הבד ביחס למיקום כל תפר ותפר בריקמה. ומכאן תהיה הדרך קצרה לתוצאה סופית ירודה.
עלינו גם להבטיח כי החישוק הנבחר עצמו יהיה יציב וקשיח דיו כדי שיספק לנו תמיכה נאותה בבד. חישוקים העשוים מפלסטיק דק אינם הבחירה הנכונה לבדים עבים וכבדים מכיוון שהם יכולים להתכופף ולהתעוות די בקלות, לבדים כאלו ועבור רקמות ע"ג שטח גדול מאוד נבחר בדרך כלל חישוקים מעץ בעלי גובה כפול.
במיתקן כובעים למכונות ריקמה, אם הכובע אינו תואם לגודל מסגרת המיתקן, אזי שכמעט בוודאות יהיה צורך לפתור בעיות איכות בריקמה הסופית. באופן אידאלי על העקומה האופקית של מיתקן הכובעים להיות תואמת לעקומה החזיתית של הכובע. בנוסף, רוחב הכובע חייב להיות תואם לקוטר המסגרת של מיתקן הכובעים במכונת הריקמה. אם צריך "להילחם" עם הכובע כדי להלבישו על מסגרת החישוק, אז כניראה שהוא לא מתאים למסגרת המיתקן שנבחרה.
הנושא הנוסף עליו יש לתת את הדעת בזמן חישוק ויצוב הבד הוא רמת המתיחה של הבד בתוך החישוק. יש לוודא כי הבד מתוח אך לא יותר מדי. אם הבד נימתח יותר ממידותיו, אזי בתום הריקמה לכשנשחרר אותו מהחישוק הוא יחזור לגודלו המקורי, דבר העלול לחבל בריקמה עצמה ולעוות אותה. לעומת זאת אם הבד יקבע בחישוק באופן רופף מדי, הוא יזוז בזמן ביצוע הריקמה ושוב תהיה לנו תוצאה סופית ירודה. עלינו גם לוודא כי מתיחת הבד לאורך כל היקפו של החישוק תתבצע באופן שווה ומאוזן כדי להימנע ממצב בו הבד באזור הנרקם יהיה מתוח יותר בכיוון אחד ורופף בכיוון השני.
בחירת בד מיצב נכון ומתאים לבד הנרקם, גם הוא חלק משלב חישוק הבד והכנתו לריקמה.
רק במקרים נדירים לא נשתמש בבד מיצב. מטרתו של הבד המיצב היא להוסיף מישטח יצוב לבגד או הבד הנרקם ע"י התאחותם האחד לשני באמצעות תפר הריקמה. אם תהליך זה לא יתבצע כראוי יגדל הסיכוי כי הבד הנרקם יתעוות בתהליך הריקמה, מה שיוביל לתוצאה של ריקמה סופית גרועה.
גם לבחירת הסוג הנכון של שיכבת היצוב יש השפעה ישירה על התוצאה הסופית. אם לדוגמא אנו רוקמים ע"ג בד טרנינג עבה וגמיש ומשתמשים בשיכבה אחת של בד יצוב רך מהסוג הנקרע בסוף העבודה, רוב הסיכויים ששיכבה זו לא תספק את רמת היצוב הדרושה לבד הגמיש וכי כבר בזמן הריקמה עצמה שיכבת היצוב תקרע במקומות שונים ומכאן שתאבד את התכונות הנדרשות להבטחת יצוב אזור הריקמה. באופן כללי יש להשתמש בשיכבה מיצבת מהסוג החזק יותר (זה שחותכים בתום העבודה, ולא קורעים!) לעבודת ריקמה על בדים מתיחים וגמישים. שיכבת בד היצוב מסייעת גם באיזון המתיחות ההקפית בזמן ההלבשה על החישוק. ובנוסף חשוב מאוד להשתמש בבד יצוב הגדול בשיטחו מגודל החישוק הנבחר, ולאחר הלבשת הבד הנרקם על החישוק יש לוודא כי בד היצוב נמצא בתוך החישוק לאורך כל היקפו.
בדים עם טקסטורה מובלטת דורשים שיכבת יצוב עליונה כאשר רוקמים עליהם, כדי להבטיח את "רישומם" המדוייק של תפרי הריקמה ע"ג פני השטח הנרקם. אם פני השטח של הבד הנרקם אינם חלקים, אזי שהתפרים לא ישכבו באופן צמוד ושטוח על הבד. בריקמה על בדים מסוג קורדורוי או רשת פיקה למשל, חובה עלינו להשתמש במישטח יצוב עליון, ועדיף מהסוג הנמס אח"כ במים, וכל זאת כדי להימנע מריקמה של תפרים לא ישרים.
נכתב ע"י המרכז הישראלי לריקמה ממוחשבת. שירותי ריקמה ממוחשבת מגוונים: קידום מכירות ופרסום, מתנות, אופנה עילית ויודאיקה.
שירותי דיגיטציה: הפקת קבצי ריקמה עבור מכונות רקמה למפעלים ומשרדי פרסום. באתר הבית שלנו תוכלו להתרשם מגלריות ריקמה ודיגיטציה.
הזמנות דרך האתר, שירות מקצועי, יחס אישי, 15 שנה נסיון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב