דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בוטוקס: למי זה מתאים, איך זה עובד 

מאת    [ 05/09/2009 ]

מילים במאמר: 333   [ נצפה 2848 פעמים ]

בוטוקס: אנחנו שומעים את המושג הזה כבר עשרים שנה כמעט, אבל לא תמיד יודעים מה עומד מאחורי השם הזה. יודעים שמדובר ברעלן, אבל מה בדיוק המשמעויות של אותה הזרקת רעל אל עור הפנים. ברצוני להביא כמה פרטי מידע שיעזרו למי שמתלבט בעניין, לקבל החלטה חכמה:
השימוש בבוטוקס לטשטוש ואפילו העלמת קמטים נפוץ כבר כעשרים שנה. הזרקות הבוטוקס נכנסו לשימוש בשנות השמונים לצרכים רפואיים, ובתחילת שנות האלפיים אושרו על ידי הרשות לרישוי תרופות (FDA) גם לשימושים קוסמטיים.
הפופולאריות של הבוטוקס (בשמו המלא: בוטולינום טוקסין) גדולה כל כך שמשנת 2005 הוא הטיפול האסתטי (שאינו ניתוח), הפופולרי ביותר בארה"ב ואנגליה.
ההשפעה של הזרקת בוטוקס לשרירים: קמטי הבעה נוצרים בעקבות שימוש רב בשרירי-פנים מסוימים (בעיקר במצח, סביב הפה, ובצידי העיניים). כאשר מזריקים את הבוטוקס לאותם שרירים, הפעילות שלהם משותקת: הבוטוקס חוסם את מערכת העצבים ששולחת מסרים לשריר, וכך גם אם יש הוראה "להפעיל" את השריר, היא לא מגיעה אליו והמקום נשאר מתוח ולא פעיל.
בוטוקס מתאים לקמטי הבעה, שנוצרים ומופעלים על ידי שרירים. מאחר שהבוטוקס חוסם את האפשרות להפעיל את שרירי ההבעה, השרירים לא מפעילים את הקמט. חסימת ההוראה העצבית גורמת לכך שהקמט, שהוא תוצאת של הפעילות השרירים, מיטשטש וכמעט שאינו נראה לעין. ההשפעה נמשכת ארבעה עד שישה חודשים, ולכן צריך לחזור על הטיפול שוב ושוב.
יחד עם זאת, במהלך הזמן הקמטים מיטשטשים בגלל שתקופות ארוכות הם לא הופעלו, ולכן תדירות החזרה על הטיפולים הולכת ופוחתת.
אמנם ניתוח פלסטי פותר את הבעיה באופן גורף, ולאורך זמן: אבל בניתוחים יש סיכונים שלא מצויים בפעילות כמו הזרקת בוטוקס, ולכן יותר ויותר אנשים בוחרים בו כטיפול המועדף עליהם - במיוחד משום שהוא לא משאיר צלקות, ומשיג תוצאות שנראות לעין באופן מיידי.
חשוב לדעת שבוטוקס הוא תרופה, ולכן הטיפול בבוטוקס יכול להתבצע על ידי רופא בלבד, למרות שההזרקה היא פשוטה. בהיותי רופאה מומחית זה שלושים שנה, שבמסגרתן עבדתי בבית החולים מאיר וביצעתי טיפולי חירום רבים (ושימשתי גם כתורנית מיון בבית החולים) - הוא שיש בידי יכולת התמודדות עם בעיות שאין בהכרח לרופא פלסטיקאי. ובכלל, כדאי לקבל טיפול רק ממי שחבר באיגוד הישראלי לרפואה פנימית ובעל תעודה בלימודי "רפואה אסתטית לרופאים".
ד"ר אינה היא רופאה מומחית ברפואה פנימית, מומחית ברפואה אסתטית, רופאה בכירה ואחראית חדר מיון בבית החולים מאיר עד 2006. חברה באיגוד הישראלי לרפואה פנימית, בעלת תעודה בלימודי "רפואה אסתטית לרופאים", חברה באיגוד הכירורגיה הדרמלוגית של הסתדרות הרופאים הישראלית
www.doctorinna.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב