דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי תעודה כדרך להסבה מקצועית 

מאת    [ 13/09/2009 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 1874 פעמים ]

כאשר מדברים על לימודים לרוב מתכוונים ללימודים לתואר אקדמי. לימודים מעמיקים המתפרשים על פני שנים. אין כמובן תחליף ללימודים אוניברסיטאיים, אך יש תקופות בחיים בהן לא עומד בפנינו חלון הזמן והאפשרות הכספית הדרושים ללימודים ממושכים.

רבים מגיעים באמצע החיים לשלב של רוויה ומיצוי במקצוע בו עסקו עשרות שנים. הרי די טבעי שמקצוע אשר בחרנו בגיל 20 לא בהכרח יתאים לגיל 50-40. לפעמים זו אישה אשר רוצה לחזור למעגל התעסוקה, לאחר שנים בהם גידלה את ילדיה והיא נאלצת להתאים את כישוריה לשוק שהשתנה, ולעתים המצב נכפה על עובד עקב פיטורין, או סגירת החברה בה עבד. במצב של לחץ כלכלי ובעיקר נפשי, עקב תנאי תעסוקה קשים בזמן מיתון, מעטים יפנו במצב זה ללימודים אקדמיים. רבים יותר יחפשו לימודי תעודה אולי כהשלמה להכשרה קיימת, או יפנו למקצוע חדש ושונה, שייתן מענה לצורך במימוש עצמי וכמובן גם לפרנסה.

המגוון בלימודי תעודה רחב, מגוון ויכול לענות על כל צורך וגחמה. מלימודים במבחר מקצועות המחשב, עד למקצועות העיצוב והאמנות, מטיפול ברפואה משלימה ועד קורסים לבישול או להפקת אירועים. כדאי לזכור שהתקופה הנוכחית עם כל הלחץ והדאגה הנלווים אליה, חובקת בתוכה גם הזדמנות נפלאה לשינוי, להגשמת חלומות ישנים, ואולי להצלחה עליה חלמנו מזמן.

חיפוש בגוגל יביא מאות אפשרויות לקורסים, השתלמויות וסדנאות באורך משתנה של שעות לימוד. גם אם על חלק מהמקצועות לא שמענו או לא חשבנו מעולם, נוכל למצוא אפשרויות מרתקות שיציתו את דמיוננו. והפעם להבדיל מגיל עשרים, השיקולים הם אחרים ובעיקר יותר מעשיים. בגיל מבוגר קרוב לוודאי שאנו מכירים את כישורינו ואת נטיות לבנו, מה מרתק אותנו, במה אנחנו מצטיינים ובאיזה מקצוע לא כדאי לבחור.

אם אתם עדיין מתלבטים איזה מקצוע מתאים לכישוריכם וזקוקים לחיזוקים או להכוונה, יש חברות שישמחו לייעץ לכם. פנו לכם יום שלם ולכו למבחן התאמה בחברת ייעוץ טובה. זהו יום כיף חווייתי מאין כמוהו שכולו סובב סביבכם. על הלחץ אפשר לוותר, זכרו שאין זו בחינה אליה נשלחתם על ידי מקום עבודה ואינכם בתחרות מול אף אחד, אלא באתם מיוזמתכם כחלק מהשקעה בעצמכם ובעתידכם. למי שעבר בחינה כזו לפני עשרות שנים נכונה חוויה מתקנת.

באחרונה שמעתי על עורכת דין שהחליטה להגשים חלום ישן ולומדת עיצוב נעליים, ועל אישה שפוטרה לקראת גיל 60 והחליטה שזה הזמן להפוך את תחביב הבישול שלה לעסק, והקימה חברת קייטרינג לאירועים. אין ספק שהתחלה חדשה בחיים מזרימה המון אנדרנלין ותחושת התחדשות. כנסו לאתר לימודים ואולי תמצאו מקצוע אשר ישנה את חייכם.

אתר לימודים: http://www.4thestudies.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב