דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החבר בשארה גיבור גדול 

מאת    [ 10/09/2006 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 4341 פעמים ]

המאמר פורסם לראשונה באתר האישי של המחברת

עזמי בשארה עבר את הגבול כבר בפעם הקודמת, כשישב בדמשק של אסד האב ושיבח את ההתנגדות של חיזבאללה. בביקורו הנוכחי - הפעם אצל אסד הבן אך באותו משטר דכאני - הוא כורת ברית עם המשטר בסוריה ומשבח אותו על תמיכתו בזכויות הלאומיות של הפלסטינים ולבנון (אל חרירי שמע על זה?).

אפשר להיתפס לפן הפורמלי יותר או פחות של העבירה שביצעו בשארה וחבריו, בעצם הנסיעה לסוריה שהיא מדינת אויב. אין לי עניין בכך. אני סבורה שהאיסור לנסוע למדינות ערב הנחשבות למדינות אויב הוא בעייתי ככל שהוא נוגע לפלסטינים אזרחי ישראל שיש להם שם קרובי משפחה. אלא מה, שהעילה הזאת מתבררת כתואנת שווא כששומעים את הצהרותיו של בשארה בדמשק. הצהרה על כריתת ברית של חלק מאזרחי המדינה עם מדינת אויב היא בעייתית יותר מעצם הנסיעה. חלילה שתיוחס לכלל אזרחי ישראל הערבים, שבשארה מתיימר לדבר בשמם. האמירה היא שלו ואינני סבורה כי חסינות פרלמנטרית צריכה לחול עליה.

הנקודה שאני רוצה להתעכב עליה קשורה לא לפורמליסטיקה לגאלית - חוקית אי-אפשר, וגם לא ראוי נורמטיבית, לבטל את החברות בכנסת של מי שכבר נבחר אליה למעט אם הורשע בפסק דין סופי בעבירה שיש עמה קלון. שלילת אזרחות שיש הקוראים לה היא צעד בעייתי בעיני: את מי שעובר על החוק יש להעמיד לדין. אבל אני רוצה להתעכב על יושרתו של עזמי בשארה, ה"ליברל" הדגול. נכון יותר, על היעדרה. הגיבור הגדול הזה יושב בסוריה, אחד המשטרים הדכאניים ביותר באזור, ומשבח אותה על תמיכתה בזכויות הפלסטינים. מ?לה אחת של ביקורת על המשטר הסורי נשמע ממך, החבר בשארה? הצחקתם אותו. ביקורת היא עניין המופנה רק לישראל, ורק המשטר הציוני מגונה בעיני הלאומן הנאצריסט עוטה עור הזכויות. שמא נשמע מבישארה מ?לה של הסתייגות ממארחיו? למשל, מן העובדה שהם מכניסים אינטלקטואלים סורים אמיצים לכלא על ביקורת מתונה בהרבה שהללו משמיעים כלפי המשטר שלהם? גינוי רפה של הכיבוש הרצחני שלהם בלבנון? לא, בשארה גיבור גדול לשבת בדמשק ולבקר משם את... ישראל, לא את הדיכוי והכיבוש הסוריים.

יתכן מאד שלא יהיה זה מן התבונה שלא לאפשר לבשארה לרוץ בפעם הבאה לכנסת, שכן זה רק יחזק את התמיכה בו, קדוש מעונה שכמותו, ויתן לו פתחון פה לטעון להיעדר דמוקרטיה בישראל. אבל צריך להיות ברור שהצדקה עקרונית לצעד כזה קיימת, לאור מעשיו והתבטאויותיו של בשארה. גם לטולרנטיות של דמוקרטיה יש גבול, ועל נבחרי ציבור מוטלת חובה מיוחדת שלא להשתמש לרעה בחופש הביטוי שלהם. לא ניתן גם לשבת בפרלמנט של מדינה וגם לתמוך בגלוי באויביה. כמובן, אפשר להמשיך ולהפיץ את השמועות העתיקות שבשארה הוא בכלל סוכן של השב"כ. הטוב ביותר יהיה שאזרחי ישראל הערבים שנתנו לו את קולם יתפכחו ויבינו שהם ראויים למנהיגים אחרים. כאלו הנאבקים למענם ולמען השוויון האזרחי שלהם, לא למען משטר הבעת' או למען עושי דברו של המשטר האיראני, המכריז בריש גלי על כוונתו להשמיד את ישראל. כאלו שלא מדברים בשם הנאורות בעודם עוטים עור ליברלי דקיק על גופם הלאומני. כאלו שמשנת הזכויות שלהם איננה תלויה בזהותו של מי שפוגע בהן. כאלו שלא יקחו בגדול את התואר חסר האינטגריטי של השנה.

קראו את הדוח השנתי ל-2006 על מצב זכויות האדם בסוריה (קישור למטה). דוח שכתב ארגון סורי, לא ציוני...
ד"ר לפילוסופיה. חוקרת ומרצה לפילוסופיה פוליטית המתמחה בזכויות אדם, ליברליזם ודמוקרטיה. כותבת, עורכת ומתרגמת בתחומים אלו ובתחומים נוספים.
אתר אישי: http://carmi.notes.co.il
למאמר המקורי: http://www.notes.co.il/carmi/22931.asp
הדוח השנתי על מצב זכויות האדם בסוריה, 2006:
http://www.shrc.org/data/aspx/ANNUALREPORT2006.aspx




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב