דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליסינג תפעולי - מדריך מקוצר 

מאת    [ 13/09/2009 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 3483 פעמים ]

ליסינג תפעולי הפך להיות מושג שגור בשפה, אך עם זאת רבים לא לגמרי מבינים מה הוא באמת אומר. מדריך קצר זה יביא בפניכם את ההסבר לגבי מה הוא ליסינג באופן כללי, ומה הן נגזרותיו. המושג ליסינג באנגלית משמעותו החכר, או חכירה. כלומר מתן תשלום קבוע לבעל נכס על האפשרות להשתמש בו. נכס זה יכול להיות קרקע, חפץ, כלי רכב ועוד. במושגים של ימינו ליסינג מתאר מצב של שיטת מימון לרכישה של ציוד. לרוב יזוהה המושג עם הנושא של חכירת רכבים, משום שבענף זה שיטת הליסינג היא מהנפוצות ביותר בשוק. מה מבקש אדם להשיג באמצעות ליסינג? הליסינג הינה חכירה, כלומר שבעבור סכום חודשי או תקופתי מסוים נהנה החוכר משימוש ברכב, בשטח אדמה בלי להיות אחראי מלא על הנכס. בסוף תקופת ההתחייבות שנחתמה מחזיר החוכר למחכיר את הנכס. איך ליסינג בכלל או ליסינג תפעולי בפרט עובדים בתעשיית הרכב?

ליסינג תפעולי וליסינג מימוני

חברות ליסינג רבות קיימות בשוק, מרביתן מציעות ללקוחות ליסינג תפעולי. ליסינג תפעולי הוא נגזרת של המושג ליסינג. צורה זו של חכירה מאפשרת שימוש בכלי רכב של חברת הליסינג בעוד שהבעלות על הרכב נשארת בידי החברה. החוכר משלם בעבור השימוש ברכב, וגם בעבור תפעול הרכב ותחזוקתו. תשלום עבור ליסינג תפעולי הוא באופן יחסי גבוה משום שהחברה אחראית למעשה על כל הוצאות הרכב כלה בזה גם טיפולים. ליסינג תפעולי מקנה "ראש שקט" לחוכר בכל הנוגע לאחזקת הרכב. יתרה על כך, על מנת ליהנות מהשימוש בשירות אין צורך בהפקדת סכום התחלתי. לעומת שיטה זאת קיימת שיטה אחרת של ליסינג, הכוללת מאפיינים מעט שונים. הבוחרים בשיטת ליסינג מימוני מבקשים להקטין את התשלום החודשי עבור החכירה, אך עם זאת, שואפים שבסוף תקופת ההתחייבות יוכלו לרכוש את הרכב. במסלול זה משלם החוכר אחוז מסוים מהעלות של הרכב, כבר בתחילת החכירה. נוסף על כך משלם את התשלום החודשי (אשר מבטא את ערך הרכב ואת הערך של המימון) והפרמיות, ולמעשה מבחינה רשמית הוא מוכר כבעל הרכב. ניתן לראות בליסינג מימוני דרך לקניית הרכב בתשלומים. אי לכך הוא גם אחראי על כל ההוצאות הקשורות כמו אגרות, טיפולים ותיקונים שוטפים. אז למי עדיף ליסינג תפעולי ולמי ליסינג מימוני?

למי טובה השיטה של ליסינג תפעולי

ליסינג תפעולי נפוץ מאד בקרב חברות גדולות אשר נדרשות לצי רכב עבור הניהול העצמי שלהן, ועבור עובדיהן. חברות כאלו יעדיפו לבצע תשלום קצת יותר גבוה שדורשת שיטת מימון זו, אבל ייהנו מהערך המוסף בכך שהאחריות הכללית על הרכב היא של חברת הליסינג. אין צורך בבזבוז זמן על מוסכים, תשלומי אגרות וחידושי ביטוחים. העובדים המקבלים רכב כזה גם נהנים מהמותרות היחסית שבשימוש ברכב חדש ונוצץ. לעומת ליסינג תפעולי, השיטה של ליסינג מימוני היא שיטה של מימון לרכב עבור אנשים פרטיים (או חברות קטנות יותר) שלא מעוניינים לרכוש רכב במחיר מלא.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב