דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קמפיין קנו תוצרת הצפון 

מאת    [ 01/09/2006 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 2388 פעמים ]


ברדיו מתנגנת לה בימים האחרונים פרסומת "קנו תוצרת הצפון", הפרסומת מעודדת את כל השומע אותה לרכוש תוצרת הצפון, יוזמה ברוכה של משרד התעשייה והמסחר, כנראה מתוך מגמה להחזיר לצפון חלק מהנזקים הכבדים שנגרמו לו בזמן המלחמה.

התרשמתי בתחילה מהיוזמה הברוכה, לא הצעה להטיל מיסים על תושבי המרכז והדרום למען הצפון אלא ממש קריאה לתושבי המדינה לתרום מרצונם ולהעדיף ולקנות תוצרת הצפון. מן הראוי לדון גם בשאלה איך מרגיש בעל עסק קטן הנמצא במרכז ומנסה לשווק את סחורתו אלא שאין לה ביקוש כי כולם קונים את תוצרת הצפון. האם אין פה קריאה לאפליה ועוד מצד משרד ממשלתי, אלא שעת מלחמה היא זו וצריך לעשות מעשים חריגים.

פרסומת ברדיו בזמני שיא של השידורים לבטח אינה זולה והתקציב שמוקדש לה מגיע מתקציב משרד התמ"ת אשר עומד להיות מקוצץ במסגרת הקיצוץ הכללי אותו הציעה הממשלה למימון המלחמה.

כאזרח נאמן וגם מתוך רגשי השתתפות עם סבלם של אזרחי הצפון החלטתי להיענות לקריאת משרד התמ"ת והשר העומד בראשו אלי ישי ולקנות רק תוצרת הצפון.
כיוון שהגיע סוף השבוע, כדרכי מידי שבוע הלכתי למרכז הקניות הסמוך למקום מגורי כדי לקנות מצרכים לשבת, כיוון שהייתי במרכז הקניות הסתכלתי על מספר מוצרים נוספים. איני מסתכל סתם כך בדרך כלל אלא שהפעם חיפשתי את תוצרת הצפון.
על החולצה שבדקתי היה כתוב "made in china", על הנעלים היה כתוב "made in Peru", וכך כל מוצר שחיפשתי היה מארץ אחרת. לא אף מוצר אחד היה "made in hazafon".
כיוון שעבר לו הזמן ויתרתי ופניתי לסופר כדי לקנות אוכל לשבת. לא משנה כמה חיפשתי לא מצאתי את תוצרת הצפון, הלחם, הביצים, מוצרי החלב, הירקות כולם אינם מסומנים ולכם איני יודע בעצם מאין הם מגיעים לסופר.
שאלתי את המוכרים בחנות וכל שהם יודעים שהמוצרים מגיעים מתנובה או מאסם או מחברות אחרות, הם אינם יודעים מה מגיע מהצפון.
התאמצתי בכל זאת ובעזרת הידע האישי נזכרתי כי יינות הגולן ומי עדן שניהם מוצרים המגיעים מהצפון.

וכך יצאתי לי ממרכז הקניות לאחר שעות של שוטטות עם בקבוק יין טוב ושישית בקבוקי מים ודי מתוסכל מכך שלא הצלחתי לעזור לאנשי הצפון ולקנות מתוצרתם.

איני יודע כמה כסף הושקע בקמפיין הזה של "קנו תוצרת הצפון" אבל ברור לי שמי שיזם אותו חשב יותר על התקשורת שיקבל ממסע יחצני אופנתי להזדהות עם הצפון, לא בטוח שאנשי הצפון עמדו לנגד עיניו. בתמורה למה ששולם לרדיו אפשר היה לעזור לאנשי הצפון להעביר תוצרתם למרכז ולארגן יריד של תוצרת הצפון כפי שנעשה בזמן המלחמה.
אפשר היה לציין במפורש מהי תוצרת הצפון ואיפה ניתן למצוא אותה.
אפשר היה לתת לאנשי הצפון לפרסם את עצמם על חשבון משרד התמ"ת, בפרסומות ספציפיות לעסקים ספציפים.

אלא שהיום במקומותינו הכל זה מראית העין ואילו העשייה האמיתית עצמה לא ממש נמצאת בראש סדר העדיפויות. היחצ"ן שולט בנעשה והמומחה נדחק לקרן זווית. משרד התמ"ת שכנראה לא ממש ולא באמת עוזר לאנשי הצפון בקמפיין הרדיו הזה מקבל תשבחות מאנשי המרכז אשר מצקצקים בלשונם ואומרים "ואו, ממש עוזרים להם".

אז שר התמ"ת אלי ישי, תוריד את הקמפיין המרגיז הזה ותמצא דרך טובה יותר לעזור לאנשי הצפון. גם אם דרך זו תהיה נסתרת ולא גלויה בראש חוצות התקשורת, גם אם היא תדרוש עבודה קשה ולא רק ג'ינגל קליל, אנשי הצפון יעריכו הרבה יותר את הדרך השניה, האמיתית, זו שעוזרת להם באמת.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב