דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תווי הפנים - מה הם אומרים? חלק ב' 

מאת    [ 21/09/2009 ]

מילים במאמר: 716   [ נצפה 4134 פעמים ]

לעתים מזומנות מגיעים למרפאה אנשים הסובלים מכאב טורדני, בעיה פיזית מציקה שמלווה אותם תקופה ארוכה ולא נמצא לה פתרון או גורם בטיפול או בבדיקות הרפואיות המקובלות. לא אחת מלווה התופעה, לבד מאי הנוחות הכרוכה בה, גם בפחד מפני גורם נסתר ומסכן חיים.
החיים בצל אי נוחות פיזית וודאי בצל פחד ואיום מלווים במתחים מיותרים, מכבידים על התמודדות במישורים החשובים באמת.
מחלות רבות מתפתחות בגוף בתהליך ממושך והאמצעים המעבדתיים אינם מאפשרים איתורן בשלבים מוקדמים אלה. הגוף, לעומת זאת, חושף ומשקף כל מצב של חוסר איזון, הרבה לפני שזה הופך למחלה הוא מנסה גם להיפטר מרעלים שמאיימים על בריאותו ואכן כך יעשה אם רק נאפשר לו.

הגוף משקף את המתרחש בתוכו:
אני מניחה כי רוב האנשים מודעים לעובדה כי כפות הרגליים והידיים מייצגות את המתחולל באיברים הפנימיים של הגוף וכל רפלקסולוג יכול לזהות חוסר איזון או מחלה מהתבוננות ומגע באיברים אלה. כך גם מייצג איריס העין את המתחולל בגופנו ומהוה כלי יעיל לאירידיולוג לאיתור אזורים לא מאוזנים או להתריע על מחלה מתפתחת. הרפואה הסינית נעזרת בין השאר בהתבוננות בלשון כדי להבין איזה מאברי הגוף נמצא במצב של חסר או עודף וכיצד ניתן לאזנם. אך האם רק איברים אלה משקפים את המתחולל בתוכנו? ודאי שלא. כל אחד מאיברי הגוף משמש כלי ממוזער המעיד על המתחולל במערכת כולה. אפילו גוון העור ומצב הרוח, שמחה ועליזות או דכדוך ועצבות מעידים על המתחולל לא רק בנפש אלא באיברים הפיזיים עצמם. היות שלא לכל אחד הפנאי הדרוש להתעמק בתורות אבחון אלה אתן להלן כלים כלליים, על פי תורתו של הרופא הסיני ד"ר מאושינג ני, שיאפשרו לכל אחד לגלות "אי סדרים" מתהווים באורגניזם שלו ולהקדים איזון ובריאות למחלה.


איברי הפנים:
הפנים מייצגים את 5 היסודות, על פי התפיסה הסינית. לכל אחד מן היסודות משויכים אברי גוף מסוימים.

המצח מייצג את יסוד האש אליו משויכים גם הלב והמעי הדק. בהתבוננות במראה המצח עלינו לשים לב לגוון העור או להופעתם של כלי דם בולטים או אדומים. ביטוי כזה עלול להוות סימן לחוסר איזון בפעולת הלב או לחוויה רגשית קשה שחווה האדם לאחרונה. אצל אנשים המצויים בדרך כלל במתח רגשי יופיע קמט קבוע בין הגבות.
סימן מקדים להתקף לב עשוי להופיע כגוון תכול ירקרק באזור המצח וחסימה של כלי דם כליליים כגוון אדמדם או סגלגל בין הגבות. כמובן שלא בשל כל סימן על המצח יש לרוץ לחדר המיון או חלילה להיבהל אך במידה ואדם מבחין בשינויים כגון אלה בגוון העור מלווים בשינויים בדופק (המכונים בפי הציבור "דפיקות לב") ו/או סחרחורות, קוצר נשימה, כאב מציק בזרוע שמאל וכד' אין להתעלם מהם אלא ללכת להיבדק.


האף מגלה את המתרחש ביסוד האדמה בו מיוצגים הטחול, הלבלב והקיבה. פצעון בקצה האף או אדמומיות (כמובן לא זו הנובעת מהצטננות בעונה הגשומה) מזכירים לנו בדרך כלל שצרכנו מזון אותו התקשה גופנו לעכל: מזון חריף מדי, שומני או כבד מדי או עודף שוקולד וסוכרים. הביטוי מן הסתם לא יאחר להופיע בצורת עצירות, שלשול או קושי אחר של מערכת העיכול.

הסנטר חושף שינויים או שיבושים במערכת ההורמונאלית והתפרצויות של פצעונים או אקנה עליו מעידים על עודף אסטרוגן או טסטוסטרון.
אזורים כהים בצידי הסנטר, או כתמים על גבי העור מצביעים על שיבושים הורמונאליים.

קמטוטים רוחביים על אזור הפילטרום (השקע מתחת לאף) או שינוי גוון עלולים להצביע על הפרעה ברחם או בשחלות: פיברואיד, ציסטה וכד'. אצל גברים כאשר מופיעים סימנים על אזור זה רצוי לבדוק אם מתרחשת הפרעה כלשהי בבלוטת הערמונית.
מבנה סנטר קטן, עור כהה בעיקר סביב אזור הסנטר מצביעים על פוטנציאל לחולשה באזור הכליות.

הלחי הימנית מצביעה על המתחולל בראות ובמעי הגס. אם מופיעים על לחי זו פצעונים, שינויים בגוון העור או בעיית עור כלשהי יתכן מאוד שההצטננות בפתח, כך גם יחווה מי שסובל מאלרגיה נשימתית פריחה קלה או גוון כחלחל באזור זה.

הלחי השמאלית משמשת "כרוז" לכבד ולכיס המרה. הופעת נימי דם או אדמומית בסמוך לגשר האף עלולים להוות סימן למצב דלקתי או מה שמכונה ברפואה הסינית- חום הכבד. כשאזור הלחי אדום או מסומן בורידים בולטים יתכן והאדם סובל מיתר לחץ דם או חווה כעס. רמות שומנים גבוהות בדם או הצטברות אבנים בכיס המרה ניתן לראות כשקע צהבהב תחת העין השמאלית.
גם מצבי דיכאון או מניה יתבטאו כשינויי גוון העור באזור שמתחת לעין השמאלית.

גישת האבחון ברפואה הטבעית האינטגרטיבית נסמכת בנוסף לסימנים אלה בכלים אבחוניים נוספים ובהם אבחון מרדיאנים ממוחשב. אבחון זה מציג תמונה מדויקת של רמת האנרגיה באברי הגוף, יחסי הגומלין בין האיברים השונים, שעות שיא ושפל בשעון הביולוגי האינדיבידואלי ועוד. רמת דיוק זו מאפשרת בקלות יחסית לאזן ולחזק את מערכות הגוף הזקוקות לכך ולהביא את האדם לבריאות מיטבית ואיכות חיים משופרת.
ד"ר עמרית בן סירה N.D C.AC עוסקת ברפואה טבעית אינטגרטיבית ומנהלת מרפאה בצפון תל אביב ומרפאה בפתח תקווה. יחודה של שיטת הטיפול האינטגרטיבית בשילוב גישות ושיטות איבחוניות כשהמטרה לאתר באופן מדוייק מוקדי מצוקה וחוסר איזון. בהמשך לאיבחון משולבות דיסציפלינות טיפוליות במטרה להגיע בקלות ומהירות לאיכות חיים טובה יותר.
http://www.livecity.co.il/site/index.asp?depart_id=88688,



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב