דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קמטים - לא חייבים ניתוח 

מאת    [ 05/09/2009 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2511 פעמים ]

קמטים הם תופעה בלתי נמנעת הנובעת מהגיל שלנו, מהפעלת שרירי הפנים שלנו, מחשיפה לשמש, ומאובדן הדרגתי של רקמת קולגן, רקמת שומן, חומצה היאלורונית וחלבון. נהוג לחלק את סוגי הקמטים לשניים, בחלוקה גסה:
קמטי הבעה - קמטים הנובעים מהפעלה מרובה של שרירים ספציפיים בפנים. הנפוצים ביותר הם "קמטי זעף" המופיעים בדרך כלל בין הגבות, "קמטי מחשבה" המופיעים לרוחב המצח, ונראים במיוחד בזמן הרמת הגבות, וכן "קמטי צחוק" המופיעים משני צידי העיניים שעה שצוחקים.
קמטים קבועים נוצרים במהלך השנים בדרך כלל באזור החלק התחתון של הפנים, וקשורים בעיקר בהידלדלות העור והתרוקנות מהקולגן ומרקמות השומן.
היום מקובל למלא קמטים באמצעות חומרים קוסמטיים, ופחות באמצעות ניתוחי "הרמת פנים". אמנם הזרקת חומרי מילוי לא מחליקה קמטים קיימים בצורה דרסטית כמו שקורה בניתוח, אולם יש לה יתרונות רבים ולכן הפופולאריות של ההזרקה הולכת וגודלת.
בשנים האחרונות מתחזקת המגמה שיטות להשתמש בשיטות טיפול מתקדמות למילוי הקמטים, שיטות שלא מחייבות התערבות כירורגית, שהשפעתן נראית מיד ועלותם נמוכה יחסית להתערבות כירורגית.
ההזרקה מתבצעת על ידי הכנסת חומרי מילוי אל תוך הקמט. חומרי המילוי מופקים מרקמות הגוף של בני אדם ובעלי חיים, וכן מחומרים אשר בשיטות ביוטכנולוגיות מפיקים מהם ג'ל או חומר נוזלי. ישנם גם חומרים סינתטיים וחומרים המשלבים חומרים ביולוגיים וסינתטיים. התפקיד של חומרי המילוי הוא למלא את המחסור בחומרים כגון קולגן, חומצה היאלורונית, חומצה לקטית ושומן אשר התמוססו מהרקמות עם השנים. חומרי מילוי הקמטים מחזירים לרקמות חלק מהנפח שנעלם וכך נוצר מראה צעיר ורענן יותר בעור.
ישנם מאות סוגי קמטים או שקעים בפנים, ואת רובם אפשר למלא כדי להיראות רעננים יותר וצעירים יותר: גם קמטים הקיימים באופן קבוע, ורואים אותם גם כאשר לא עושים שום הבעה - כלומר כשהשריר אינו מופעל. ביניהם קמטים/שקעים של צידי האף (קמטי צחוק), שרואים אותם גם כשלא מחייכים. שקעים מתחת לעיניים, שקעים בלחיים, מילוי קמטים/חריצים מעל השפה העליונה וגם קמטי הבעה אשר נראים בצורה בולטת כאשר מפעילים את השרירים.
כיום ישנם עשרות חומרים בהם ניתן להשתמש במילוי קמטים, הבולטים מבניהם:
ניו פיל- חומצת חלב הגורמת לרקמת העור לייצר סיבי קולגן חדשים ובכך לחזק את מרקמו. החומצה לא נשארת ברקמות, נותנת תוצאה טבעית למגע, משתלבת יפה עם הפנים והמראה מחזיק שנה וחצי עד שנתיים.
סיליקון- חומר זול ופופולרי מאוד, הסיליקון נותן תוצאות יפות אך עלול לגרום לסיבוכים שיכולים להופיע גם שנים לאחר ההזרקה.
קולגן- הקולגן הוא החלבון הנפוץ ביותר בגוף והוא מופק ממקור אנושי או ממקור בקר, הזרקת הקולגן נותנת תוצאה טובה לכ-3 חודשים.
חומצה היאלורונית- מרכיב המצוי ברקמות החיבור של הגוף ויש לה תפקיד חשוב בייצוב סיבי קולגן וסיבים אלסטיים, מהתוצאות ניתן ליהנות במשך 6 חודשים עד שנה וחצי תלוי בעובי העור ועומק הקמט.
חשוב לדעת לבחור את החומר המתאים למטופל המתאים: לצרכיו, למצבו הפיזי, לסוג ועומק הקמטים. היתרון בהיותי רופאה מומחית זה שלושים שנה, שבמסגרתן עבדתי בבית החולים מאיר וביצעתי טיפולי חירום רבים (ושימשתי גם כתורנית מיון בבית החולים) - הוא שיש בידי יכולת התמודדות עם בעיות שאין בהכרח לרופא פלסטיקאי. ובכלל, כדאי לקבל טיפול רק ממי שחבר באיגוד הישראלי לרפואה פנימית ובעל תעודה בלימודי "רפואה אסתטית לרופאים".

ד"ר אינה היא רופאה מומחית ברפואה פנימית, מומחית ברפואה אסתטית, רופאה בכירה ואחראית חדר מיון בבית החולים מאיר עד 2006. חברה באיגוד הישראלי לרפואה פנימית, בעלת תעודה בלימודי "רפואה אסתטית לרופאים", חברה באיגוד הכירורגיה הדרמלוגית של הסתדרות הרופאים הישראלית
www.doctorinna.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב