דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחלות חורף בגישה הומיאופתית 

מאת    [ 04/09/2009 ]

מילים במאמר: 726   [ נצפה 3159 פעמים ]

מחלות חורף בגישה הומיאופתית- טיפול בתינוקות, ילדים ומבוגרים

 בהומיאופתיה קלאסית ניתן למנוע ולטפל במחלות החורף המטרידות בצורה טבעית ויעילה ולחזק את המערכת החיסונית לטווח הארוך.

מאת : ענת קאופמן הומיאופתית קלאסית מוסמכת

 החורף מתקרב אלינו ואיתו מגוון המחלות האופייניות והמטרידות : שפעות, הצטננויות,דלקות אוזניים וגרון, ברונכיטיס, סינוסיטיס ועוד תחלואים למיניהם. הסובלים העיקריים ממחלות אלו הינם תינוקות, ילדים ומבוגרים אשר אצלם המערכת החיסונית חלשה יותר וחשופה יותר להידבקות. בחורף קיימת נטייה להצטופף בחדרים חמים ואטומים אשר מהווים חממה נהדרת לוירוסים וחיידקים ולכן יותר קל להידבק במחלות מאשר בחודשי הקיץ. הסיבה העיקרית למחלות חורף היא מערכת חיסון חלשה. במצב תקין- החיידק או הנגיף אינם מסוגלים לגרום למחלה . כשמערכת החיסון אינה תקינה אז תוקפים החיידקים והנגיפים את נקודות התורפה וגורמים למחלות. לכן, הגישה ההגיונית לטיפול הינה חיזוק המערכת החיסונית ולא דיכוי של הסימפטומים אחרי שהם "מתעוררים" עם בוא החורף. בתקופה זו, בה אנו נחשפים ממקורות שונים לנזקי הטיפול התרופתי לסוגיו, רבים מאיתנו מחפשים חלופות בטוחות ויעילות , ללא תופעות לוואי וסיבוכים לטווח ארוך. במיוחד כשמדובר בתינוקות וילדים .

ובכן- הומיאופתיה קלאסית הינה שיטה רפואית יעילה ובטוחה שמוכיחה עצמה כבר עשרות שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות בכלל ובמחלות חורף בפרט.

חלק מהבעיות עלולות להופיע בכל עת במשך השנה. חלקן זיהומים אשר טיפול הומיאופתי נאות יכול לעזור ולהקל עליהן במהירות ולמנוע צורך בתרופות חזקות יותר. הרפואה ההומיאופתית מתמודדת ומטפלת במחלות החורף באופן שונה מהרפואה הרגילה. ניקח לדוגמה נושא של שיעול: הרפואה הרגילה משתמשת בחומרים שמדכאים שיעול, כשבעצם השיעול הוא מנגנון טבעי של הגוף להשתחרר ולהוציא ריר ממערכת הנשימה. הפרשות הן דרכו של הגוף לסלק רעלנים ואין לדכאן. התרופה ההומיאופתית, לעומת זאת, תגרה ותפעיל את מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף להתמודד עם המחלה. כמו כן, בהבנה ההומיאופתית יש לקחת בחשבון מאפיינים ספציפיים כמו- סוג שיעול, צבע ליחה, זמנים ביום שבהם השיעול מוחמר, עוצמת השיעול וכן תגובתו של החולה למצבו באופן כללי. טיפול הומיאופתי מקצועי ונכון יביא לקיצור זמן המחלה, הקלת הסבל והאי נוחות וחיזוק המערכת החיסונית כך שהנטייה לחלות בעתיד תפחת באופן משמעותי.

לטיפול ההומיאופתי יתרונות רבים:

בטוח לשימוש בתינוקות בני יומם.

 תגובה מהירה של תינוקות וילדים לתרופות ההומיאופתיות.

תרופות ההומיאופתיות מאוד עדינות ואינן גורמות לתופעות לוואי.

אין סתירה עם טיפולים תרופתיים אחרים.

 קיצור זמן המחלה ומניעת סיבוכים.

 עלות התרופות נמוכה ושווה לכל כיס.

 שיפור איכות החיים של המטופל באופן כללי.

להלן מספר דוגמאות של מחלות חורף בילדים והטיפול ההומיאופתי בהם: *

ברונכיטיס: בדרך כלל מחלה זו מתחילה כהצטננות המלווה בחום, בתחושת מחלה ובכאב גרון. לרוב השיעול יבש ומכאיב ואחר כך מייצר ליחה. בזמן הנשימה ייתכן שיישמעו צלילי צפצוף או שריקה. ברונכיטיס עלולה להפוך למחלה כרונית. תרופה הומיאופתית העשויה מכלנית תתאים למקרים של שיעול יבש בלילה המאלץ את הילד להתיישב. הילד ירצה אוויר פתוח ויסבול בחדר חם. הילד יהיה נוח לבכות ויחפש חברה ופינוק.

דלקת גרון (לרינגיטיס): התלקחות של בית הקול. בדרך כלל היא קשורה בהצטננויות, שעלת או חצבת. סיבות אחרות יכולות להיות נשימה מופרזת דרך הפה, אלרגיות או חומרים מזהמים. הסימנים של לרינגיטיס הם צרידות או אף איבוד הקול. הילד עשוי להתלונן על כאב בעת הדיבור ו/או בליעה. בדרך כלל המחלה חולפת מאליה, אם כי ילדים מסוימים מגלים נטייה ללרינגיטיס חוזר וזקוקים לטיפול מערכתי. תרופה הומיאופתית בשם "אקוניט" הינה אחת התרופות הראשונות לדלקת פתאומית של בית הקול, במיוחד אם היא מתחילה בלילה. הילד מתעורר בלילה עם שיעול יבש, צרוד, נבחני. הוא יהיה חסר מנוחה וחרד.

הצטננויות: הצטננויות תוקפות את כולנו. הן הגורם העיקרי להיעדרויות מבית הספר. בתי המרקחת מציעים טיפולים רבים להצטננויות, אבל אין בהם טיפול מרפא אלא הקלה זמנית של סימפטומים. יתרה מזו, מנהל התרופות האמריקאי FDA ממליץ לאסור השימוש בתרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל 6 . הצטננות בדרך כלל מתחילה באף מטפטף, תחושת מחלה, התעטשות ולעתים גרון כואב ושיעול. כשההצטננות מתקדמת , תחושת הגודש חולפת והאף המטפטף וההפרשה עשויים להתעבות. צבעה של ההפרשה הופך ירוק או צהוב. אצל חלק מהילדים הצטננות עלולה להתפתח למיחושי חזה או להיות מלווה בבעיות אוזניים. תרופה הומיאופתית בשם "בלה דונה" טובה למצבים התחלתיים ופתאומיים של הצטננות. הפנים של הילד יהיו סמוקות , חמות ואדומות. חום גבוה ורגישות לאור ורעש. ראש חם עם כפות רגליים וידיים קרות. עלולות להיות הזיות חום.

 לסיכום- הומיאופתיה קלאסית מקדמת החלמה יעילה ומהירה, מקטינה את מספר ימי המחלה באופן משמעותי וחוסכת נטילת תרופות כימיות הכרוכה לא פעם בתופעות לוואי. הטיפול ההומיאופתי מכוון אל שורש הבעיה ולא לסימפטום בודד, מחזק ומשיב לאיזון את מערכות הגוף השונות.

ענת קאופמן – הומיאופתית קלאסית מוסמכת. מטפלת בקליניקות בת"א ובירושלים. לייעוץ ללא התחייבות ניתן לפנות ל- 054-5999353 ולמייל ka7@zahav.net.il

 * אין לראות בדוגמאות אלו המלצה לטיפול. כמובן שיש לפנות לרופא או/והומיאופת מוסמך שיתאים את הטיפול באופן אישי לחולה.

ענת קאופמן RChom
הומאופתיה קלאסית
פגישת ייעוץ חינם
054-5999353



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב