דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום מכירות - שבירת מיתוסים 

מאת    [ 15/09/2009 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 2650 פעמים ]

מה הוא קידום מכירות? למי הוא מסייע, ולמה? מאמר קצת זה ידגים מספר נקודות בתחום של קידום מכירות ואת השקתן אחת לשנייה.

שלא כבעבר, קידום מכירות כיום תופס צורות וסגנונות שונים. קידום מכירות הוא מושג שנולד מתוך עולם השיווק. בהגדרה הבסיסית ניתן לומר שקידום מכירות הוא מהלך שיווקי שמטרתו הגברת מודעות וחשיפה למוצר מסוים, על ידי שימוש בכלים של אירועי השקה, דיוור ישיר, הדגמות על ידי דיילים ועוד. קידום מכירות בא לתמוך במוצר או בחברה המייצרת אותו, להגדיל את המכירות שלו באופן מיידי, להגדיל את זמינותו וכיוצא בזה. קידום מכירות נחשב כאחד מארבעת המרכיבים של תמהיל השיווק הנכון הכולל פרסום, יחסי ציבור ושיווק ישיר. בזמן קידום מכירות אפשר ליצור גישה בלתי אמצעית עם ציבור הלקוחות הפוטנציאלי, שלא כמו בפרסום למשל.

 

מה מאפיין קידום מכירות

 

קידום מכירות הוא תחום שהיצירתיות בו היא רבה מאד. קשה לשים את הקו המפריד ויוצר הגבולות שבין קידום מכירות גרידא לשיווק ישיר לדוגמא. קידום מכירות יתקיים לרוב כחלק מקמפיין רחב של מוצר, חברה או עסק ויהווה השלמה לאספקטים שיווקיים אחרים המתקיימים בו בעת במישורים אחרים. למשל נציגים שידגימו בסופר במסגרת קידום מכירות מוצר ששווק באופן מאסיבי בפרסומות בטלוויזיה. אפשר לומר שגם חסות או מימון של אירועים מסוימים על ידי חברה המעוניינת בהכרה נחשבים בתור קידום מכירות.

 

קידום מכירות ותחומים חופפים

 

איך התחום של קידום מכירות חופף למושגים אחרים בתחום העסקי? כשמדברים על תחום זה יש לשים דגש רב על הדינאמיות של השוק הכלכלי. בעוד שעסק אחד מצליח ומשגשג, זה שלידו כושל. נסיבות שונות יכולות להסביר את העניין הזה, אבל כמו בשיווק נכון של מוצר פשוט, גם עסק שיפעל נכון מבחינה אסטרטגיה שיווקית, יצליח. כדי לעשות חיל ולפרוח כלכלית אפשר לומר שלמידה היא ערך נדרש. בעל עסק שרוצה להרחיב את מעגל הלקוחות שלו, או לבחור טקטיקה חדשה יכול לפנות לקבל יעוץ עסקי או יעוץ שיווקי על מנת לקדם את עצמו. נותני יעוץ עסקי מתמחים ביכולת לנתח את מעלותיה ומגרעותיה של החברה, ולספק לה ולמנהליה תמהיל צמיחה וייעול ודרכים לשיפור הגישה השיווקית לקהל הצרכנים. זהו למעשה קידום מכירות בצורתו העסקית יותר.  

 

קידום מכירות או פרסום?

 

ההתייחסות לנושא של קידום מכירות לעיתים היא מצומצמת בגלל המאסה שמקבל אגף הפרסום. הפרסום גוזל משאבים רבים למפרסם, הן כלכליים והן תודעתיים. עם זאת, לכל פרט המרכיב את התמונה הכוללת משקל וערך משפיע. אי אפשר לצפות שפעילות רק בחלק מהרבדים הרלוונטיים למותג יצליחו לשמר את מעמדו בשוק. קידום מכירות, כמו כל דבר אחר בעולם השיווק צריך לקבל את הנתח שלו בתמהיל. לא טוב לחכות ולגלות שהפרסום לבדו לא מצליח לרומם את העסק. לא טוב להגיע לכדי נקודת משבר כדי לפנות לעבר יעוץ ארגוני או אימון עסקי כדי להתעשת. כמו קידום מכירות שנעשה בשטח, כל עסק צריך ללמוד ולהשתפר תוך כדי עשייה, זהו המפתח להצלחה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב