דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לעבור את החגים מבלי להעלות במשקל. 

מאת    [ 14/09/2006 ]

מילים במאמר: 937   [ נצפה 3127 פעמים ]

החגים בפתח וכמו בכל שנה מתחילים החששות של העלייה במשקל בעקבות ארוחות החג.
האם באמת זהו מצב נתון מראש ואנו נעלה בתקופה הקרובה בין 3-5 ק"ג . האם גורלנו נחרץ או שאולי ניתן לעשות משהו בנדון ?

ראשית נזכיר כי כולנו יודעים בדיוק מה צריך לעשות כדי לשמור על המשקל בתקופת החגים . לא להגזים באכילת בצקים , לא להגזים באכילת מתוקים , לסגור את הפה , להתאפק , וכמובן כוח רצון חזק במיוחד .

יחד עם הידיעה לגבי הכללים על פיהם אנו צריכים ואפילו רוצים לנהוג, עדיין אנו לא מצליחים לעמוד בכל הכללים שהקפדנו להגדיר במדוייק לפני החגים .

למה זה קורה , מהו הדבר שמונע מאיתנו לנהוג לפי ההיגיון הפשוט שלנו ולפגוע בבריאותנו ובמצב רוחנו עוד לפני שהגיע החג.

התשובה היא כמובן בהרגלים. כולנו יודעים את התשובה ובכל זאת מה נשתנה ?

החידוש או המידע הנוסף והחשוב שאני רוצה להוסיף פה הוא מה עומד מאחורי ההרגלים שלנו - והתשובה היא התת מודע.

כלומר , למרות שאנו יודעים בוודאות מה צריך לעשות על מנת לרדת במשקל או לפחות לשמור עליו בחגים באופן מודע והגיוני, עדיין בתוך התת מודע יושבים להם ההרגלים שנוגדים את ההתנהגות ההגיונית לדעתנו והם אלה שקובעים את ההתנהגות שלנו בסופו של דבר.

אכן כן ,למרות שאנו תופסים את עצמנו כיצורים בעלי יכולת חשיבה הגיונית , עדיין החלק הארי שמשפיע ואפילו קובע את ההרגלים שלנו הוא דווקא התת מודע (במחקרים מדובר על השפעה של % 80 של התת מודע לעומת % 20 השפעה של המודע המתבסס על חשיבה הגיונית ) . אם כך מה הפלא שלמרות שאנו כל כך יודעים מה צריך לעשות , עדיין אנו נוהגים אחרת - בלי לחשוב.

בשלב זה אנשים נוהגים לחוש חוסר אונים , משום שאם ההשפעה על ההרגלים היא בתת מודע, איך אנו יכולים לשנות אותם , מה כבר ניתן לעשות ?

אז זהו , הבשורה הטובה היא כי ניתן לעשות הרבה בהחלט . למרות מה שנראה לאנשים רבים כנוגד את ההיגיון ,מחקרים מוכיחים כי לעבוד עם התת מודע ולשנות את התוכן שבתוכו אינו דורש מיומנות מיוחדת , לא השכלה, לא כישורים מיוחדים אלא טכניקות פשוטות לחלוטין שעובדות בצורה נפלאה וכל אדם יכול ליישם אותם בקלות.

איך זה נעשה וכיצד אנו יכולים להשתמש בזה לקראת החגים הקרבים ובאים ?

הרי לפניכם מספר טיפים ליישום מיידי :

1. תת המודע שלנו קונה את ההרגלים על ידי חזרה. כלומר אם נחזור ונאמר משפטים מסויימים שוב ושוב , תת המודע יקבל אותם כנכונים ושימו לב תת המודע אינו בעל יכולת להבדיל בין אמת לשקר, נכון או לא נכון . משפט שיחזור מספר פעמים רב במהלך היום - תת המודע יקבל אותו כנכון וישנה את ההרגלים בהתאם. למשל : אם אני שומעת את עצמי אומרת לי שאין לי כושר התמדה . תת המודע רכש את האמונה הזאת והוא ידאג שלא יהיה לי כושר התמדה . ואם אני לאורך זמן אקפיד לחזור על המשפט " יש לי כושר התמדה" , כושר התמדה יהפוך במהרה להיות ההרגל שלי - משום שהוא נחרט בתוך התת מודע כנכון על ידי חזרות . מכאן יש ללכת עם הדמיון : משפטים טובים לצורך שמירה על המשקל בחגים יהיו : " אני אוכלת מנות קטנות לאורך היום ", " אני אוכלת בריא ומאוזן " , "אני אוכלת פירות לקינוח" , אני אוכלת פרוסת לחם אחת בכל ארוחה" , "אני מבשלת לאחרים מבלי לטעום " , " אני שומרת על משקל קבוע בתקופת החגים " , "אני עוסקת בספורט " , ועוד . במהרה תמצאו את עצמכם מבצעים בדיוק את אשר חזרתם עליו במשפטים אלה.
2. אחת הבעיות בשמירה על משקל היא הכעס שאנו מפנים כלפי עצמנו כאשר אנו אוכלים יותר ממה שציפינו .אנו משתמשים בכעס מתוך אמונה שהוא ישמור עלינו מפני שבירת הכללים בפעם הבאה. אבל מי כמוכם יודע שאותו כעס על זה שאכלתי יותר מדי בארוחה הוא זה שישלח אותי למקפיא להוציא את הגלידה - היות וכבר שברתי את הכללים . הכעס לא עובד . במקום הכעס מומלץ לנקוט בשיטה מחבקת יותר ובלי אלימות עצמית. שיטה זו נקראת ומוכרת לכם מן הסתם בשם חיזוקים חיוביים. כלומר :במקום להגיד לעצמי : "חסרת כושר התמדה שכמוך" ," אכלת יותר מדי" ," בחיים לא תשלטי בעצמך" וכדומה , יש להשתמש במשפטים הבאים : " אכלת רק 4 פרוסות לחם בארוחה ולא 8 - יופי , כל הכבוד שעצרת בזמן " , " כל הכבוד ששלטת בעצמך ולא אכלת יותר (ממה שכבר אכלת)" , "כל הכבוד על כושר ההתמדה שלי , שלמרות שאכלתי יותר ממה שתכננתי , עדיין הפסקתי את האכילה ולא המשכתי למרות שיכולתי" , "כל הכבוד על היכולת שלי לקבל את עצמי בכל מצב ובכל התנהגות " . כמו שתשימו לב התחושה במשפטים האחרונים נעימה ומקבלת ויש ממנה מקום לשיקול דעת ופעולה מתאימה להצלחה , לעומת המשפטים הראשונים שיש בהם תוקפנות שפוגעת בשיקול דעתנו וביכולת שלנו לפעול נכון מהמקום בו אנו נמצאים .
3. הטיפ האחרון שאתן במאמר זה הוא טיפ המעקף : למעשה ברוב המקרים שאנו פונים למקרר או לסיר , לא מלווה מחשבה קודמת (כמובן הרגל לא צריך לחשוב עליו לפני שפועלים לפיו ) . כמובן שאם היינו נותנים לעצמנו מספר דקות של עיכוב לפני הפתיחה של המקרר או המכסה של הסיר , יש סיכוי גבוה שהיינו אוכלים פחות או אפילו מאבדים עניין באוכל . ההצעה שלי היא לערוך רשימה של 5-10 תחביבים שלי , שלא לוקחים זמן רב (למשל ,לשמוע שיר שאני אוהבת, לשוחח בטלפון עם חברה, לגלוש באינטרנט, לסרוג , לכתוב, לראות טלויזיה וכדומה) . את הרשימה יש להניח על המקרר , על ארון האוכל , ועל הארון שמעל הכיריים . ואז לפני כל גישה למקרר, לארון האוכל ,לכיריים , יש לבחור תחביב אחד מהרשימה ולעשות אותו לפני הגישה אל האוכל. חשוב להבין שאנו לא מכריחים ולא נוהגים בתוקפנות (על השפעתה כבר דיברנו) אלה פונים אל הרשימה מתוך ידיעה שנחזור למקרר או לאוכל ברגע שנסיים את הפעילות הקודמת . אני מבטיחה לכם שהרבה פתיחות של מקרר ימנעו או לפחות הבחירה של האוכל תהייה שונה .

עד כאן טיפים לשבירת המיתוס ולהתנהלות אחרת בחגים . כמובן שישנם כלים נוספים ושיטות רבות לעבוד עם התת מודע והתמדה בשיטות אלה הופכת את השמירה על המשקל והירידה במשקל לדבר קל פשוט , וללא כל מאבק. - מי לא היה בוחר בדרך זו בשתי ידיים?

שנה טובה ומבורכת , מלאה שמחה ואושר ושלווה . בהצלחה לכולנו.


נחמה סבר היא מייסדת ושותפה בחברת בודי אנד מיינד פוראבר, מאמנת אישית ומעבירה סדנאות בנושא איך להיעזר בתת המודע להשגת מטרות וייעדים .

nehama@bmf.co.il
http://MyOptInPage.com/?pid=1283602
טלפון : 054-2363436



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב