דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שר התמ''ת ושר החינוך סיכמו על שילוב פעילויות חינוכיות בשנה''ל הבאה לעידוד רכישות כחול לבן 

מאת    [ 13/09/2009 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2476 פעמים ]

‏ט"ו אב תשס"ט
‏05 אוגוסט 2009
2009-0045-2116

שר התמ"ת ושר החינוך סיכמו על שילוב פעילויות חינוכיות בשנה"ל הבאה לעידוד רכישות כחול לבן

השר בן אליעזר פנה לנשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש וליו"ר הסתדרות העובדים עופר עיני בעניין הגברת התעסוקה באמצעות רכישות כחול לבן: "אחד המקורות החשובים לרכישות כחול לבן הוא רכישות מרוכזות של וועדי העובדים"

כל תוספת רכישות של 100 מליון ש"ח מתוצרת הארץ, תורמת ליצירת כ-2,500-3,000 מקומות תעסוקה.

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, נפגש באחרונה עם שר החינוך, גדעון סער. השר בן אליעזר הציג את פעילות המטה לעידוד רכישות כחול לבן, וציין את החשיבות הרבה שיש לשילוב פעילויות חינוכיות במסגרות הפורמאליות והא-פורמאליות לעידוד תלמידים, צעירים וסטודנטים להעדיף רכישות כחול לבן ולהשפיע על סביבתם לעשות כך.

שר החינוך נתן את ברכתו למהלך, וסוכם כי מטה כחול לבן יתאם את המהלכים החינוכיים בשנה הקרובה אל מול המטה המקצועי במשרד החינוך.

בנוסף, פנה שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר לנשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ליו"ר הסתדרות העובדים הכללית החדשה, עופר עיני בעניין הגברת התעסוקה באמצעות רכישות "כחול לבן".

השר בן אליעזר אומר כי "מיום היכנסי לתפקיד שר התמ"ת, המטרה העיקרית העומדת מול עיני היא יצירת מקורות תעסוקה במטרה להתגבר על המשבר הכלכלי וגל הפיטורים בעקבותיו. לשם כך יזמתי שורה של צעדים שנועדו להשיג מטרה זו. ביניהם, הקמת מטה כחול לבן במשרד במטרה לעודד רכישות תוצרת הארץ ועל ידי כך לייצור מקומות תעסוקה נוספים".

פעילות המטה מתרכזת במספר תחומים:

טיפול בתלונות על אפליית תוצרת הארץ במכרזים
מינוי עובד בכיר בכל משרד ממשלתי ובכל גוף הכפוף לחוק חובת מכרזים לקבלת תלונות מחברות ישראליות על אפליה במכרזים. הקמת מאגר מגשרים ויועצים טכניים במשרד התמ"ת.

העדפת תוצרת הארץ במכרזים באמצעות חקיקה
הקמת צוות שיבחן את החקיקה הקיימת ואת הצעות החוק לאור ההסכמים הבינלאומיים ולאור התועלת הצפויה מיישום החקיקות.


איסוף נתונים ובקרה שוטפת על אפקטיביות המהלך
בניית תוכנית בקרה ומעקב על מכלול הפעילויות במסגרת "כחול-לבן"

יציאה בקמפיין "כחול-לבן" ורתימת הממשלה והמשק לקידום המהלך
עריכת סקר לבדיקת הנכונות לקנות מוצרים מתוצרת מקומית על מנת למקד את הקמפיין הפרסומי; ישיבת ממשלה מיוחדת בנושא כדי לרתום את משרדי הממשלה לקידום מהלך כחול-לבן; פעילויות חינוכיות בבתי הספר, תנועות הנוער ומועצות תלמידים.

שר התמ"ת מציין במכתבו כי אחד המקורות החשובים לרכישות כחול לבן הוא רכישות מרוכזות של וועדי העובדים.

עפ"י הערכות המשרד, כל תוספת רכישות של 100 מליון ש"ח מתוצרת הארץ, תורמת ליצירת כ-2,500-3,000 מקומות תעסוקה.

מיכל משווקת קמפיין "קונים כחול לבן" במטרה להעלות את המודעות הצרכנית בישראל לחשיבות העדפת מוצרים כחול-לבן.
להרשמה וקבלת עדכונים לחץ כאן.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב