דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההבדלים של כתיבה שיווקית באמצעי המדיה השונים 

מאת    [ 17/09/2009 ]

מילים במאמר: 600   [ נצפה 2272 פעמים ]

 


במציאות המודרנית של היום, קיימים אמצעים פרסומיים רבים ומגוונים המבקשים לתפוס את עיניהם של לקוחות פוטנציאליים. אמצעים אלו כוללים, בין היתר, פרסומות על גבי לוחות מודעות, פרסומות על גבי אוטובוסים, שלטי חוצות גדולים וקטנים, שלטי ניאון, פרסומות בטלוויזיה בין תוכנית לתוכנית, פרסומות באנרים באתרי אינטרנט ופרסומות קופצות ביציאה מאתרים אלו. עקב המבחר המסחרר, אנשים למדו לסנן את הפרסומות ולהתעלם מאלו שאינן נוגעות להם. עם זאת, אחת הדרכים לתפוס את תשומת הלב של הקהל הרחב היא באמצעות התאמתה של כתיבה שיווקית לבין המדיה המפרסמת אותה. כאשר אנו מדברים על כתיבה שיווקית, אנו מתייחסים לכל מסר שיווקי שהוא, אשר נועד למשוך את הצופה או הגולש ולגרום לו להתעניין במוצרים המתפרסמים. לפניכם סקירה קצרה על ההבדלים בין כתיבה שיווקית בעיתונות, בטלוויזיה וברשת האינטרנט.


 


כתיבה שיווקית בעיתונות


מאחר ועיתונות מפעילה חוש אחד בלבד – חוש הראיה – כתיבה שיווקית המתפרסמת על ידי מדיה זו עושה שימוש באמצעים וויזואליים בלבד. על מנת למשוך את תשומת לבו של הקורא, כתיבה שיווקית בעיתונות מעוצבת באמצעות צבעים בולטים, תצלומים ותוכן אטרקטיבי. כתיבה שיווקית כזו תתבצע על ידי משפטים קצרים, אשר משלבים מידע מועיל ומפתה. בדרך כלל יופיע סלוגן כלשהו בתחילתן של הפרסומות השונות, אשר יעביר בצורה קצרה אך קליטה את מסר הפרסום.


 


כתיבה שיווקית בטלוויזיה


כתיבה שיווקית בטלוויזיה עושה שימוש באמצעים וויזואליים לצד אמצעים קוליים. זאת מאחר ובאמצעות ניצול השילוב בין חוש הראייה לבין חוש השמיעה, קיים סיכוי גדול יותר שהמסר הפרסומי ייקלט בקרב הצופים. כתיבה שיווקית בטלוויזיה מתייחסת לאלמנטים פרסומיים כמו הפרסומות בין התוכניות, נותני חסויות למיניהן המפרסמים את מרכולתם בתוכניות השונות ואפילו לפרסומות סמויות בתוך התוכניות עצמן. גם במדיה זו מתאפיינת כתיבה שיווקית בסלוגנים, משפטים קצרים או ג'ינגלים המוכרים עם המוצר. אחת הסיבות לכך היא שפרסום בטלוויזיה הנו יקר הרבה יותר מפרסום באמצעים אחרים ולכן על המפרסם להביע את המסר הפרסומי בכמה שפחות מילים, אשר יביעו כמה שיותר.


 


כתיבה שיווקית באינטרנט


בדומה לאופן בו התפתחה רשת האינטרנט בשנים האחרונות, התפתחה באופן דומה גם הכתיבה השיווקית באתרים השונים. בתחילה, כתיבה שיווקית עשתה שימוש באמצעים וויזואליים בלבד, דבר אשר קיבל ביטוי בתוכן באתר עצמו או בפרסומות של מוצרי החברה. עם זאת, לאחרונה נעשה שילוב בין אמצעים וויזואליים לבין אמצעים קוליים. דבר זה מקבל ביטוי, בין היתר, בפרסומות באנר עם מנגינה או פנייה קולית ספציפית אל הגולש וכן בצירוף מנגינה או פנייה קולית בתוך האתר עצמו. כתיבה שיווקית זו, המשלבת בין חוש הראייה לבין חוש השמיעה, נועדה לתפוס את תשומת לבו של הגולש, לגרום לו לקרוא על המוצר ואף להיכנס לעמוד הנחיתה או אתר הבית של החברה המפרסמת.


 


לסיכום, ניתן לראות כי כתיבה שיווקית הנה שונה בין מדיה למדיה אך מטרתה היא אחת. עם זאת, קיימת חשיבות יתרה להתאמת הכתיבה השיווקית למדיה בה היא מתפרסמת, בייחוד כאשר מדובר באתרי אינטרנט. זאת מאחר ובאמצעות ההתאמה למדיה והתאמה אל קהל היעד הספציפי של המוצר המתפרסם, ניתן להגדיל את אחוזי ההתעניינות ולגרום ליותר גולשים להיכנס אל אתרי החברות ולרכוש את מוצריהן.


 


 


 


 

איי וי טקסט בע"מ
http://www.ivtext.co.il
כתיבה שיווקית
תוכן
חברה מובילה בתחומים קופירייטינג, כתיבת תוכן שיווקי, כתיבת תוכן לקידום אתרים ברשת האינטרנט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב